سرور مجازی
zoomit

تعیین تکلیف آیفون ۱۴؛ شاید آذر ماه

بیش از یک ماه از عرضه آخرین مدل گوشی آیفون می‌گذرد و آخرین اخباری که درباره رجیستری آیفون ۱۴ به گوش می‌رسد براساس شنیده‌هاست. به گفته‌ی محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تکلیف رجیستری این گوشی هنوز معلوم نیست اما شنیده شده که ابتدای آذرماه درباره‌ی رجیستری این مدل گوشی تصمیم‌گیری می‌شود.

در حال حاضر از واردات و ثبت این‌ گوشی‌ها یک ماه می‌گذرد و هفته گذشته اعلام شد که خریداران گوشی‌های آیفون ۱۴ که قبلا وارد ایران شده‌اند، می‌توانند سیم‌کارت را خارج و دوباره وارد کنند تا فعالیت این گوشی‌ها یک ماه دیگر تمدید شود.

عالیان درباره‌ی اینکه آینده‌ی این گوشی موبایل چه می‌شود می‌گوید:

واقعاً امیدواریم مشکل رجیستری این گوشی‌ها حل شود چون دلیل منطقی رجیستر نشدن آن را به ما نگفته‌اند. هنوز ابهام داریم که چرا آیفون ۱۳ رجیستر می‌شود اما ۱۴ نمی‌شود. پیش‌بینی‌ می‌شود که تا حال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار گوشی آیفون ۱۴ در بازار به فروش رسیده باشد، حتی اگر فرض را بر این بگیریم که ۱۰ هزار تا از این مدل گوشی موبایل دست مردم است، یعنی با ۱۰ هزار کاربری مواجه هستیم که هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اعتماد آسیب جدی دیده‌اند.

رجیستری آیفون ۱۴ نه فقط برای واردکنندگان عمده بلکه برای کسانی که این گوشی را برای مصرف شخصی خریده و به صورت مسافری وارد کردند هم تبدیل به دردسر شده است. در حال حاضر با اینکه گوشی‌ها در گمرک ارزش‌گذاری شده‌اند اما نمی‌شود هزینه‌ای برای آن پرداخت کرد و درنتیجه امکان استفاده هم از آن‌ها نیست. سامانه همتا هفته گذشته اعلام کرد که کلیه‌ی گوشی‌های آیفون ۱۴ بازار قاچاق هستند و به واحدهای صنفی توصیه کرد تا زمان تعیین تکلیف آن‌ها از واردات و فروش این گوشی‌ها خودداری کنند. دو روز پس از انتشار این خبر، گمرک اعلام کرد گوشی‌های واردشده ازطریق مسافری قاچاق نیست اما چون امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر وجود ندارد، امکان فعال‌سازی نیز وجود ندارد.

مسوولان همچنان درباره علل رجستری نشدن آیفون ۱۴ سخنی نگفته و پیگیری‌های ما از گمرک برای زمان دقیق برطرف شدن مشکل بی‌نتیجه مانده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا