سرور مجازی
zoomit

روش های کسب درآمد از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی درحال‌حاضر در صنایع مختلف ازجمله فناوری اطلاعات (IT)، فناوری مالی (FinTech)، فناوری‌ مراقبت‌های بهداشتی (HealthTech)، فناوری آموزشی (EdTech) و حوزه‌های دیگر به‌وضوح دیده می‌شود. شرکت‌های مختلف در سرتاسر جهان روی مزیت‌های هوش مصنوعی متمرکز شده‌اند و گام را از مراحل آزمایشی فراتر گذاشته تا سرعت گسترش استفاده از این فناوری را در محصولات و خدمات خود افزایش دهند.

SEMrush پیش‌بینی کرده است ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۹۰٫۶۱ میلیار دلار خواهد رسید. بدین‌ترتیب این امر میزان تقاضا برای مجموعه‌ مهارت‌های مرتبط با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد. باید گفت هیچ‌وقت به‌اندازه‌ی زمان حاضر برای شروع کسب درآمد از این تکنولوژی مناسب نبوده است. در این مسیر می‌توانید با شرکت‌هایی در سرتاسر جهان در زمینه‌ی ابتکارات جذاب فناوری کار کنید و گزینه‌های شغلی شما می‌توانند افق‌های جدیدی را در مسیر کاری‌تان ایجاد کنند.

هوش مصنوعی

کسب دانش اولیه‌ی درمورد فناوری هوش مصنوعی و زبان‌های برنامه‌نویسی مرتبط با آن می‌تواند زمینه‌ساز حضور شما در حوزه‌ی یادگیری ماشینی باشد. برای آغاز این مسیر باید یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی مرتبط را انتخاب و با فریم‌ورک‌های مختلف کار کنید تا بتوانید برای حل مشکلات کد بنویسید. توجه داشته باشید هوش مصنوعی در این زمینه، به‌عنوان ستون اصلی کار و یادگیری ماشینی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های شما درنظر گرفته می‌شوند.

علاوه‌بر کسب دانش فنی، دسترسی و ارتباط با افرادی که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعالیت دارند بسیار ضروری است. مهارت‌های یادگیری ماشینی خود را با تلاش مداوم تکمیل کنید. به سرمایه‌گذاری در بازاریابی آنلاین، ایجاد وب‌سایت تجارت الکترونیک رایگان و ثبت‌نام در پلتفرم‌های فریلنسری مثل Fiverr یا Upwork فکر کنید و درنتیجه تلاش‌های خود را برای برندسازی شخصی ازطریق رسانه‌های اجتماعی سرعت دهید.

اکنون می‌توانید از روش‌های ارائه‌شده در ادامه‌ی مقاله برای کسب درآمد از حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره ببرید.


روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی

در ادامه برخی از بهترین روش‌هایی که واقعاً می‌توانید با استفاده از آن‌ها از توانایی‌های خود در زمینه‌ی هوش مصنوعی، درآمد به‌دست آورید را معرفی خواهیم کرد.

۱. توسعه‌ی یک برنامه‌ی ساده‌ی هوش مصنوعی

توسعه برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی

با ساخت یک برنامه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، ربات‌های چت، برنامه‌های مرتبط با اینترنت اشیاء و غیره، کسب درآمد کنید. درواقع می‌توانید برنامه‌ی خود را به‌صورت پولی منتشر کنید؛ جایی‌که در آن، کاربران برای دسترسی به برخی محتوا یا قابلیت‌های انحصاری، به شما پول پرداخت می‌کنند. مجموع فروش برنامه‌ای اندروید و iOS درسال ۲۰۲۱ به ۱۳۳ میلیارد دلار رسید و برآوردهای مختلف نشان می‌دهد برنامه‌های اشتراکی، نسبت به سایر برنامه‌های غیر رایگان، درآمدزایی بیشتری دارند.

برنامه‌های پولی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در چندین پلتفرم مثل دسکتاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت و غیره منتشر کنید تا به جامعه‌ی مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید. برنامه‌ای بسیازید که بتواند در زندگی کاربران، تغییر مثبتی ایجاد کند. برای کاهش هزینه‌ها و وابستگی به منابع می‌توانید پلتفرم‌های منبع‌باز توسعه‌ی برنامه مثل فلاتر (Flutter) را انتخاب کنید. علاوه‌براین می‌توانید از Flippa برای فروش اپلیکیشن خود استفاده کرده و درآمدزایی خود را به‌سرعت آغاز کنید.

سعی کنید یک بازار خاص ایجاد کرده و از دانش داده‌های مخاطبان برای تولید برنامه‌های پول‌ساز در بخش‌های مختلف بهره ببرید.

۲. ساخت محتوای آموزشی درزمینه‌ی یادگیری ماشینی

ساخت محتوای آموزشی هوش مصنوعی

یادگیری ماشینی یکی از زمینه‌های مطالعاتی نسبتاً جدیدی محسوب می‌شود که تعداد افراد متخصص در آن بسیار کم است. شکاف بزرگی میان تقاضا و عرضه متخصصان هوش مصنوعی وجود دارد و بنابراین درصورت داشتن دانش کافی، می‌توانید از آموزش دادن به دانشجویان و افراد علاقه‌مند، درآمد کسب کنید.

برای ایجاد و فروش دوره‌های آموزشی خود از پلتفرم‌های یادگیری آنلاین مثل Coursera و Udemy استفاده کنید. علاوه‌براین می‌توانید کانال یوتیوب شخصی خود را راه‌اندازی کرده و دوره‌ای را درمورد فناوی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای آموزش عموم ارائه دهید. همچنین می‌توانید وبینارهایی برگزار کرده و دانش عملی خود را در این حوزه در ازای دریافت پول، به علاقمندان ارائه کنید.

۳. مشاغل آزاد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی

فریلنسینگ

روش دیگر برای کسب درآمد از دانش خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، انجام پروژه‌‌ها ازطریق فریلنسینگ است. شرکت‌های زیادی وجود دارند که به‌دنبال استخدام افراد متخصص در این زمینه هستند که دستمزد آن‌ها برحسب ساعت کار، کیفیت، تجربه و تخصص پرداخت می‌شود.

به‌دست آوردن قرارداد فریلنسری از Toptal مستلزم گذراندن چند مرحله‌ی آزمایشی است، اما پس‌از انجام کار در صورتی‌که یک شرکت معتبر بخواهد از تخصص شما استفاده کند، مطمئناً قراردادی با درآمد بالا دریافت خواهید کرد.

مزیت فریلنسینگ این است که شما سیستم‌های هوش مصنوعی را پشتبانی کرده و آن‌ها را بهبود می‌دهید که در برخی از موارد نیازی به برنامه‌نویسی نخواهید داشت.

۴. استفاده از عملکردهای رسانه‌ی اجتماعیِ هوش مصنوعی برای افزایش فروش

عملکردهای هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از کسب‌وکارها از رسانه‌های اجتماعی برای درک بهتر نیازهای مشتریان و شناخت بهتر آن‌ها و همچنین رشد خود استفاده می‌کنند. حتی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز از یادگیری ماشینی برای بهبود تجربه‌ی کاربران خود بهره می‌برند.

یکی از مزیت‌های بی‌شمار هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی، ارائه‌ی خوراک خبری سفارشی است که برای برآوردن سلیقه‌ی کاربران طراحی شده است. پلتفرم‌ها بر همین‌اساس، تبلیغاتی را نشان می‌دهند که شانس بیشتری برای جلب توجه کاربران دارند. یادگیری ماشینی می‌تواند رفتار کاربر را تجزیه‌وتحلیل کرده و با درنظر گرفتن علایق، شغل و ماهیت کاربر، بهترین اقدامی که باید انجام دهد را تعیین کند.

پینترست نیز از بینایی ماشینی (Computer Vision) برای تشخیص اشیاء موجود در عکس‌ها استفاده می‌کند و براساس آن، توصیه‌هایی به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه‌ی یادگیری ماشینی داده‌های مفیدی را از فیلم‌ها و عکس‌ها جمع‌آوری، پین‌های موجود در عکس‌ها را شناسایی و توصیه‌هایی را برای پین‌هایی که برای یک کاربر خاص طراحی شده است ارائه می‌کند.

۵. تولید داده‌های انبوه هوش مصنوعی

استخراج داده با هوش مصنوعی

یکی دیگر از راهکارهای عالی برای کسب‌درآمد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ارائه‌ی داده‌های مبتنی‌بر این فناوری‌ها است. کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری به داده‌ها نیاز دارند و ازآنجاکه یادگیری ماشینی می‌تواند حجم عظیمی از اطلاعات را به‌راحتی تولید کند، می‌توان از این مزیت برای استخراج داده‌ها و فروش آن‌ها استفاده کرد.

هوش مصنوعی مثل مغز انسان کار می‌کند. این فناوری می‌تواند عناصر شنیداری و دیداری را درک کرده و با یادگیری‌های جدید سازگار شود. سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی از یادگیری قابل‌مقایسه و داده‌های پویا مثل متن، صدا و ویدیو تغذیه می‌کند.

دسترسی به چنین داده‌های هزینه‌ی زیادی نیاز دارد اما می‌توانید با فروش آن‌ها به بنیادهای تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌محور، درآمدزایی کنید. شاید نیاز باشد از خدمات آژانس‌های نظارتی برای اطمینان از حفظ حریم‌خصوصی، امنیت، مسئولیت‌پذیری، دقت و قابلیت اطمینان هنگام فروش داده‌ها در ازای پول، استفاده کنید.

۶. برنامه‌های مالی و تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی

هوش مصنوعی در بازار مالی

تخصص و دانش شما در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌تواند به افزایش شانس کسب‌ سود ازطریق بازارهای مالی کمک کند. درواقع می‌توان از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی زمان خرید یا فروش یک سهام خاص یا حتی پیش‌بینی نتیجه‌ی یک مسابقه‌ی ورزشی استفاده کرد.

اگر سابقه‌ی پیش‌بینی‌های قابل‌اطمینان فقط با درصد کمی حاشیه‌ی خطا همراه باشد، شاید بتوانید بابت ارائه‌ی خدمات خود از سرمایه‌گذاران آنلاین و سرمایه‌گذاران بازار سهام، پول دریافت کنید.

قبل‌از سرمایه‌گذاری پوی واقعی سعی کنید ابتدا دانش خود را درزمینه‌ی هوش مصنوعی مورد آزمایش قرار دهید. شما می‌توانید داده‌ها را با استفاده از API پایتون بازیابی کنید. به‌عنوان مثال می‌توان برای پیش‌بینی بازار سهام از داده‌های گذشته بهره گرفت و سپس برای پیش‌بینی قراردادهای خرید و فروش، از پرس‌وجوها استفاده کرد.

نتیجه‌گیری

کسب دانش درحوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسیار ساده است زیرا دوره‌های آنلاین بسیار زیادی از افراد متخصص در این زمینه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گذراندن این آموزش‌ها به افزایش دانش و آماده‌سازی برای ورود به صنعت هوش مصنوعی کمک می‌کند.


سؤال و جواب‌های رایج

میزان درآمد از ارائه‌ی خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی چقدر است؟

پاسخ به این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد که ازجمله می‌توان به سطح تجربه‌، صنعتی که در آن کار می‌کنید و نقش شغلی خاصی شما اشاره کرد. متخصصان در این حوزه‌ می‌توانند انتظار میانگین حقوق ۸۰ هزار دلار در سال را داشته باشند که نسبت به سایر مشاغل، رقم بسیار چشم‌گیری است.

بیشترین تقاضا در حوزه‌ی هوش مصنوعی مربوط به چه بخشی است؟

درحال‌حاضر تحلیل‌گر داده‌ یکی از پرطرفدارترین مشاغل هوش مصنوعی است. از زمان معرفی هوش مصنوعی، تغییری در نقش تحلیل‌گران داده ایجاد شده است زیرا آن‌ها دیگر نیازی به انجام کارهای پیش‌پا افتاده مثل پردازش یا تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای به‌دست آوردن بینش‌های ارزشمند ندارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا