سرور مجازی
اینترنت

عکس | سرعت اینترنت ایران حتی بدتر از زیر آوار مانده های ترکیه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اینترنت به عنوان یکی از ابزار نوین فناوری اطلاعات، مزایای بسیار عمده ای از نظر گردآوری اطلاعات، انجام عملیات تجاری و در نتیجه یکی از راه های پیشبرد اهداف اقتصادی را برای اغلب کشورهای توسعه یافته به ارمغان آورده است.

اهمیت گسترش دسترسی کشورهای در حال توسعه به اینترنت به وسیله دولت ها و سازمان های بین المللی و صاحبنظران و کارشناسان ارتباطات و توسعه مورد تایید قرار گرفته است.

عقیده اکثریت قریب به اتفاق آن است؛ که اینترنت و فن آوری های وابسته ارتباطات دور می یابد، به عنوان زیرساخت ملی، استراتژیک قلمداد شود. برقراری چنین زیرساخت های استراتژیکی برای کشورها در حال توسعه حیاتی به نظر می آید. به طوری که ارتباطات، می تواند؛ باعث بهبود بهره وری اقتصادی، حاکمیت، آموزش، بهداشت و سلامتی و کیفیت زندگی خصوصاً در مناطق حاشیه ای شود.

این یافته ها نشان می دهد که اتصالات وسیع تر در درون کشورهای در حال توسعه باعث بهبود زیرساخت اطلاعات کلی در این کشورها می شود؛ و در نتیجه تغییرات مثبتی را در بهبود اقتصادی و اجتماعی ایجاد می کند.

زلزله امروز ترکیه گواهی بر نقش پر رنگ اینترنت آزاد و پر سرعت در پیشبرد اهداف توسعه است به طوری که کاربران اینترنت در این کشور که در زیر آوار مانده‌اند، با اعلام جایگاه خود در شبکه های اجتماعی به عملیات امداد رسانی سرعت بخشیدند و تعداد تلفات را کاهش دادند.

گفتنی است که دسترسی به اینترنت،وای‌فای معمولاً رایگان، در سراسر ترکیه معمول است. تقریباً همه هتل ها، خوابگاه ها، آپارتمان های اجاره ای و حتی خانه های درختی دارای Wifi هستند. فقط هتل های لوکس ترکیه هزینه آن را می گیرند.

بسیاری از رستوران ها، کافه ها، بارها، کافه های ساحلی و دفاتر آن را ارائه می دهند. برخی از اتوبوس ها، قطارها و قایق های بین شهری آن را دارند و فرودگاه ها با پرداخت هزینه آن را ارائه می دهند.

سایت تجزیه و تحلیل اینترنتی Speedtest نشان می دهد که سرعت اینترنت پهن باند ثابت ترکیه در سال 2021 با میانگین سرعت دانلود 26.87 مگابیت در ثانیه و متوسط سرعت آپلود 5.55 مگابیت در ثانیه در بین 175 کشور در رتبه 105 قرار گرفت.

پای ایلان ماسک به زلزله ترکیه کشیده شد

طی درخواست های مکرر نجات از سوی کاربران ترکیه ای در توییتر، گروهی از مهندسان ترکیه‌ای از ایلان ماسک درخواست کردند تا اجازه فعال کردن آبارم زلزله برای کاربران توییتر فراهم شود.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا