سرور مجازی
اینترنت

جزای نقدی برای ارسال‌کننده محتوای مستهجن به زنان

نمایندگان مجلس در جلسه امروز، بیستم فروردین ماه، کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» را با ۱۹۰ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به تصویب رساندند. لایحه‌ای که یک فوریت آن سال گذشته و در جلسه علنی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به تصویب رسیده بود.

این لایحه که ۵۱ ماده دارد الزامات و قوانین متعددی در حوزه‌های مختلف و با هدف حمایت از زنان را در نظر گرفته است. یکی از مواد لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار به موضوع انتشار و ارسال محتوا از طریق سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا هر وسیله دیگری مربوط است.

در ماده ۳۰ این لایحه آمده است که: «هر کس بدون رضایت و برخلاف تمایل زنی، به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا به هر وسیله دیگری پیام، تصویر یا نماد مستهجن یا مبتذل برای وی ارسال کند که نوعاً موجب آزار روحی نسبت به افراد متعارف می‌شود، محکوم خواهد شد.»

این محکومیت شامل جزای نقدی خواهد شد؛ «در صورتی که پیام و تصاویر ارسالی مستهجن باشد فرد خاطی به جزای نقدی درجه شش و در صورتی که مبتذل باشد، به جزای نقدی درجه هفت محکوم می‌شود.»

با توجه به این که امروز صرفاً کلیاتی از این طرح توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است، باید منتظر جلساتی باشیم که نمایندگان جزئیات این طرح و مواد آن را یک به یک مورد بررسی قرار دهند تا مشخص شود این ماده به تصویب خواهد رسید یا خیر.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا