سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/06/08| برنت 72 دلار و 85 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که طوفان قدرتمند آیدا در مناطق ساحلی خلیج مکزیک منجر به تعطیلی و تخلیه صدها سکوی حفاری نفتی شده و در عین حال بسیاری از پالایشگاه های این منطقه را نیز به تعطیلی کشانده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز شاهد اندکی کاهش بود.

در حالی که قطعی برق نیز موجب تضعیف بیشتر فعالیت پالایشگاه ها شده قیمت بنزین در آمریکا شاهد رشد بیش از 3 درصدی بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 16 سنت معادل 0.23 درصد کاهش به 68 دلار و 58 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت هفته گذشته شاهد جهش بیش از 10 درصدی بود. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال هم امروز با 15 سنت معادل 0.21 درصد رشد به 72 دلار و 85 سنت رسید.

نفت برنت در هفته گذشته و با توجه به پیش بینی اختلال در عرضه نفت در نتیجه وقوع طوفان آیدا شاهد رشد بیش از 11 درصدی بود.

اوایل جلسه امروز و در حالی که طوفان آیدا ساحل لوئیزیانا، یکی از قطب های اصلی صنعت انرژی آمریکا را در هم نوردید قیمت نفت خام به بالاترین رقم ها از اوایل ماه اوت رسید به نحوی که نفت برنت 73 دلار و 69 سنت و نفت خام آمریکا 69 دلار و 64 سنت معامله شد.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث استرالیا در این باره گفت: «هنوز زود است بخواهیم خسارات طوفان آیدا را به طور کامل ارزیابی کنیم.»

وی اضافه کرد: «فرآورده های نفتی نظیر بنزین و گازوئیل احتمالا شاهد افزایش قیمت بیشتری خواهند بود به ویژه اگر بازگشت فعالیت پالایشگاه ها و خطوط لوله به وضعیت عادی با مشکلاتی مواجه شود.»

در بخش تولید نفت، بر اساس اعلام دفتر ایمنی و محیط زیست دولت آمریکا، شرکت های انرژی به دلیل وقوع طوفان 95 درصد تولید خود یعنی استخراج روزانه 1.74 میلیون بشکه نفت را در خلیج مکزیک متوقف نمود اند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا