سرور مجازی
رمز ارز

۹ دلیل برای اینکه چرا الان نباید اتریوم بخریم!

۹ دلیل برای اینکه چرا الان نباید اتریوم بخریم!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وقتی بازار ارزهای دیجیتال روزهای خوبی را تجربه می‌کرد، اتریوم (ETH) با سیگنال‌های نزولی و فشار فروش مواجه بود. در این مطلب از رمزارز نیوز، داده‌هایی را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهد آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید اتریوم است یا خیر؟

۱. داده‌های به دست آمده از Greeks.Live نشان می‌دهد که تقریباً ۲۰۰۰۰۰ قرارداد آپشن اتریوم در آستانه انقضا هستند و نسبت پوت به کال (Put/Call) برای این قراردادها به بالای ۰.۸۷ رسیده است که نشان‌دهنده احساسات نزولی برای این ارز خواهد بود.

۲. مکس پین لول (Max Pain Lvl) در قیمت ۱۶۵۰ دلار در نظر گرفته می‌شود که نشان از فشار فروش احتمالی خواهد داشت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

۳. نرخ سود باز (Open interest) و معاملات آتی اتریوم که نشان‌دهنده قراردادهای باقی‌مانده‌ای است که هنوز واگذار، اجرا، بسته، منقضی یا تسویه نشده‌اند، کاهش یافته است. این موضوع بیانگر کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به این بازار است.

۴. نوسانات ضمنی (Implied Volatility) نیز در حال کاهش است. (نوسان ضمنی، معیاری است که برای پیش‌بینی انتظارات بازار از حرکت آتی یک دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.) این کاهش نوسانات ضمنی، نمایانگر ثبات قیمت و عدم تمایل به خرید قابل توجه در کوتاه‌مدت خواهد بود.

۵. شاخص انحراف دلتا ۲۵ درصد (Delta Skew) اتریوم که معیاری برای بررسی احساسات بازار در معاملات آپشن است، کاهش یافته است. این مورد بیانگر عدم اطمینان به چشم‌انداز کوتاه‌مدت قیمت اتریوم است.

۶. علی‌رغم این شاخص‌های نزولی، لیکوئید شدن قابل توجهی در موقعیت‌های خرید یا فروش صورت نگرفته است که نشان‌دهنده انجام معاملات محتاطانه است.

۷. علاقه نهنگ‌ها به اتریوم نیز در حال کاهش است و تعداد آدرس‌هایی که دارای ۱۰۰۰ اتریوم یا بیشتر هستند، به پایین‌ترین مقدار خود در پنج سال گذشته رسیده است. این امر به طور بالقوه بر قیمت اتریوم تأثیر منفی می‌گذارد.

۸. شبکه اتریوم با کاهش رشد، انتقال و سرعت تراکنش‌ها مواجه است. این موضوع، نشان از کاهش علاقه به این شبکه دارد.

۹. در نهایت نسبت ارزش بازار اتریوم به ارزش واقعی (MVRV) نسبتاً بالا است. این امر می‌تواند به فشار فروش احتمالی از سوی فروشندگان منجر شود و قیمت اتریوم را کاهش دهد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا