سرور مجازی
اینترنت

سهم بازار اپراتورهای همراه در پاییز ۱۴۰۱ اعلام شد

برنا نوشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در هر فصل، گزارشی رسمی را با عنوان «فصل‌نامه آماری» منتشر و در آن، اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه را اعلام می‌کند.

جلد چهل و سوم فصل‌نامه آماری، جدیدترین نسخه این گزارش است که آمار مربوط به سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۱ را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۱، مشترکان فعال همراه اول ۷۷میلیون و ۴۳۹هزار و ۳۰۱ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۲میلیون و ۵۶۲هزار و ۳۰۶ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۶۶۵هزار و ۹۲۹ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه‌ماهه سوم نیز ۱۴۵میلیون و ۶۶۷هزار و ۵۳۶ مشترک بوده است.

این در حالی است که در سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۱، مشترکان فعال همراه اول ۷۶میلیون و ۸۲۲هزار و ۵۱۰ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۱میلیون و ۲۷۵هزار و ۳۴ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۷۷هزار و ۳۶۱ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه‌ماهه دوم سال نیز ۱۴۳میلیون و ۵۷۴هزار و ۹۰۵ مشترک بوده است.

بر این اساس، سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۶۷۸ درصد در سه‌ماهه دوم ۱۴۰۱، به ۴۲.۹۴۸ درصد در سه‌ماهه سوم و سهم بازار رایتل از ۳.۸۱۵ درصد در سه‌ماهه دوم ۱۴۰۱، به ۳.۸۸۹ درصد در سه‌ماهه سوم افزایش یافته است.

به این ترتیب، ایرانسل و رایتل، هر کدام موفق شده‌اند سهم بازارشان را به ترتیب ۰.۲۷۰ درصد و ۰.۰۷۴ درصد افزایش دهند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا