سرور مجازی
zoomit

آمریکا احتمالا ۳۶ شرکت چینی ازجمله YMTC را با تحریم‌های مشابه هواوی روبه‌رو می‌کند

براساس آنچه فایننشال تایمز ادعا می‌کند، دولت جو بایدن تصمیم گرفته ۳۶ شرکت چینی را که در بین آن‌ها نام YMTC (بزرگ‌ترین تولیدکنند‌ه‌ی تراشه‌ی حافظه در چین) دیده می‌شود تحریم کند. به ادعای منابع آگاه، این ۳۶ شرکت احتمالاً تا پیش از فرارسیدن یکشنبه‌ی هفته‌ی آینده، به Entity List (بخوانید فهرست سیاه) ایالات متحده اضافه می‌شوند.

شرکت‌های حاضر در Entity List بدون دریافت مجوز رسمی از وزارت بازرگانی ایالات متحده اجازه ندارند با تأمین‌کنندگان آمریکایی تجارت کنند. هواوی به موجب قرارگیری در این فهرست، امکان همکاری با گوگل و سایر شرکت‌های آمریکایی را از دست داد.

این جدیدترین اقدام آمریکا علیه شرکت‌های چینی است. دولت واشینگتن این شرکت‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی‌اش می‌داند و در تلاش است دسترسی آن‌ها به تراشه‌ها و سایر قطعاتی را که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند محدود کند.

ایالات متحده دو ماه پیش تحریم‌هایی سخت علیه صنعت تراشه‌ی چین اعمال کرد و گفت برخی از انواع تراشه‌های هوش مصنوعی و تراشه‌های مخصوص ابرکامپیوترها اجازه‌ی صادرات به چین ندارند. این تحریم نه‌تنها از سوی شرکت‌های فعال در آمریکا بلکه توسط شرکت‌های خارجی که در حال استفاده از فناوری آمریکایی هستند (مثل TSMC) اعمال می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • چین با محکوم‌کردن تحریم صنعت تراشه، آمریکا را به «جبران اشتباهات» دعوت کرد
  • پیروزی بزرگ برای آمریکا؛ ژاپن و هلند با تحریم صنعت تراشه چین موافقت کردند

Entity List همان فهرستی است که هواوی با اضافه شدن به آن، در بازارهای بین‌المللی فلج شد. آثاری که تحریم‌های آمریکا روی فعالیت‌های تجاری هواوی گذاشت تا همین حالا نیز برطرف نشده‌اند و این شرکت روزبه‌روز با شرایط سخت‌تری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. هواوی به دلیل فشارهای ناشی از تحریم در نهایت مجبور شد آنر را به برندی مستقل تبدیل کند.

YMTC که مقر مرکزی‌اش در شهر ووهان چین قرار دارد به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه در این کشور شناخته می‌شود. گفته می‌شود این شرکت در حال مذاکره با اپل بوده است تا تراشه‌ی حافظه‌ی آیفون را تأمین کند، اما به دلیل تحریم‌های دو ماه پیش، اپل ارتباط با YMTC را قطع کرده است.

فایننشال تایمز اوایل امسال گفت YMTC ازطریق تأمین تراشه‌ی حافظه برای گوشی‌های هوشمند هواوی تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا