سرور مجازی
اینترنت

پاتک بزرگ ایلان ماسک به اوکراین در جنگ پهپادی با روسیه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از سی‌ان‌ان، گوین شاتول، رئیس اسپیس‌ایکس اعلام کرد که این شرکت دنبال جلوگیری از استفاده نیروهای اوکراینی از فناوری ماهواره استارلینک برای عملیات پهپادها در نبرد آنها علیه روسیه است.

شاتول درباره گزارش‌هایی که درباره استفاده از استارلینک برای عملیات پهپادی وجود دارد گفت: «برای محدود کردن این اقدامات می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که برخی از آن‌ها صورت گرفته است.»

اعتراف شاتول مبنی بر اینکه اسپیس ایکس، شرکتی که ایلان ماسک بنیان‌گذارش است، مانع از استفاده کامل سربازان اوکراینی از این فناوری شده، این باور دیرینه را تأیید می کند که ماسک و شرکتش از استفاده نظامی اوکراین از استارلینک ناراضی هستند.

البته شاتول تاکید کرد که واحدهایی از این شرکت به اوکراین رفته‌اند تا از استمرار ارتباط اینترنتی «بانک‌ها، بیمارستان‌ها و خانواده‌ها» اطمینان حاصل کنند. او درباره استفاده ارتش اوکراین از استارلینک هم گفت: «ما می‌دانیم که ارتش از استارلینک برای ارتباطات و فرماندهی استفاده می‌کند و مشکلی در آن نمی‌بینیم اما قصد ما این نیست که از استارلینک برای عملیات‌های تهاجمی نظامی استفاده شود.»

ورود استارلینک به اوکراین عملا این فناوری را در سطح جهانی مطرح کرد و خیلی زود به شاهرگ اوکراینی‌ها برای حفظ ارتباطات حیاتی تبدیل شد.

البته در دوره‌ای گزارش‌هایی درباره محدود شدن سیگنال‌های استارلینک در جبهه نبرد و درخواست اسپیس ایکس از پنتاگون برای پرداخت هزینه هزاران ترمینال فعال استارلینک در اوکراین مطرح شد. در همین زمان گزارش‌هایی از خرید چند هزار ترمینال استارلینک توسط کشورهای ثالث برای اوکراین به میان آمده بود و اسپیس ایکس متهم می‌شد که ادای قهرمان‌ها را در می‌آورد در حالی که دیگران هزینه‌های بسیاری می‌پردازند.

شاتول گفت: «اسپیس ایکس تصور نمی‌کرد که استارلینک به این شیوه در اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. ما به آن فکر نکرده بودیم اما خیلی سریع یاد گرفتیم.»

5858

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا