سرور مجازی
پیشفرض

پوتین، روبل روسیه را نجات داد!

به گزارش تجارت‌نیوز، روز جمعه روبل روسیه رکورد دو ساله را در برابر دلار شکست. بعد از اینکه روسیه اعلام کرد برای جلوگیری از قصور در پرداخت بدهی توانسته است بدهی‌های خود را در واحد دلار پرداخت کند ارزش ارز رایج این کشور در مقابل دلار افزایش یافت.

وزیر دارایی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که که وعده پرداخت ۵۶۵ میلیون دلار اوراق قرضه خارجی امسال بود و سال ۲۰۲۴ هم وعده پرداخت ۸۴ میلیون دلار دیگر است. بر اساس شروط اجرای قرارداد این اوراق هر دو این پرداخت‌ها در واحد دلار انجام شده‌اند.

به نقل از سی‌ان‌ان، روز ششم آوریل بود که روسیه اعلام کرد بدهی‌های خود را در واحد روبل پرداخت کرده است. چند روز بعد S&P اعلام کرد که روسیه در پرداخت بدهی خود تاخیر دارد. در واقع پرداخت موخر آنها با دلار آخرین راه چاره روسیه برای جلوگیری از تاخیر در بدهی‌هایش بود.

پرداخت اوراق قرضه معمولا با یک دوره مهلت ۳۰ روزه انجام می‌شود. در خصوص روسیه این مهلت ۴ مه به پایان می‌رسد. هنوز مشخص نیست که S&P نظرش را در مورد روسیه تغییر می‌دهد یا نه. آژانس رتبه‌بندی اعتبار به دلیل تحریمها، رتبه‌ندی خود را در مورد بدهی روسیه در ۱۵ آوریل کاهش داد.

روسیه برای پرداخت بدهی‌هایش پول کافی دارد اما نمی‌تواند به نصف آنها که تقریبا ۳۱۵ میلیارد دلار است دسترسی داشته باشد. اما به نظر می‌رسد راهی برای پرداخت صدها میلیون دلار بدهی خود بدون دسترسی به دارایی‌های بلوکه شده پیدا کرده است. یک مقام خزانه‌داری آمریکا گفت که احتمالا این پول از یک منبع دیگر می‌آید زیرا محدودیت‌های دلارهای تحریمی روسیه پا بر جا هستند.

روز جمعه هر دلار آمریکا معادل ۶۸ روبل روسیه بود. در اویل ماه مارس این دلار آمریکا بیش از دو برابر این میزان در روسیه قیمت داشت. در بیشترین حالت خود در هفتم مارس هر دلار آمریکا معادل ۱۳۵ روبل روسیه بود

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا