سرور مجازی
اقتصادی

پیش بینی خوش برای دور نمای دلار/ عقب‌نشینی رخ می‌دهد؟

پیش بینی خوش برای دور نمای دلار/ عقب‌نشینی رخ می‌دهد؟

قیمت دلار در ابتدای ماه گذشته با رقم ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد و دیروز نیز پس از گذشت یک ماه این اسکناس در محدوده ذکر شده، در بازار ارز مبادله شد. در بیشتر روزهای پرخبر ماه گذشته دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت. معامله‌گران ماندن دلار در محدوده مذکور را حاصل تلاش سیاست‌گذار می‌دانند.

گفتنی است قیمت دلار در ۶ ماهه نخست امسال در پله‌های پایانی کانال ۴۷ هزار تومانی تا محدوده قیمتی ۵۰ هزار تومانی نوسان داشت؛ اگرچه قیمت دلار در مقطعی بسیار کوتاه در سطح ۵۲ هزار تومان نیز قرار گرفته بود. معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی همواره بر این عقیده‌اند که دلار در روندی خنثی قرار دارد و افت و خیزهای دو تا پنج درصدی، روندی برای این اسکناس به حساب نمی‌آید.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ شهریور ماه / بازار طلا و ارز ریزشی شد

در حالی که همواره کارشناسان اقتصادی مرداد را رکودی‌ترین ماه برای دلار در هر سال می‌دانستند و معتقد بودند در شهریور تقاضا در بازار ارز زیاد می‌شود اما بمباران خبری شهریور و سیگنال اخبار مساعدی که روانه بازارهای مالی شد، آخرین ماه تابستان را نیز نسبت به رشد قیمت دلار ایمن کرد.

با ثبات شرایط فعلی، کارشناسان اقتصادی محدوده نوسان قیمت دلار را ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان می‌دانند و معتقدند شرایط مساعد سیاسی به یاری دولت آمده و نباید انتظار رشدهای شارپی قیمت دلار را داشت.

برای روزهای پیش رو نیز محدوده فعلی محتمل‌ترین پیش‌بینی برای قیمت اسکناس آمریکایی است. این در حالی است که احتمال برگشت به کانال ۴۸ هزار تومانی نیز بیشتر از خیز به کریدور ۵۰ هزار تومانی است.
گفتنی است اخبار و رویدادهای هفته‌های پایانی شهریور تحلیل کارشناسان اقتصادی را نسبت به ۶ ماهه دوم سال کمی تعدیل کرد. به اعتقاد آنها به دلیل اینکه تحریم‌ها تا حدودی برداشته شده، منابع ارزی ایران آزاد شده و سیاست‌ ارزپاشی بانک مرکزی به قوت خود پابرجاست، قیمت دلار به طور متوسط در محدوده‌های ۴۸ تا ۵۲ هزار تومانی نوسان خواهد داشت. منتها موضوع تورم و رشد نقدینگی از فاکتورهای اساسی تعیین قیمت دلار است که چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده و دیر یا زود رها خواهد شد.

همچنین روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه تغییر قیمتی محسوسی نداشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد. قیمت دلار سلیمانیه ۴۹ هزار ۱۸۰ تومان شد. درهم امارات نیز با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا