سرور مجازی
zoomit

سفر به دشت شقایق‌های کالپوش رشت

در این مقاله برای شما عزیزان مناطق منحصربه‌فردی در اطراف رشت و استان گیلان را معرفی می‌کنیم که کمتر موردتوجه مسافرین قرار گرفته‌اند. همچنین دربارهٔ اجاره ویلا در رشت از علی بابا اطلاعاتی برایتان ارائه می‌دهیم.

اگر عاشق مناطق و طبیعت بکر به‌ویژه جنگل و صحرا هستید، حتماً از سفر به دشت شقایق‌های کالپوش رشت نهایت لذت را خواهید برد. البته باید بگوییم که در رشت، مرکز استان گیلان خبری از دشت شقایق نیست. دشت شقایق کالپوش درواقع نزدیک به رشت بوده و اگر برای اقامت چند روزه خود، قصد اجاره ویلا در رشت داشته باشید، با خیالی آسوده می‌توانید از طبیعت بی‌نظیر دشت شقایق دیدن کنید.

چرا باید سفر به دشت شقایق‌های کالپوش رشت داشته باشیم؟

وقتی از رشت سخنی به میان می‌‌آید اولین چیزی که به ذهن افراد می‌رسد بازار محلی رشت، میدان شهرداری و سبزه‌میدان، ماهی برشته و غذاهای دریایی و محلی و حتی ساحل دریای انزلی به‌عنوان جاذبه های گردشگری رشت است. به جرأت می‌توان گفت که این مناطق در کانون توجه مسافران قرار گرفته و از سایر مناطق که زیبایی دوچندانی دارند، غافل شده‌اند.

اگر بارها به رشت سفر کرده و از مناطق تکراری دیدن کرده‌اید، بهتر است قدری به سایر مناطق هم فرصت ارزیابی بدهید. مثلاً سفر به دشت شقایق‌های کالپوش رشت ایده خوبی است. شما می‌توانید برای رزرو و اجاره ویلا در رشت اقدام کرده و با خیال آسوده به دشت شقایق‌های کالپوش بروید.

خوشبختانه مناطق مختلف و گردشگری واقع در گیلان فاصله محیطی و مسافت طولانی نداشته و‌ تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید به نزدیک‌ترین دشت شقایق کالپوش بروید. البته که استان گیلان دارای شهرستان‌هایی است که در مسافت دورتر قرار داشته و دارای دشت شقاق فوق‌العاده رویایی هستند.

علی بابا

دشت شقایق کالپوش مورد پسند چه افرادی است؟

اگر عاشق سفر و ماجراجویی بوده و علاقه چندانی به محیط‌های شلوغ و پرتردد ندارید، سفر به دشت شقایق‌های کالپوش مناسب شما است. افراد با شرایط زیر می‌توانند به این منطقه سفر کنند:

  • افرادی که طبیعت ساحلی برایشان تکراری شده؛
  • کسانی که بسیار به رشت سفر کرده و مناطق معروف را دیده‌اند؛
  • بلاگرهایی که علاقه‌مند به تهیه کلیپ و ولاگ سفر هستند؛
  • افرادی که به‌دنبال ایده‌های متفاوت برای عکاسی هستند؛
  • کسانی که نیاژمند مدیتیشن و ریلکس‌کردن هستند.

نزدیک‌ترین دشت شقایق‌های کالپوش به رشت

اگر به گیلان سفر کرده و اجاره ویلا در رشت داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که یک صبح تا بعدازظهر را به طبیعت خاص و خوش‌ آب‌وهوای رودبار(روستای جوبن) در 66 کیلومتری رشت اختصاص بدهید. این روستا در حد فاصل رستم‌آباد و رودبار واقع‌ شده و در مسیر جاده رشت به تهران است.

اگر از تهران به رشت سفر می‌کنید قبل از ورود به مرکز شهر گیلان و اجاره ویلا در رشت می‌توانید از این منطقه بکر و بهشتی دیدن کنید. البته اگر تصمیم به اقامت در این منطقه بگیرید امکان رزرو کلبه جنگلی، ویلا، سوئیت نیز برایتان فراهم است.

روستای جوبن دارای دشت‌های پهناوری از شقایق کالپوش است. برای اینکه شاهد سفر به دشت شقایق‌های کالپوش گیلان باشید، بهتر است که اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت را برای سفر در نظر بگیرید.

مناطقی از گیلان که دارای دشت شقایق‌های کالپوش هستند

همان‌طورکه اشاره کردیم دشت شقایق‌های کالپوش محدود به یک محیط خاص نبوده و‌ در برخی از مناطق گیلان و‌ نزدیک به رشت می‌توانید از این قبیل دشت‌های زیبا دیدن کنید. موارد زیر از دیگر دشت‌‌های شقایق موجود در گیلان محسوب می‌شوند. این موارد عبارت‌اند از:

دشت‌های شقایق کالپوش تالش

اگر به گیلان سفر کردید، حیف است که از مناطق زیبای تالش بازدید نکنید. توصیه می‌کنیم قبل از اجاره ویلا در رشت به این مناطق رفته و‌ اگر تمایل به اقامت در دشت‌های شقایق تالش را نداشتید، پس از تفریح و گردش حسابی به مرکز شهر برگردید. از دشت‌های شقایق کالپوش تالش می‌‌توانیم موارد زیر را نام‌ ببریم:

  • دره ساری داش تالش (طوالش)
  • غار گنج‌خانه تالش
  • ییلاق مریان تالش
  • مناطق اطراف آبشار ورزان
  • دشت شقایق لیسار

    دشت شقایق‌های کالپوش

دشت‌های شقایق اسالم

پیشنهاد ما برای افرادی که به‌ دنبال سوژه‌های خاص عکاسی در دشت‌ شقایق‌های کالپوش رشت هستند، جاده اسالم به خلخال است. این منطقه کوهستانی در ماه اردیبهشت مملو از شقایق‌های وحشی است که زیبایی مناطق سرسبز گیلان را چندین برابر می‌کند. البته باید بگوییم که شقایق‌های وحشی تنها جاذبه گردشگری این منطقه نبوده و آب‌وهوای مناسب، زیبایی‌های محیطی و جنگل‌های انبوه در تمامی فصول سال گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

دشت شقایق‌های کالپوش دیلمان

محال است که به رشت سفر کرده و دربارهٔ عروس گیلان نشنیده باشید. دیلمان یکی از مناطق بکر و سرسبز گیلان است که دشت شقایق‌های کالپوش آن موجب جذب نظر گردشگران زیادی شده‌ است. اگر به گیلان سفر کرده‌اید یا قصد سفر دارید،یک روز کامل را به گردش در دشت‌ها و مناطق بی‌نظیر دیلمان اختصاص دهید.

نکات مهم برای اجاره ویلا در رشت

اگر در ایام تعطیل برای سفر به دشت‌ شقایق‌های کالپوش رشت و گیلان سفر می‌کنید، بهتر است که ابتدا برای محل اقامت خود و‌ اجاره ویلا در رشت، تصمیم بگیرید.

توصیه می‌کنیم که به امکانات رفاهی ویلا دقت داشته و محلی را برای اجاره ویلا در رشت انتخاب کنید که نزدیک‌تر به دریا، کوه، جنگل و سایر مناطق گردشگری باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله برای شما عزیزان دربارهٔ سفر به دشت شقایق‌های کالپوش در رشت گفته و‌ تعدادی از این مناطق و دشت‌ها را معرفی کردیم. حال شما عزیزان با آگاهی کامل می‌توانید برای سفر به شمال و اجاره ویلا در رشت اقدام کنید. اگر تجربه سفر به دشت شقایق‌های کالپوش رشت را دارید، برای ما از تجربه‌های شیرین خود بگویید. پیشنهاد شما برای دشت شقایق کجاست؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا