سرور مجازی
zoomit

گوشی‌های سری هواوی P60 و Mate 60 احتمالاً در مارس ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد

هواوی به‌دلیل محدودیت‌هایی که ایالات‌متحده علیه این شرکت وضع کرده، مجبور است هرسال فقط یک سری گوشی پرچم‌دار روانه‌ی بازار کند. این شرکت اوایل سال گذشته از جدیدترین مدل گوشی‌های سری P با تمرکز بر قابلیت‌های عکاسی رونمایی کرد و پس از مدتی شاهد معرفی جدیدترین نسل سری Mate بودیم که با تمرکز بر ارائه‌ی نوآوری‌های جدید طراحی شده بود.

هواوی وضعیت بسیار سختی را در بازار تراشه‌ها سپری می‌کند و درحال‌حاضر فقط می‌تواند از نسخه‌ی 4G پردازنده‌های سری اسنپدراگون کوالکام در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند؛ موضوعی که تأثیر آن را در گوشی‌های سری P50 و Mate 50 مشاهده کردیم. اینکه تصور کنیم برند چینی به‌این زودی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج خواهد شد چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد زیرا افراد زیادی در چین برای خرید خانواده‌ی Mate 50 این شرکت صف‌های طولانی تشکیل دادند و درواقع تقاضا برای خرید این گوشی‌ها بسیار زیاد بود.

به گزارش فون‌ارنا، ابتدا انتطار می‌رفت هواوی در سال آینده فقط سری P60 را عرضه کند، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در ماه مارس ۲۰۲۳ سری Mate 60 را نیز درکنار پرچم‌داران جدید سری P رونمایی کند. پیش‌از این در برخی گزارش‌ها اشاره شده بود که شرکت‌های تراشه‌ساز به‌دلیل قوانین صادرات ایالات‌متحده نمی‌توانند پردازنده‌های پیشرفته‌ی خود را به این شرکت بفروشند و درنتیجه برند چینی مجبور است از سیستم-روی-چیپ‌های خود موسوم به Kirin استفاده کند.

طرح مفهومی هواوی P60

(طرح مفهومی هواوی P60)

ازطرف دیگر، هواوی به‌دلیل قوانین صادرات ایالات‌متحده، دیگر نمی‌تواند تراشه‌های جدید سری Kirin که TSMC آن‌ها را طراحی و تولید کرده بود، دریافت کند. این درحالی است که قبل‌از اعمال محدودیت‌های آمریکا، هواوی بعد از اپل دومین مشتری بزرگ غول تراشه‌سازی تایوان به‌حساب می‌آمد. تراشه‌های کنونی Kirin هواوی که با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند، نسبت به جدیدترین پردازنده‌های سامسونگ و TSMC که با لیتوگرافی ۳ نانومتری تولید می‌شوند، فاصله‌ی زیادی دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی از سختی‌های زیاد در مسیر ساخت گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار می‌گوید
  • هواوی P60 و Mate 60 احتمالاً با Snapdragon 8+ Gen 1 و Snapdragon 8 Gen 2 بدون پشتیبانی از 5G عرضه می‌شوند

هرچه رقم فرایند ساخت تراشه‌ها کم‌تر باشد یعنی تعداد بیشتری ترانزیستور روی آن پردازنده جا داده می‌شود. این ویژگی بسیار مهم است زیرا هرچه تعداد ترانزیستورهای یک پردازنده بیشتر باشد، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود. از‌ آنجا که هواوی با محدودیت‌های بسیار زیادی در بخش تراشه‌ها مواجه است، انتظار داریم این شرکت بار دیگر به استفاده از نسخه‌ی 4G پردازنده‌های کوالکام روی بیاورد. البته این شرکت با خلاقیت خود، قاب‌های محافظی برای سری Mate 50 معرفی کرد که قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G را به این گوشی‌ها اضافه می‌کنند.

هواوی احتمالاً برای کم‌تر کردن فاصله‌ی قدرت پردازشی پرچم‌داران جدید خود به‌جای تراشه‌های Kirin از نسخه‌ی 4G سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 2 استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، شماره مدل SM8525 و SM8550 به‌ترتیب به نسخه‌ی 4G و 5G این پردازنده اشاره دارند.

در گزارش‌های اخیر گفته شده است شاید سری P60 هواوی از نسخه‌ی 4G تراشه‌ی قدیمی‌تر Snapdragon 8 Gen 1 استفاده کند. شایعه‌ی دیگری حاکی از آن است دوربین اصلی مدل پایه‌ی P60 مثل Mate 50 Pro از دیافراگم متغییر بهره خواهد برد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد هنگام عکاسی و فیلم‌برداری، گشودگی دیافراگم دوربین اصلی را بین F/1.4 تا F/4 تغییر دهند. شایان‌ذکر است میزان گشودگی دیافراگم درحالت خودکار ازطرف گوشی انتخاب می‌شود، اما با انتخاب حالت تصویربرداری حرفه‌ای در اپلیکیشن دوربین، امکان تنظیم دستی این گزینه دردسترس شما قرار خواهد گرفت. طبق یک شایعه‌ی دیگر، این گوشی همچنین از دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی درمورد سری Mate 60 دردسترس نیست و درواقع هنوز نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد هواوی در سال ۲۰۲۳ دو گوشی پرچم‌دار روانه‌ی بازار خواهد کرد. این شرکت در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان بود تا این‌که ایالات‌متحده آن را به‌فهرست نهادهایی که از دسترسی به زنجیره‌ی تأمین آمریکا منع شده‌اند، اضافه کرد. این قوانین محدودکننده یک‌سال بعد حتی جلوی ارسال تراشه‌های پیشرفته را به هواوی گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا