سرور مجازی
فضای مجازی

عجیب ترین موارد کاشت وسایل الکترونیکی در بدن انسان

به گزارش سایت ۲۴.ae، گروهی از افراد برای زندگی آسان‌تر با عمل‌های جراحی، وسایل الکترونیکی در بدن خود می‌کارند. در ادامه با برخی از این افراد آشنا می‌شویم.

کاپیتان سایبورگ

پروفسور کوین وارویک، مهندس و معاون رئیس دانشگاه کاونتری(کاپیتان سایبورگ)، در سال ۱۹۹۸ یک تراشه شناسایی فرکانس رادیویی در بازویش کاشت تا با کمک آن در‌ها را باز کند و با تکان دادن بازویش چراغ‌ها را خاموش یا روشن کند.

کاپیتان سایبورگ

کلید تسلا

در سال ۲۰۱۹، مهندس نرم افزار به نام امی یک تراشه کنترلی از کلید خودروی تسلا مدل ۳ برداشت و آن را در بازوی خود کاشت. پس از پیوند، امی گفت که این تراشه به او اجازه می‌دهد قفل تسلا مدل ۳ خود را باز کرده و راه‌اندازی کند.

کارت سفر کاشته شده

در سال ۲۰۱۷، مردی از سیدنی، تراشه کارت سفر را در دست خود کاشت. این مرد با استفاده از دست و بدون کارتخوان می‌تواند از سیستم حمل و نقل سیدنی استفاده کند.

کارت سفر کاشته شده

سایبورگ انسانی

در سال ۲۰۱۷ یک دانشمند انگلیسی به بیماری نورون حرکتی (MND) مبتلا شد، اما این بیماری را نپذیرفت و تصمیم گرفت با جراحی‌های مختلف از تجهیزات ربات‌ها استفاده کند تا زنده بماند. براساس گزارش‌ها او اولین سایبورگ انسانی (یک موجود با هر دو اجزای ارگانیک و مکانیکی) است. پس از جراحی او حنجره خود را از دست داد، اما از ورود مخاطره آمیز بزاق به ریه‌هایش جلوگیری کرد.

سایبورگ انسانی

آنتن جمجمه

نیل هاربیسون به عنوان اولین فردی در جهان شناخته می‌شود که در جمجمه خود آنتن کاشت. نیل با شدیدترین شکل نابینایی متولد شد که فقط رنگ سیاه و سفید و سایه‌های خاکستری را می‌دید. او برای درمان خود یک چشم الکترونیکی ساخت و آن را iburg نامید آنتنی که در جلوی صورت او وصل می‌شود.

آنتن

سنسور‌های لرزه‌ای

در سال ۲۰۱۲، مون ریباس، هنرمند اسپانیایی، حسگر‌های لرزه‌ای را در زیر پوست پاهایش کاشت تا هر زمان که زلزله‌ای رخ می‌دهد، آن را بفهمد؛ ریباس می‌توانست هر زمین لرزه‌ای را در زمان واقعی روی سیاره احساس کند، زیرا تراشه به یک برنامه آیفون و مانیتور‌های زمین‌شناسی در سراسر جهان متصل بود.


بیشتر بخوانید

  • جدا کردن دوقلو‌های به هم چسبیده با کمک واقعیت مجازی

 

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا