سرور مجازی
شبکه اجتماعی

پایان پشتیبانی اندروید کیت‌کت از واتس‌اپ

پایان پشتیبانی اندروید کیت‌کت از واتس‌اپ

واتس‌اپ، محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان در جهان است که ارتباطات شخصی و کاری را راحت‌تر کرده و در سطح بین‌المللی، جهانی شده است. به دنبال نفوذ جهانی این پیام‌رسان، قابل دسترس بودن آن تا حد ممکن، برای اکثریت کاربران سیستم‌های معامل و نسخه‌های مختلف سیستم عامل، حائز اهمیت است.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، همه کاربران با منابع فناوری قابل دسترس برای آنها، قادر به استفاده از اندروید ۱۴ نیستند بنابراین، برخی از آنها از نسخه‌های قدیمی اندروید نظیر اندروید ۴.۴ استفاده می‌کنند که به کیت‌کت هم معروف است. اکنون نسخه‌های آزمایشی بتا نشان می‌دهند که واتس‌اپ در جدیدترین نسخه اپلیکیشن اندرویدی خود، به پشتیبانی از کیت‌کت پایان داده است.

این سیستم عامل در سال ۲۰۱۳ عرضه شده و موفقیت عظیمی کسب کرده بود و یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های اندروید تا به امروز بوده است و همچنان توسط عده معدودی از کاربران استفاده می‌شود. تا ماه مه سال ۲۰۲۳، تنها ۰.۵ درصد از کاربران همچنان از دستگاه مجهز به اندروید کیت‌کت برای دسترسی به فروشگاه گوگل استفاده می‌کردند. تعداد کاربران این نسخه اندروید، سال‌هاست که کاهش پیدا کرده و پس از انتشار اندروید جلی‌بین (اندروید ۴.۳-۴.۱)، پشتیبانی گوگل را در سال ۲۰۲۱ به طور کامل از دست داد.

طبق گزارش وب سایت WABetaInfo، واتس‌اپ بالاخره در جدیدترین نسخه اپلیکیشن اندرویدی خود، پشتیبانی از کیت‌کت را حذف کرد. با توجه به این که عده معدودی از این نسخه استفاده اندروید استفاده می‌کنند، حذف اقدامات برای این نسخه و تمرکز روی بهبود این پیام‌رسان در سیستم‌های عامل فعلی، اقدام خوبی به نظر می‌رسد.

مسلما واتس‌اپ نخستین یا آخرین اپلیکیشنی نیست که پشتیبانی از اندروید کیت‌کت را حذف می‌کند. دراپ باکس هم سه سال پیش به پشتیبانی از این نسخه اندروید پایان داد و حتی پیش از آن، اندروید مسیج گوگل در سال ۲۰۱۸ دیگر از این نسخه پشتیبانی نکرد.

با وجود همه خاطره‌های خوبی که از اندروید ۴.۴ وجود داشت، دنیای فناوری به سرعت حرکت می‌کند و گاهی اوقات، بهتر است که به حرکت ادامه دهیم.

بر اساس گزارش اندروید پلیس، واتس‌اپ در حال به روزرسانی نسخه‌های عمومی اپلیکیشن اندرویدی خود در هفته‌های اخیر بوده است. بزرگترین نسخه باثبات که تاکنون منتشر شده است، امکان سوئیچ بین چند حساب و استفاده از بیش از یک حساب واتس‌اپ در یک دستگاه را فراهم کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا