سرور مجازی
zoomit

همزمان با رشد انفجاری بازار هند، اپل همچنان برترین تولیدکننده ساعت هوشمند در دنیا است

براساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، با وجود مشکلاتی نظیر تنش‌‌های ژئوپلیتیکی و افزایش تورم، آمار عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند در بازارهای سراسر دنیا در فصل دوم ۲۰۲۲ رشد سالانه‌ی ۱۳ درصدی تجربه کرد.

تحلیلگران Counterpoint به‌طور مشخص‌تر به رشد انفجاری بازار هند اشاره می‌کنند. آمار نشان می‌دهد بازار ساعت‌های هوشمند هند نسبت‌به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد کرده و جای چین را به‌عنوان دومین بازار مهم ساعت‌های هوشمند گرفته است. برندهای هندی نظیر Fire-Boltt و Noise در جایگاه‌های برتر قرار گرفتند و فروش بسیار خوبی ثبت کردند.

یکی از تحلیلگران می‌گوید در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی عملکرد خوبی در بازار محصولات پوشیدنی مشاهده نشد، اما این بازار توانست خودش را در فصل دوم بازیابی کند.

همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، تعطیلی‌ها و سایر مشکلات در چین باعث شده است فروش ساعت هوشمند در این کشور با افت سالانه مواجه شود. شرکت‌های بزرگ چینی مثل هواوی و امیزفیت شاهد رشد بسیار کمی بودند و در برخی از موارد حتی با افت فروش مواجه شدند.

گفتنی است افت فروش محصول صرفاً به بازار ساعت هوشمند ارتباط ندارد و آمار نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند نیز کاهش پیدا کرده است.

برترین برندهای تولیدکننده ساعت هوشمند در فصل دوم ۲۰۲۲ از نگاه Counterpoint

حجم عرضه‌ی ساعت‌های اپل هشت درصد رشد کرد تا این شرکت بتواند همچنان جایگاه نخست برترین تولیدکننده‌ی ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. البته اپل در فصل دوم ۲۰۲۲ تعداد کمتری ساعت اپل واچ سری 7 به فروش رساند. به‌طور معمول فروش ساعت‌های اپل در فصل دوم نسبت‌ به فصل دوم سال میلادی کم می‌شود، اما آن‌طور که Counterpoint می‌گوید افت فروش ساعت سری 7 بیشتر از ساعت‌های دیگر به چشم می‌آید. اپل کمتر از دو هفته‌ی دیگر مدل جدید ساعت‌های هوشمند خود را معرفی می‌کند.

سامسونگ با افزایش ۴۰ درصدی حجم عرضه‌ی ساعت‌های هوشمندش توانست رتبه‌ی دوم را مجددا حفظ کند. ساعت‌های سری گلکسی واچ 4 همچنان محبوبیت بالایی دارند، به‌ویژه در آمریکای شمالی و هند.

آمار نشان می‌دهد هواوی برای سومین فصل متوالی در بازار ساعت‌های هوشمند چین رتبه‌ی اول را دراختیار گرفته است. با در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا، بعید است که هواوی بتواند رتبه‌ی دوم را در بازارهای جهانی از سامسونگ بگیرد. هواوی هم‌اکنون سومین برند برتر تولیدکننده‌ی ساعت هوشمند در دنیا است.

در فصل دوم سال جاری میلادی شیائومی ۱۳ درصد ساعت بیشتر روانه‌ی بازار کرد. تغییر زیادی در سهم بازار شیائومی دیده نمی‌شود. این شرکت چینی برای افزایش سهم خود باید حضور پررنگی در بازار هند داشته باشد، البته هند بازاری بسیار رقابتی دارد و برندهای هندی محبوبی در آنجا فعالیت می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

  • نبرد ساعت‌‌های هوشمند؛ کدام‌یک پیروز میدان خواهد شد
  • بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران

گارمین در فصل دوم سال ۲۰۲۲ دو پله سقوط کرد و در جایگاه هفتم برترین برندهای تولیدکننده‌ی ساعت هوشمند (از لحاظ تعداد محصولات عرضه‌شده به بازار) قرار گرفت. میانگین قیمت فروش ساعت‌های گارمین بیشتر از سایر شرکت‌ها است، همین موضوع باعث شد گارمین از لحاظ درآمد پس از اپل و سامسونگ در رتبه‌ی سوم قرار بگیرد.

حجم عرضه‌ی محصولات امیزفیت ۱۱ درصد کاهش یافت، چون تقاضا برای ساعت‌های این شرکت در بازار چین کم شد. البته امیزفیت در هند بسیار خوب عمل کرد و نسبت‌ به فصل اول ۲۰۲۲ به‌میزان ۶۵ درصد ساعت بیشتر دردسترس مشتریان قرار داد.

حجم عرضه‌ی ساعت‌های برند هندی Fire-Boltt به طرز شگفت‌آوری افزایش یافت. این برند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به برترین برند ساعت هوشمند در بازار هند تبدیل شد. از طرفی حجم عرضه‌ی ساعت‌های Noise به میزان ۲۹۸ درصد بیشتر شد. این شرکت با سهم ۲۶ درصدی از بازار هند، رتبه‌ی اول را به Fire-Boltt واگذار کرد.

برترین بازارهای ساعت هوشمند در فصل دوم ۲۰۲۲ از نگاه Counterpoint

در دسته‌بندی منطقه‌ای، آمریکای شمالی همچنان برترین منطقه‌ی دنیا از لحاظ حجم عرضه‌ی ساعت هوشمند است. البته فاصله‌ی بین آمریکای شمالی با هند که در رتبه‌ی دوم قرار دارد کاهش پیدا کرده. یکی از مهم‌ترین اتفاقات فصل دوم امسال رشد قابل توجه بازار هند بود. در پی این رشد، هند توانست جای چین را در رتبه‌ی دوم بگیرد.

یکی از تحلیلگران Counterpoint می‌گوید در فصل دوم ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۳۰ درصد از ساعت‌های فروخته‌شده در بازار هند زیر ۵۰ دلار قیمت داشتند و برندهای بزرگ هندی ساعت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای روانه‌ی بازار کردند تا تعداد کسانی که برای اولین بار سراغ خرید ساعت هوشمند می‌روند افزایش پیدا کند.

تعداد ساعت‌های هوشمند عرضه‌شده در بازار چین ۱۰ درصد کاهش یافت و این کشور به رتبه‌ی سوم سقوط کرد. اروپا که در فصل اول ۲۰۲۲ رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده بود، با کاهش ۱۳ درصدی ابعاد بازار مواجه شد و به رتبه‌ی چهارم سقوط کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا