سرور مجازی
اینترنت

آنگولا، تانزانیا و گینه سرعت اینترنت خانگی بالاتری از ایران دارند!

آقای ابراهیم رییسی امروز به وزارت ارتباطات اعلام کرد تا در صورت لزوم، اینترنت به حالت عادی برگردد. هر چند این خبر می‌تواند خوشحال‌کننده باشد اما نکته ناراحت‌کننده (در کنار فیلتر بودن چندین پلتفرم مفید و کاربردی مانند یوتیوب) این است که حتی با بازگشت وضعیت اینترنت به وضع پیش از شهریورماه ۱۴۰۱، باز هم سرعت اینترنت ایران مخصوصا در بخش اینترنت خانگی، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اتصال کند

در گزارشی که چند روز پیش درباره وضعیت سرعت اینترنت ایران از گجت نیوز منتشر کردیم، اعلام کرده بودیم که وضع سرعت اینترنت همراه، نسبتا قابل قبول است اما در بخش اینترنت خانگی، اوضاع از آن چیزی که فکر می‌کنید خراب‌تر است.

آنگولا، تانزانیا و گینه سرعت اینترنت خانگی بالاتری از ما دارند!

واضح است که وضعیت سرعت اینترنت کشورهایی مانند آلمان، ژاپن، ایالات متحده، کره جنوبی و … از کشورمان بهتر است پس کاری به این کشورها نداریم. اما متاسفانه سرعت اینترنت خانگی در ایران از کشورهای گمنام یا بدنام آفریقایی هم بدتر است. کشورهایی که شاید از نظر منابع، سرمایه انسانی، شاخص توسعه و ده‌ها عامل تاثیرگذار دیگر حتی به گرد پای ایران هم نرسند اما حداقل در زمینه سرعت اینترنت ADSL، بهتر از ما عمل کرده‌اند.

مدیرکل پروژه Google Fiber به فیس‌بوک آمد

با چک کردن لیست سرعت اینترنت خانگی در وبسایت اسپید تست، به نتایج ناامیدکننده‌ای می‌رسیم. ایران در این رده‌بندی در جایگاه صد و چهل و ششم جای گرفته است. درست یک رده بالاتر از کشور ما، کشور آفریقایی گینه حضور دارد. تانزانیا، فیجی، نیجریه و کیپ ورد هم از نظر سرعت اینترنت خانگی عملکردی بهتر از ما داشته‌اند.

لیست کشورهای گم‌نام آفریقایی که از نظر سرعت اینترنت عملکرد بهتری از ایران دارند همینجا به پایان نمی‌رسد. سیرالئون، موریتانی، لسوتو، صحرای غربی، ماداگاسکار و … نیز که جزو کشورهای ضعیف قاره آفریقا هستند توانسته‌اند در زمینه میانگین سرعت اینترنت خانگی ADSL در مقایسه با کشورمان رتبه بهتری را به دست بیاورند.

نکته ناراحت‌کننده این رده‌بندی این است که حتی کشور سیشل که کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا است، در مقایسه با ایران رتبه بهتری را به دست آورده است.

حتی اگر بخواهیم به برخی از همسایه‌های ایران نگاه کنیم، عراق جنگ‌زده هم رتبه بهتری از ما دارد و در جایگاه ۱۱۳ جهان از نظر سرعت اینترنت خانگی ADSL جای گرفته است.

آیا نام کشورهای گم‌نام آفریقایی که سرعت اینترنتشان از ما بهتر است را تاکنون شنیده بودید؟ در بخش نظرات به گجت نیوز و کاربرانش بپیوندید.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا