سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت برای محافظت از خدمات ابری خود، استخراج رمزارز را در این سرویس‌ها ممنوع کرد

مایکروسافت در سکوت خبری، امکان استخراج رمزارزها را در خدمات ابری خود ممنوع کرده است. غول فناوری اهل ردموند هدف از انجام این کار را محافظت از مشتریان سرویس‌های ابری خود عنوان کرده است. ممنوعیت مذکور در به‌روزرسانی شرایط و قوانین جهانی برای خدمات آنلاین این شرکت اعمال و از اول دسامبر اجرا شده است.

در بخشی از تغییرات سیاست‌های استفاده از خدمات ابری مایکروسافت آمده است:

استخراج رمزارز با استفاده از خدمات ابری مایکروسافت بدون کسب تأییدیه از این شرکت، ممنوع است.

مایکروسافت در بخش مجوزهای خدمات ابری خود توضیحات زیادی درمورد ممنوعیت استخراج رمزارز ارائه نداده است. این شرکت در بخشی با عنوان «خط‌مشی استفاده‌ی مجاز» اشاره کرده است که نه مشتریان و نه افرادی که ازطریق مشتریان به خدمات ابری این شرکت دسترسی دارند، نباید بدون دریافت تأییدیه‌‌ی کتبی، از این سرویس‌ها برای استخراج رمزارز استفاده کنند.

در سند مربوط به تغییرات شرایط خدمات ابری مایکروسافت آمده است:

خط‌مشی استفاده‌ی مجاز، استخراج رمزارزها را در همه‌ی سرویس‌های آنلاین مایکروسافت منع می‌کند و بدین منظور مشتریان باید تأییدیه‌ی کتبی دریافت کنند.

مایکروسافت در گفت‌وگو با وب‌سایت The Register گفت دلیل تغییرات اخیر در شرایط استفاده از خدمات ابری این شرکت این است که استخراج رمزارزها باعث اختلال در سرویس‌های آنلاین می‌شود که اغلب می‌تواند به کلاهبرداری و حمله‌های سایبری مثل دسترسی غیرمجاز و استفاده از منابع سخت‌افزاری مشتریان منجر شود. غول فناوری اهل ردموند در بخشی از توضیحات خود گفت:

ما این تغییر را برای محافظت بیشتر از مشتریان خود و کاهش خطر اختلال و آسیب‌ها در خدمات ابری خود انجام داده‌ایم.

مشتریان می‌توانند با هدف انجام آزمایش و تحقیق برای تشخیص مشکلات امنیتی، مجوز استخراج رمزارز در خدمات ابری مایکروسافت را دریافت کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هکرهای کره شمالی همچنان عاشق آسیب‌پذیری‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر هستند
  • آمریکا با شکایت از مایکروسافت در پی جلوگیری از تصاحب اکتیویژن است

البته مایکروسافت تنها شرکتی نیست که استخراج رمزارزها را در سرویس‌های ابری خود ممنوع می‌کند. خدمات ابری گوگل نیز امکان استخراج ارزهای دیجیتال را بدون تأیید کتبی غول جستجوی اینترنت، ممنوع کرده است. همین شرایط برای دیجیتال اوشن (Digital Ocean) نیز صدق می‌کند.

خدمات وب آمازون موسوم به AWS نیز استخراج رمزارز را در حساب‌های رایگان ممنوع کرده است. مایکروسافت از مدتی قبل در اقدامی مشابه، امکان استخراج رمزارزها را در حساب‌های دانشجویی غیرمجاز کرده بود.

چرا پیش‌از این استخراج رمزارز در سرویس‌های ابری ممنوع نبود؟

یکی از مهم‌ترین دلایل ممنوع شدن استخراج رمزارز در خدمات ابری مایکروسافت، نگرانی این شرکت بابت عدم پرداخت صورت‌حساب‌های ماینرها است. با توجه به اتفاقات بدی که اخیراً در حوزه‌ی رمزارزها رخ داده و ارزش بسیاری از توکن‌ها به پایین‌ترین سطح تاریخی آن‌ها رسیده است، موقعیت استخراج‌کنندگان رمزارزها متزلزل به‌نظر می‌رسد. این‌که غول فناوری ردموندی به شرکای تجاری خود یادآوری کرده است امکان استخراج رمزارز در خدمات ابری این شرکت وجود ندارد، از فرضیه‌ی ذکرشده پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌براین برخی گزارش‌ها به کمبود ظرفیت در خدمات Azure اشاره دارند و شاید مایکروسافت در تلاش است با منع کردن ماینرها، زیرساختی پایدارتر برای مشتریان خود ایجاد کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا