سرور مجازی
اخبار آی تی

تزریق بیش از ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات و ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها طی ۲.۵ سال گذشته

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر در ششمین همایش ملی خاویار، توسعه ماهیان خاویاری و صنایع وابسته که صبح امروز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در صندوق نوآوری برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۶۱۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری از کشاورزی گرفته تا فناوری اطلاعات، بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، IT و … مشغول به فعالیت هستند.
وی در مورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایام کرونا گفت: اواخر سال ۹۸ که ورود کرونا به کشور قطعی شد، هیچ شرکت و کشوری حاضر به فروش تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور به ایران نبود و تامین این تجهیزات برای بیمارستان‌های کشور غیرممکن بود؛ اما با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی مجموعا با دریافت ۲۵۰ میلیارد تومان توانستند دستگاه‌های ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، مواد ضدعفونی، ماسک، کیت تشخیصی کرونا، تجهیزات پزشکی و هم‌اکنون واکسن کرونا را تولید و به نظام سلامت کشور و مردم عرضه کنند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم، تصریح کرد: تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان بر عهده صندوق نوآوری است و در حال حاضر حدود ۷۰ خدمت به این شرکت‌ها عرضه می‌شود، اما بیشترین نیاز آن‌ها، توسعه بازار است.
ملکی‌فر با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو سال گذشته کمک کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان بازار خود را در داخل و خارج از کشور توسعه دهند، گفت: با فراهم آوردن ابزارها، تلاش کردیم تا شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند، به‌طوری‌که در داخل کشور، رویدادهایی را برگزار کردیم و شرکت‌ها محصولات خود را به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی معرفی و دستگاه‌ها نیز نیازهای فناورانه خود را ارائه کردند.
وی افزود: در این رویدادها حدود ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد مابین شرکت‌های دانش‌بنیان و مشتریان آن‌ها منعقد شد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به اقدامات این صندوق در پذیرش هیات‌های تجاری و فناوری از کشورهای مختلف و نیز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز اشاره ‌کرد و گفت: این فرصت موجب مواجهه شرکت‌ها با مشتریان صادراتی خود شد.
ملکی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که حوزه‌های سلامت و حمل و نقل بدون تکنولوژی قادر به تحول نیستند، حوزه کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نیست و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تکنولوژی را به حوزه کشاورزی اعم از شیلات و خاویار تزریق کنند.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، در حاشیه برگزاری ششمین همایش ملی خاویار، توسعه ماهیان خاویاری و صنایع وابسته در صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته به منظور بازدید علاقه مندان برپا شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا