سرور مجازی
اقتصادی

راه سخت اصلاحات اقتصادی/ تهران تقسیم می‌شود

به گزارش دیتاسنتر من، در روزهای اخیر تبعات اجرای اصلاحات اقتصادی دولت از یک طرف و مشکلات آلودگی هوا از دغدغه‌های شهروندان بود. در همین رابطه صبح امروز حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در جلسه شورای اداری استان تهران صحبت‌هایی داشت.

مشروح سخنان امروز رئیس جمهوری چه بود؟ با تقسیم تهران مشکلاتی همچون آلودگی حل می‌شود؟ آینده اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی دولت چه خواهد بود؟

به نقل از ایسنا، ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان تهران با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، گفت: من صمیمانه از مردم برای همکاری و همراهی‌شان با دولت تشکر می‌کنم. همراهی مردم با دولت سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.

برنامه تحولی دولت از کجا آمده است؟

رئیس‌جمهور ادامه داد: در بودجه تلاش کردیم بر محور عدالت گام برداریم. توسعه عدالت نیازمند توجه به امر آمایش سرزمینی است و این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شده است.

وی با تاکید بر این‌که «صندوق توسعه ملی برای کارهای بزرگ در جهت رفع مشکلات اساسی کشور است»، گفت: ما برنامه تحولی‌ای برای دولت در نظر گرفتیم و ۳۷ موضوع یا مسئله را در آن مورد توجه داده و گفته‌ایم که نظر دولت در این زمینه‌ها چیست. این فکر نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است. ما با هدایت ایشان و نظر ایشان دوستانی را برای این کار جمع کردیم.

وی ادامه داد: کاری که به عنوان اصلاحات اقتصادی آغاز شده است نیازمند گام‌های بلند است و دولت راه سختی را در پیش دارد. البته وقتی من این جمله را گفتم که باید تصمیمات سختی بگیریم چه برخی رسانه‌های داخلی برداشت درستی نکردند و چه رسانه‌های خارجی به نحو دیگری با آن مواجه شدند اما اصلاحات اقتصادی کاری است که همکاری همه را می‌طلبد.

وی در عین حال گفت: اگر هم کسی در جایگاهی قرار دارد که نه اعتقادی به رشد اقتصادی دارد و نه به دنبال محرومیت زدایی است می‌تواند جابجا شود و برود و کار اداری انجام دهد اما دولت نمی‌تواند متوقف شود و باید کارها را پیش ببرد.

دولت فقر مطلق را ریشه‌کن کند نه زیر خط فقر را

وی تصریح کرد: آن‌چه زیبنده نظام اسلامی نیست فقر، فساد و تبعیض است. این کاری که دولت در حال انجام آن است می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند. البته من پیش از این هم جمله‌ای در این زمینه گفتم که برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفتند و منظور دیگری برداشت کردند. ما از ریشه‌کن کردن فقر مطلق می‌گوییم تا این امر انجام شود و بعد از آن نوبت به زیر خط فقر برسد.

وی با اشاره به مصوبه تشکیل سازمانی برای رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی اظهار کرد: گفته‌ایم تا قبل از انجام مقدمات تأسیس، این کار در وزارت کشور انجام شود و به تهیه شناسه برای کلیه اتباع خارجی اقدام کنند.

وی افزود: همچنین در امر تقسیمات کشوری استان تهران معتقدیم باید کار کارشناسی انجام شود تا در شمال و جنوب این استان تصمیم‌گیری و بار استان را کم کند و هم شهرستان‌های حاشیه را به متن بیاوریم. پس در دولت اصل بررسی تقسیمات کشوری استان تهران را قبول داریم اما باید این امر بررسی شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا