سرور مجازی
اینترنت

عضو هیئت مدیره نصر تهران: کف مطالبه ما بازگشت اینترنت به وضعیت شهریور ماه است

مازیار نوربخش نماینده نصر تهران در اتاق بازرگانی به همکاری‌های مشترک اتاق و نصر تهران اشاره کرد و گفت: مطالبه دقیق ما این است که وضعیت اینترنت به همان چیزی که قبل از اتفاقات مرداد و شهریور بود برگردد اما این هم کف انتظارات ماست: «باید این مطالبه را تاجایی ادامه بدهیم که اینترنتی که حق عادی همه مردم است داشته باشیم.»

او در نشستی که صبح امروز با موضوع دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و گزارش عملکرد حوزه نوآوری و تحول دیجیتال برگزار شده بود گفت: «چطور باید بپذیریم که تلگرام در این مملکت فیلتر باشد. ابزاری که در تمام دانشگاه‌ها استاد و دانشجو در آن ارتباط برقرار می‌کنند و به قدری امکانات خوبی دارد که هیچ ابزار خارجی دیگر هم نتوانسته جایگزین آن شود.» به گفته او یک بخشی از نگاه حاکمیت حمایت از پلتفرم‌های داخلی است اما ما نتیجه این حمایت را در صنایع دیگر دیده‌ایم و هیچ وقت حمایت به تنهایی جوابگو نیست: «این یک موضوع دوسویه است حمایت شود ولی رقابت و فضای آزاد هم فراهم شود.»

او با اشاره به کمیته مشترک برای وضعیت اینترنت و قطعی‌های اخیر از مکاتبات با وزیر ارتباطات و رئیس جمهوری گفت که ارجاعاتی در این موارد انجام شده است. به گفته او اگرچه یک برنامه زمان‌بندی برای این پیگیری‌ها مشخص شده اما همه مسائل را نمی‌توان به صورت علنی عنوان کرد: «چون پیگیری‌ها که علنی می‌شود به آقایان برمی‌خورد و شما را از جلسات یا موضوعاتی حذف می‌کنند یا قهر می‌کنند. بنابراین سعی کردیم پیگیری‌ها را به صورت پنهانی یا غیرعلنی پیش ببریم ولی برای همین هم زمانبندی کردیم و با دوستان اتاق هم هماهنگ هستیم که این موضوعات را تا یک جایی به این صورت پیش ببریم.»

به گفته نوربخش موعد نهایی این مطالبه برای بعد از عید مشخص شده است و پیگیری‌ها به صورت غیرعلنی دارد صورت می‌گیرد. اما اگر تا آن زمان به نتیجه نرسد علنی‌تر این موضوع پیگیری می‌شود.

عضو هیئت مدیره نصر تهران بااشاره به اینکه این مطالبه حق همه مردم است گفت با توجه به وظایف نصر بیشتر از زاویه کسب‌وکارها این موضوع بررسی شده است: «این ضرر و زیان هر چقدر هم باشد تاثیراتش مشخص است و بر کسی پوشیده نیست.»

به گفته او همچنین با توجه به موضوع ارز، یک کمیته بحران ارز هم شکل گرفته است.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا