سرور مجازی
اینترنت

فروش چاقوی زامبی‌کش در تیک تاک! / عکس

تعدادی از حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok)، که برخی از آنها دنبال‌کنندگان زیر ۱۶ سال دارند، کاتالوگی از چاقوها، چاقوهای زامبی و شمشیرهای سامورایی را منتشر کرده‌اند و طبق گزارش‌ها، پیشنهاد فروش و تحویل آنها را به بریتانیا داده‌اند. حداقل دو مورد از این حساب‌ها که تصاویری از این چاقوهای بزرگ با تیغه‌های پهن را منتشر می‌کنند، ادعا می‌کنند که در خارج از انگلیس قرار دارند.

یک حساب کاربری مستقر در پورتسموث ادعا می‌کند که چاقوها را به قیمت ۳۰ پوند می‌فروشد. این حساب کاربری بیش از ۱۰ هزار لایک و ۲۰۰۰ فالوور جمع‌آوری کرده است. ویدیوهای تیک تاک آن دارای کدهای QR هستند. هنگامی که اسکن می‌شود مستقیما به یک کانال تلگرام رمزگذاری شده با صدها گواهی از خریداران انگلیسی وارد می‌شوید. بیش از ۲۰۰ عکس از چاقو و چیزهای دیگر به همراه تصاویر رسیدهای پستی در این مجموعه گنجانده شده است.

فروش چاقوی زامبی‌کش در تیک تاک! / عکس

این اولین بار نیست که تیک تاک به دلیل نوع محتوای موجود در این پلتفرم، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. بر اساس تحقیقی که در دسامبر سال گذشته توسط مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال (CCDH) منتشر شد، برخی از کاربران تیک تاک بلافاصله پس از پیوستن به پلتفرم، توصیه‌هایی را برای آسیب رساندن به خود دریافت می‌کردند.

جیمز پی استایر، بنیانگذار و مدیر عامل «Common Sense Media» گفت: «گزارش جدید مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتالی نشان می‌دهد که چرا زمان آن رسیده است که تیک تاک اقداماتی را برای مقابله با الگوریتم خطرناک این پلتفرم انجام دهد.

شبکه اجتماعی تیک تاک توسط کسب‌وکار چینی «ByteDance» در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. الگوریتم‌ها تحت تاثیر داده‌های شخصی مانند لایک‌ها و زمان تماشای کاربر هستند.

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا