سرور مجازی
zoomit

قانون‌گذاران آمریکایی لایحه‌ای را برای محدودکردن دسترسی هواوی به بانک‌ها ارائه کردند

قانون‌گذاران آمریکایی لایحه‌ای دوحزبی را برای تحریم شرکت فناوری چینی، ازجمله هواوی و دیگر شرکت‌های چینی 5G ارائه کرده‌اند که دسترسی آن‌ها به بانک‌های آمریکایی را محدود می‌کند. این لایحه را تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، با حمایت قانون‌گذارانی مانند چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، عضو حزب دموکرات ارائه داده و به‌دنبال تحریم شدید هواوی و دیگر تولیدکنندگان نامطمئن چینی است که به‌گفته‌ی آن‌ها، در جاسوسی اقتصادی علیه آمریکا دست دارند.

این لایحه نهادهای یادشده را به فهرست اتباع ویژه‌ی وزارت خزانه‌داری (SDN) اضافه خواهد کرد که عملاً از سیستم مالی آمریکا خارج می‌شوند. وزارت خارجه‌ی چین اعلام کرد که چین به‌شدت با سوءاستفاده از قدرت دولتی آمریکا برای سرکوب شرکت‌هایش مخالف است. وانگ ونبین، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی چین، در نشستی مطبوعاتی گفت:

چین پس از ارائه‌ی این لایحه‌ی دو‌حزبی قانون‌گذاران آمریکایی، قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی محافظت خواهد کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی در گذشته تلاش کرده‌اند تا دسترسی هواوی به بانک‌های آمریکا را محدود کنند و لایحه‌ی مشابهی را در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد دادند؛ یعنی همان زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بود. کاتن روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت:

در سال‌های اخیر، در داخل و خارج از کشور در مبارزه با تلاش‌های بدخواهانه‌ی هواوی برای تسلط بر 5G و سرقت داده‌های آمریکایی‌ها گام‌های بزرگی برداشته‌ایم… ما نمی‌توانیم به هواوی و حزب کمونیست چین اجازه دهیم به داده‌های شخصی آمریکایی‌ها و حساس‌ترین سیستم‌های دفاعی کشورمان دسترسی داشته باشند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی در میانه تحریم‌ها مجوز استفاده از پتنت‌های خود را برای سامسونگ و اوپو صادر کرد

در ماه اکتبر، دادستان‌های آمریکا دو مقام اطلاعاتی چین را به تلاش برای دست‌کاری در تحقیقات هواوی متهم کردند. دادستان‌ها گفتند که این دو شهروند چینی تلاش کرده بودند یکی از مأموران مجری قانون ایالات متحده را برای کار به‌عنوان جاسوس خود جذب کنند؛ اما این فرد در‌واقع به‌عنوان مأمور برای ایالات متحده کار می‌کرد.

گفتنی است که ماه گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده نیز قوانینی برای ممنوعیت تجهیزات جدید مخابراتی از هواوی تصویب کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا