سرور مجازی
zoomit

بهترین حافظه SSD بازار از ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان [آذر ماه ۱۴۰۱]

حافظه‌های ذخیره‌سازی در کامپیوترهای شخصی پوست‌اندازی خود را در سال‌های اخیر آغاز کرده و کارشناسان آینده‌ی حافظه‌‌های ذخیره‌سازی را ازآنِ حافظه‌های SSD می‌دانند. سازندگان لپ‌تاپ‌های جدید اقبال زیادی به این حافظه‌ها نشان می‌دهند و دیگر استفاده از آن مختص اولترابوک‌‌ها و لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت نیست.

پشتیبانی از حافظه‌های SSD‌ از نوع NVMe نیز در مادربردهای جدید افزایش یافته است و بوردهای اقتصادی نیز کم‌وبیش از چنین رابطی پشتیبانی می‌کنند. حافظه‌های SSD تنوع مختلفی دارند که عواملی مانند پشتیبانی سیستم میزبان، قیمت و کاربرد در این تنوع مؤثر است؛ اما پیش از آغاز بررسی انواع این نوع حافظه، بهتر است کمی با آن آشنا شویم.

حافظه‌ی SSD چیست؟

اصطلاحاً هارد SSD (غلط مصطلح بین کاربران) یا به‌شیوه‌ی درست‌تر حافظه‌ی SSD یا Solid-state Drive به نسل جدید حافظه‌ها اطلاق می‌شود که از تراشه‌های موسوم به NAND برای ذخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کنند. این حافظه‌ها برخلاف هارد دیسک‌ها کاملاً الکترونیکی هستند و همین مسئله آن‌ها را درمقایسه‌با هاردها دربرابر حرکت و ضربه مقاوم می‌کند. پیش‌از‌این در مقاله‌‌ی «تفاوت هارد دیسک و SSD»، درباره‌ی ویژگی‌های این دو نوع حافظه و انواع آن و نحوه‌ی عملکردشان به‌تفصیل صحبت کرده‌ایم.

حافظه‌های SSD انتخاب اول و آخر عاشقان سرعت است؛ پس اگر از زمان زیاد بوت کامپیوتر، زمان‌بربودن انتقال فایل‌ها و اجرای اپلیکیشن‌ها و حتی لودینگ طولانی بازی‌ها خسته شده‌اید، زمان آن فرارسیده است تا با خرید SSD مناسب جان تازه‌ای به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود ببخشید. سرعت نوشتن و خواندن گاه تا ۱۵ برابر بیشتر از هارد دیسک‌ها و زمان دسترسی بسیار کم و مصرف اندک مهم‌ترین برتری‌های اس‌اس‌دی‌ها دربرابر هارد محسوب می‌شوند؛ البته در ظرفیت یکسان هارد دیسک ارزان‌تر است.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک حافظه SSD خوب

چون موارد مهم و تأثیرگذار در یک حافظه‌ی SSD چندین بار و به‌طور پراکنده در طول متن مقاله ذکر شده است، بد نیست که به‌طور خلاصه نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های یک SSD خوب بپردازیم: سرعت بالا، وزن سبک، مقاومت و طول عمر بالا، صدا و مصرف برق کم، خنک ماندن حین اجرا، بازدهی و عملکرد خوب و مناسب.

ارزان‌ترین حافظه SSD بازار

ارزان‌ترین SSD بازار را حافظه‌‌های اس‌اس‌دی ۲٫۵ اینچ SATA با ظرفیت‌های ۱۲۰ گیگابایت می‌توان در نظر گرفت که سرعت بیشتری نسبت‌به هاردها دارند اما همچنان از بهترین SSDها کندتر عمل می‌کنند. باوجوداین می‌توانند جان تازه‌ای به سیستم‌های قدیمی ببخشند و سرعت بوت شدن ویندوز یا باز شدن برنامه‌ها را بهبود دهند.

باکیفیت‌ترین حافظه SSD بازار ایران

اگر بخواهیم بهترین و باکیفیت‌ترین SSD بازار ایران درحال‌حاضر را نام ببریم، انتخاب‌مان محدود به چند محصول خواهد بود که می‌توان از آن‌ها به SSD سامسونگ 980 پرو و سامسونگ 990 پرو، پی ان وای مدل CS3040، ایکس پی جی مدل GAMMIX S70 و کروشال مدل P2 اشاره کرد.

بهترین برند حافظه‌ی اینترنال SSD

برندهای معتبر بسیاری در تولید حافظه‌های SSD اینترنال دست دارند، اما از جمله‌ی بهترین آن‌ها می‌توان به کروشیال (Crucial)، وسترن دیجیتال، سامسونگ، اس‌کی هاینیکس (SK Hynix) و پی ان وای (PNY) اشاره کرد.

بهترین حافظه‌ی SSD برای لپ‌‌تاپ

پیش از خرید SSD برای لپ‌تاپ، ابتدا باید نوع و اندازه‌ی سازگار با لپ‌تاپ خود را پیداکنید. دومین چیزی که باید درنظر بگیرید، هدف از ارتقا حافظه‌ی و درواقع سرعت مورد نیاز شما برای حافظه‌ی SSD است. سومین عامل تأثیرگذار در انتخاب شما قیمت SSD است که نهایتاً تصمیمی شخصی خواهد بود. نکته‌ی دیگر، عمر مفید حافظه‌های SSD و میزان مقاومت آن‌ها دربرابر عواملی مانند ضربه، آب و گردوغبار است که معمولاً در مشخصات هر محصول عنوان شده و بهتر است با توجه به مواردی که ذکر کردیم، انتخاب هوشمندانه‌ای صورت گیرد.

از دیگر ویژگی‌های مهمی که باید قبل از خرید SSD برای لپ تاپ خود مدنظر قرار دهید، توجه‌به این مورد است که آیا SSD مورد نظر از فناوری SMART پشتیبانی می‌کند یا خیر. S.M.A.R.T به فناوری تجزیه‌وتحلیل و گزارش خودنظارتی بازمی‌گردد که یک تابع برای نظارت داخلی SSD و هارددیسک است. فناوری اسمارت با استفاده از نرم‌افزاری که به‌طور خاص برای عملکردهای آن طراحی شده است، وضعیت دستگاه‌ها را با کنترل و نظارت بر عملکرد تحت‌نظر می‎‌گیرد؛ البته اکثر SSDهای جدید از این فناوری بهره می‌برند و به‌این‌ترتیب احتمال از دست رفتن اطلاعات‌تان بسیار کم می‌شود.

ADATA XPG SX6000 Lite

SSD‌ها فارغ از نوعشان عموماً از اجزای زیر تشکیل شده‌اند یا حداقل برخی از اجزای زیر در آن‌ها استفاد شده است:

حافظه NAND: تراشه‌ای که اطلاعات روی سلول‌های آن ذخیره می‌شوند. سامسونگ و مایکرون و توشیبا سه سازند‌ی اصلی NAND به‌شمار می‌روند. بسته به فناوری ساخت و نوع ذخیره‌سازی کدهای داده به‌ترتیب به چهار دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند؛

  • SLC: گران‌ترین نوع NAND با امکان ذخیره‌ی یک بیت در هر سلول که کمتر در محصولات خانگی دیده می‌شود. قابلیت اتکاپذیری و عمر این نوع حافظه چشمگیر است.
  • MLC: این نوع NAND نیز در محصولات حرفه‌ای عموماً به‌کار برد می‌شود. در محصولات سری PRO سامسونگ از چنین تراشه‌هایی استفاده می‌کند. اتکاپذیری مثال‌زدنی و عمر بیشتر این حافظه‌ها درمقایسه‌با TLC از ویژگی‌های آن است. در این نوع حافظه، از هر سلول برای ذخیره ۲ بیت اطلاعات استفاده می‌شود.
  • TLC: پراستفاده‌ترین نوع NAND است که تعادل مناسبی بین قیمت و عملکرد دارند. این حافظه‌ها مناسب اکثر کاربری‌های عادی و حتی حرفه‌ای نیز هستند و در هر سلول آن‌ ۳ بیت اطلاعات ذخیره می‌شود.
  • QLC: ارزان‌ترین گروه‌ از NAND‌ها است که برای ارزان نگه‌داشتن قیمت در ظرفیت‌های حجیم استفاده می‌شود. هر سلول میزبان ۴ بیت اطلاعات است و محصولات سری QVO سامسونگ از چنین NAND‌هایی استفاده می‌کنند.

کنترلر: بخش مهم دیگر حافظه‌های ذخیره‌سازی کنترلر است که مدیریت خواندن و نوشتن روی حافظه و ارتباط با DRAM را برعهده دارد. سیلیکون موشن، فیوژن، مارول و سامسونگ برخی از سازندگان بزرگ کنترلر SSD محسوب می‌شوند. گفتنی است کنترلر نامناسب و ناهماهنگی آن با قابلیت‌های NAND و DRAM به عملکرد کلی لطمه می‌زند.

DRAM: در SSD‌های بالارده و گاه میان‌رده دیده می‌شود و به‌عنوان حافظه‌ی موقت سریع باعث سرعت بیشتر فرایندهای مپینگ داده و دسترسی به آن‌ می‌شود. برای کاربر خانگی فقدان این تراشه مشکل جدی نخواهد بود؛ اما توصیه می‌شود SSD مجهز به DRAM انتخاب کنید.

هیت‌سینک: SSD‌ به‌عنوان قطعه‌ای ساخته‌شده از تعدادی تراشه حین عملکرد گرما تولید می‌کند و این احتمال وجود دارد که در زیر بار شدید انتقال داده ممکن است حافظه‌ها دچار تِراتِل (Throttling یا افت کارایی برای کاهش دما) می‌شوند. هیت‌سینک‌‌ها عموماً عامل تعیین‌کننده‌ای در کاهش دما محسوب نمی‌شوند؛ اما شاید به بهبود وضعیت کمک کنند.

قبل از خرید حتماً باید به اینترفیس حافظه SSD توجه کنید. حافظه‌های مرسوم بین کاربران عموماً به نوع SATA و NVMe (حافظه‌های مبتنی‌بر PCIe) تقسیم می‌شوند. سرعت بسیار زیاد درگاه PCIe باعث شده است تا حافظه‌های مبتنی‌بر آن بسیار سریع‌تر از نمونه‌های SATA باشند.

برخی مادربردها ۲ لین (به‌عبارتی X2) و برخی مدل‌های پیشرفته‌تر با چیپست‌های قوی‌تر از ۴ لِین (به عبارتی X4) نسل سوم رابط PCIe برای انتقال اطلاعات حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برند. حتماً پیش از خرید حافظه به این نکته دقت کنید که حافظه‌ی شما با لین‌های درنظر‌گرفته‌شده در مادربرد همخوانی داشته باشد.

این یعنی ممکن است شما حافظه‌ای سریع NVMe با پشتیبانی از ۴ لین بخرید؛ اما مادربرد شما تنها ۲ لین برای انتقال داده ازطریق PCIe داشته باشند. در این حالت، نصف سرعت اعلامی سازنده را تجربه خواهید کرد. عموماً درگاه حافظه‌ M.2 در مادربرد هم از حافظه‌های M.2 SATA و هم M.2 NVMe پشتیبانی می‌کند؛ اما حتماً به این مسئله نیز قبل از خرید توجه کنید.

Samsung 860 PRO EVO QVO review

حافظه‌های مبتنی‌بر NVMe معمولاً با فرم‌فکتور M.2 عرضه می‌شوند؛ اما حافظه‌هایی با امکان اتصال مستقیم به PCIe نیز در بازار به‌چشم می‌خورند. ظرفیت حافظه‌‌های SSD با سرعت‌های نوشتن و خواندن آن رابطه‌ی مستقیم دارد و سرعت نوشتن مدل‌های کمتر از ۵۱۲ گیگابایت بسیار کُندتر از مدل‌هایی با ظرفیت بیشتر است. بنابراین حتماً پیش از خرید مشخصات فنی حافظه‌ی مدنظر خود را از وب‌سایت سازنده بررسی کنید. اکثر سازندگان مشخصات فنی و دقیق ظرفیت را در قالب فایل PDF با نام «Datasheet» در صفحات محصولشان قرار می‌دهند.

SSD‌های با اینترفیس SATA حداکثر سرعت نوشتن و خواندن ۶۰۰ مگابایت و حافظه‌های مبتنی‌بر NVMe و PCI 3 سرعتی تا ۳۵۰۰ مگابایت‌برثانیه را ارائه می‌کنند. فرم‌فکتور یا همان کلاس اندازه‌ی SSD‌های بازار به دو دسته‌ی ۲/۵ اینچی و M.2 تقسیم می‌‌شود. از حافظه‌های ۲/۵ اینچی می‌توان تقریباً روی تمام لپ‌تاپ‌ها با ابعاد معمولی و کامپیوترهای خانگی استفاده کرد و اینترفیس آن‌ها از نوع SATA است.

حافظه‌های M.2 بسیار سبک (کمتر از ۱۰ گرم) هستند و خود چند دسته‌ی ابعادی دارند. M.2 2280 مرسوم‌ترین نوع آن محسوب می‌شود که ۸۰ میلی‌متر طول و ۲۲ میلی‌متر عرض دارد. سامسونگ و ADATA و برند گیمینگ آن (XPG)، وسترن دیجیتال، سیلیکون پاور، لکسار، کینگستون و بایواستار برخی از برندهای فعال در کشورمان در بخش SSD هستند. در بازار کشورمان، بیشترین سهم ازآنِ ADATA و سامسونگ و وسترن دیجیتال است و سبد محصولات آن‌ها به مناطق دیگر دنیا شباهت دارد.

شاید برای شما سؤال باشد که آیا خرید حافظه‌ی ذخیره‌سازی بسیار سریع لازم است؟ پاسخ این پرسش به کاربری شما بازمی‌گردد. اگر کاربر عادی هستید و از لپ‌تاپ و کامپیوتر خود برای جست‌وجو در وب، دیدن فیلم، تایپ و… استفاده می‌کنید، احتمالاً SSD‌های SATA معمولی (سرعت‌‌های خواندن و نوشتن ۵۰۰ و ۴۰۰ مگابایت) یا NVMe‌های ارزان (سرعت‌‌های خواندن و نوشتن ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ مگابایت) برایتان کاملاً کفایت کند.

درباره‌ی TBW یا عمر نامی بر‌حسب ترابایت اطلاعات نوشته‌شده نیز تقریباً مسئله‌ی یادشده صدق می‌کند و برای کاربر عادی شاید رسیدن به عمر نامی محصولات میان‌رده و پایین‌رده نیز سال‌‌های سال طول بکشد.

حافظه‌های سریع با سرعت خواندن و نوشتن بسیار زیاد (بیش از ۲۰۰۰ مگابایت‌برثانیه) برای کاربرانی مناسب است که به اقتضای کارشان مانند ویرایش ویدئو و استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای با فایل‌های حجیم سروکار دارند. انتقال سریع فایل‌ها از بخشی به بخش دیگر و زمان اندک آن اهمیت ویژه‌ای برای چنین کاربرانی دارد؛ از‌این‌رو، بهتر است به‌سراغ محصولات سریع‌تر و پایدارتر در انتقال فایل‌های حجیم و با عمر بیشتر باشند؛ زیرا این کاربران به‌دلیل کارشان بسیار سریع‌تر از کاربر عادی به عمر بیشینه می‌رسند.

برای مثال، فرض کنید روزانه ۱۰۰ گیگابایت فایل جدید روی حافظه شما نوشته شود که با محاسبه‌ای ساده، حجم کل ماهانه و سالانه آن به‌ترتیب حدوداً ۳ و ۳۶ ترابایت خواهد شد. این یعنی شما بعد از ۳ سال به‌احتمال زیاد با حافظه‌‌ای که عمر نامی (TBW) آن ۱۰۰ ترابایت است، به مشکل بر‌خواهید خورد. پس کاربران حرفه‌ای علاوه‌بر سرعت، باید شناخت کافی از میزان استفاده‌ی خود نیز داشته باشند.

ضعیف‌ترین SSD‌ها بیش از دو برابر سریع‌تر از هارد‌های عادی هستند

به‌همین‌دلیل، اگر تنها به‌دنبال بخشیدن جان تازه‌ای به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود هستید و زمان بازگشایی نرم‌افزار و راه‌اندازی بهتری را می‌خواهید، حافظه‌ی SSD از نوع SATA یا NVMe خوش‌قیمت کار شما را راه خواهد انداخت. برای گیمرها نیز آزمایش‌های لودینگ ما نشان می‌دهد که خرید SSD معمولی برای کنسول یا کامپیوتر زمان لودینگ آن‌ها را کاهش چشمگیری می‌دهد و این یعنی نیازی نیست برای بازی محصولی گران‌قیمت تهیه کنید.

اگر کارفرما یا کارمند هستید و برای کامپیوترهای اداری خود به‌دنبال SSD هستید، سرعت‌هایی در بازه‌ی ۵۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه برایتان کافی است. حال سؤال این است: بین حافظه‌ی SATA و محصول NVMe خوش‌قیمت با اختلاف اندک قیمت باید کدام را انتخاب کرد؟ اشاره کردیم که ممکن است حافظه‌ی SSD از نوع SATA برایتان کافی باشد؛ اما چرا نباید محصولی سریع‌تر با همان قیمت خرید؟ آیا این کار آینده‌نگرانه‌تر نیست؟ جواب مشخص است. اگر امکان اتصال حافظه‌ی سریع‌تر را دارید، حتماً آن را در اولویت قرار دهید؛ حتی شاید اگر در‌حال‌حاضر نمونه‌ی کُندتر برایتان کافی باشد.

ADATA XPG SX6000 Lite


بهترین حافظه اس اس دی تا ۵۰۰ هزار تومان

بهترین SSD اینترنالی که می‌توان تا ۵۰۰ هزار تومان خرید از نوع SATA و با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت است که سرعت خواندن و نوشت ترتیبی اطلاعات آن‌ها به ۵۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسد. این سرعت بین SSDها چندان مطلوب نیست؛ اما همچنان بهتر از حافظه‌های HDD است. درعوض با همین مبلغ می‌توان یک هارد اینترنال با ظرفیت حداقل ۵۰۰ گیگابایت خرید. پیشنهاد می‌شود برای داشتن سرعت به‌مراتب بیشتر، با کمی هزینه‌ی بیشتر سراغ SSDهای ۲۵۶ گیگابایت NVMe M.2 بروید.

کداک X150 SATA 2.5 Inch ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

بهترین اس اس دی | کداک ایکس ۱۵۰ ساتا - Kodak X150 SATA 3.0

«اس‌اس‌دی اینترنال کداک X150» با فرم‌‌فکتور ۲/۵ اینچ از رابط SATA نوع ۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه آن بهره می‌برد و حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن ۵۲۰ و ۵۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه است. قابلیت Wear Leveling و قابلیت Over-Provision برای افزایش عمر حافظه و الگوریتم اصلاح خطا (ECC) از دیگر ویژگی‌های SSD کداک X150 هستند.

مقایسه قیمت اس‌اس‌دی کداک X150 ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

کینگ مکس SMV32 SATA 2.5 Inch ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

«اس‌اس‌دی کینگ مکس مدل SMV32» ظرفیتی ۱۲۰ گیگابایتی دارد و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن ۵۰۰ و ۳۵۰ مگابایت‌برثانیه است. این SSD کینگ مکس که با فرم‌فکتور ۲/۵ اینچ و جنس بدنه‌ی پلاستیکی عرضه می‌شود و از رابط پرسرعت SATA 3.0 و استانداردهایی مانند TRIM و NCQ نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های SMV32 کینگ مکس می‌توان به مقاومت دربرابر لرزش و ضربه و شوک و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های LDPC و SLC Caching و S.M.A.R.T اشاره کرد. گفتنی است که طبق انتظار این دو حافظه معرفی‌شده فاقد DRAM هستند که برای حافظه‌ای در این بازه قیمتی ضعف محسوب نمی‌شود.

مقایسه قیمت کینگ مکس SMV32‌ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت
خرید کینگ مکس SMV32‌ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

بهترین حافظه اس اس دی NVMe تا ۷۰۰ هزار تومان

اگر می‌توانید ۲۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با صرف ۷۰۰ هزار تومان اس‌اس‌دی NVMe بخرید که از رابط جدید‌تر و بسیار سریع‌تری از SATA 3.0 بهره می‌برد.

کینگ مکس PQ3480 NVMe M.2 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

بهترین اس اس دی | کینگ مکس pq3480 nvme m2 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

«اس‌اس‌دی کینگ مکس PQ3480» ظرفیتی ۱۲۸ گیگابایتی و رابط NVMe و PCIe 3.0 دارد. سرعت خواندن ترتیبی اطلاعات این محصول به حدود ۱۸۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی‌اش به ۵۵۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد که در خواندن اطلاعات تا سه برابر سریع‌تر از دو مدل قبلی عمل می‌کند.

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی در این حافظه هم تا 80000IOPS و 128000IOPS افزایش می‌یابد. پشتیبانی از الگوریتم‌های استاندارد برای استفاده از تمام فضای حافظه و رفع خطای پیشرفته و مقاومت دربرابر ضربه از دیگر ویژگی‌های این حافظه‌ی SSD داخلی هستند.

مقایسه قیمت کینگ مکس PQ3480 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
خرید کینگ مکس PQ3480 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گیگابایت مدل GP-GSM2NE3128GNTD NVMe M.2

بهترین اس اس دی |‌ گیگابایت مدل gp-gsm2ne3128gntd ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

«حافظه‌ی SSD گیگابایت مدل GP-GSM2NE3128GNTD» نیز از رابط PCIe NVMe استفاده می‌کند و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن به ۱۵۵۰ و ۵۵۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد. این حافظه در خواندن و نوشتن تصادفی هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و سرعت آن تا 100000IOPS در خواندن تصادفی و تا 130000IOPS در نوشتن تصادفی اطلاعات افزایش می‌یابد. بهره‌مندی از فناوری HMB برای استفاده از بخش کوچکی از رم سیستم به‌عنوان حافظه‌ی کش و قابلیت نمایش دمای حافظه و پشتیبانی از نرم‌افزار SSD Tool Box از دیگر ویژگی‌های حافظه‌ی اس‌اس‌دی گیگابایت هستند.

مقایسه قیمت SSD گیگابایت GP-GSM2NE3128GNTD
خرید SSD گیگابایت مدل GP-GSM2NE3128GNTD

بهترین حافظه اس اس دی NVMe تا یک میلیون تومان

از این بازه‌ی قیمتی سرعت حافظه‌های اس‌اس‌دی با افزایش ظرفیت آن‌ها افزایش محسوسی می‌یابد؛ ازاین‌رو، پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید مدل‌های دیگری بخرید، درصورت پشتیبانی سیستم شما، حتماً حافظه‌های NVMe M.2 را تهیه کنید.

کداک X300s NVMe M.2 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

بهترین اس اس دی | کداک ایکس ۳۰۰ اس - kodak x300s nvme m.2 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی اطلاعات «حافظه‌ی SSD کداک X300s» حدوداً به ۳۳۰۰ و ۳۱۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد که تا ۶ برابر سریع‌تر از مدل SATA 3.0 معرفی‌شده از همین سازنده است. ناگفته نماند در این‌‌‌جا ظرفیت حافظه نیز دو برابر شده است؛ پس اختلاف قیمتی حدوداً دوبرابری بین دو محصول کاملاً توجیه‌پذیر است و اصطلاحاً ارزشش را دارد.

قابلیت Wear Leveling و قابلیت Over-Provision برای افزایش عمر حافظه، الگوریتم اصلاح خطا (ECC)، قابلیت مدیریت Bad block و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 220000IOPS و 120000IOPS نیز از دیگر امکانات و ویژگی‌های حافظه‌ی SSD کداک X300s هستند.

مقایسه قیمت حافظه‌ی SSD کداک X300s ظرفیت ۲۵۶ گیگ

وسترن دیجیتال Green SN350 NVMe M.2 ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

بهترین اس اس دی |‌ وسترن دیجیتال گرین اس ان ۳۵۰ - WD Green Sn350 ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

حافظه‌ی «SSD وسترن دیجیتال مدل Green SN350» با رابط PCIe NVMe و نوع حافظه‌ی فلش 3D TLC NAND، می‌تواند به حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۲۴۰۰ و ۹۰۰ مگابایت‌برثانیه و در خواندن و نوشتن تصادفی نیز به 160000IOPS و 150000IOPS دست یابد. مقاومت دربرابر لرزش و ضربه و پشتیبانی از نرم‌افزار Western Digital SSD Dashboard نیز از دیگر ویژگی‌های حافظه‌ی اس‌اس‌دی وسترن دیجیتال SN350 محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت وسترن دیجیتال مدل SN350 ظرفیت ۲۴۰ گیگ
خرید وسترن دیجیتال مدل SN350 ظرفیت ۲۴۰ گیگ

بهترین حافظه اس اس دی NVMe تا ۱/۵ میلیون تومان

با ۵۰۰ هزار تومان هزینه‌ی بیشتر و در ظرفیت یکسان با مدل‌های معرفی‌شده تا یک‌میلیون تومان، می‌توان حافظه‌های سریع‌تر و باکیفیت‌تری تهیه کرد. گفتنی است می‌توان به‌سراغ ظرفیت بیشتر با سرعت نسبتاً رضایت‌بخش نیز رفت.

سامسونگ PM9A1 NVMe M.2 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

بهترین اس اس دی | سامسونگ pm9a1 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

سامسونگ یکی از سازندگان پیشتاز حافظه‌های ذخیره‌سازی و رم است که مدل‌های بسیاری در بازه‌های قیمتی متفاوت دارد. یکی از SSDهای ارزان سامسونگ که از سرعت بی‌نظیر و ظرفیت معقولی نیز برخوردار است، «اس‌اس‌دی سامسونگ مدل PM9A1» نام دارد که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن به ۶۴۰۰ و ۲۷۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی آن نیز به 500000IOPS و 600000IOPS می‌رسد.

این حافظه‌ی بسیار سریع از TRIM پشتیبانی می‌کند و به DRAM از نوع LPDDR4 مجهز و نوع حافظه‌ی فلش آن Samsung TLC V-NAND و کنترلرش نیز S4LV003 است. SSD سامسونگ PM9A1 یکی از حافظه‌های ارزان‌ با رابط PCIe 4.0 است که ازنظر سرعت، در این بازه‌ی قیمتی رقیبی ندارد.

مقایسه قیمت SSD سامسونگ مدل PM9A1 ظرفیت ۲۵۶ گیگ

سامسونگ 980 NVMe M.2 ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

بهترین اس اس دی | سامسونگ ۹۸۰ - Samsung 980 ظرفیت ۲۵۰ گیگ

«اس‌اس‌دی سامسونگ مدل 980» از سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۲۹۰۰ و ۱۳۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی تا 230000IOPS و 320000IOPS بهره می‌برد. ویژگی‌های دیگر حافظه SSD سامسونگ مدل ۹۸۰ عبارت‌اند از:‌ مقاومت درمقابل ضربه و حداکثر 20G لرزش، پشتیبانی از الگوریتم GC برای استفاده‌ی بهینه از فضای حافظه، فناوری Dynamic Thermal Guard برای کنترل دمای حافظه، فناوری HMB برای استفاده از بخش کوچکی از رم سیستم به‌عنوان حافظه‌ی کش و پشتیبانی از DevSlp برای کاهش مصرف انرژی.

مقایسه قیمت SSD سامسونگ مدل 980 ظرفیت ۲۵۰ گیگ
خرید SSD سامسونگ مدل 980 ظرفیت ۲۵۰ گیگ

ای دیتا XPG GAMMIX S11 Pro NVMe M.2 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

بهترین اس اس دی | ای دیتا ایکس پی جی gammix-s11-pro ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

«اس‌اس‌دی ADATA مدل XPG GAMMIX S11 Pro» با حافظه‌ی فلش Micron 64-Layer 3D TLC NAND و کنترلر SMI SM2262EN، می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۳۵۰۰ و ۱۲۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 220000IOPS و 290000IOPS را به کاربران ارائه دهد.

این حافظه‌ی SSD ای‌دیتا به DRAM از نوع DDR3L مجهز است و ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از SLC Cache، الگوریتم رفع خطای پیشرفته LDPC ECC، مقاوم دربرابر ضربه، محافظت از داده‌ها به‌صورت یکپارچه در مسیر انتقال و از مبدأ به مقصد (E2E) و پشتیبانی از نرم‌افزارهای SSD ToolBox و Acronis True image HD و Disk Migration Utility را دارد.

مقایسه قیمت XPG GAMMIX S11 Pro ظرفیت ۲۵۶ گیگ
خرید XPG GAMMIX S11 Pro ظرفیت ۲۵۶ گیگ

گیگابایت GP-GSM2NE3512GNTD NVMe M.2 ظرفیت ۵۱۲ گیگ

بهترین اس اس دی |‌ گیگابایت مدل GP-GSM2NE3512GNTD ظرفیت 512 گیگابایت

حافظه‌ی «SSD گیگابایت مدل GP-GSM2NE3512GNTD» با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و رابط PCIe 3.0 خود سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۱۷۰۰ و ۱۵۵۰ مگابایت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. گفتنی است سرعت خواندن و نوشتن تصادفی این اس‌اس‌دی گیگابایت نیز به 270000IOPS و 340000IOPS می‌رسد.

از ویژگی‌های GP-GSM2NE3512GNTD می‌توان به پشتیبانی از فناوری HMB برای استفاده از بخش کوچکی از رم سیستم به‌عنوان حافظه‌‌ی کش، قابلیت Secure Erase به‌منظور پاک‌سازی بازگشت‌ناپذیر داده‌ها، نمایش دمای حافظه و پشتیبانی از نرم‌افزار SSD Tool Box اشاره کرد.

مقایسه قیمت گیگابایت مدل GP-GSM2NE3512GNTD
خرید گیگابایت مدل GP-GSM2NE3512GNTD

بهترین اس اس دی NVMe تا ۲ میلیون تومان

گیگابایت M30 NVMe M.2 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

بهترین اس اس دی | گیگابایت ام ۳۰ ظرفیت ۵۱۲ گیگ - gigabyte m30

«حافظه‌ی SSD گیگابایت M30 NVMe M.2» با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و بهره‌مندی از رابط PCIe 3.0 به حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۳۵۰۰ و ۲۶۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی تا 350000IOPS و 302000IOPS می‌رسد. ۲ گیگابایت DRAM این حافظه از نوع DDR3L است و از SLC Cache برای افزایش سرعت نوشتن و الگوریتم رفع خطای پیشرفته LDPC ECC و نرم‌افزار SSD Tool box نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه قیمت گیگابایت M30 NVMe M.2 ظرفیت ۵۱۲ گیگ
خرید گیگابایت M30 NVMe M.2 ظرفیت ۵۱۲ گیگ

ای دیتا XPG GAMMIX S50 Lite NVMe M.2 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

بهترین اس اس دی | ای دیتا ایکس پی جی اس ۵۰ لایت - adata xpg gammix s50 lite ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

«SSD ای‌دیتا ایکس پی جی GAMMIX S50 Lite» یکی از بهترین حافظه‌ها در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۲ میلیون تومان است که با هیت‌سینک آلومینیومی تنها ۱۰ گرم وزن دارد. اس‌اس‌دی XPG با اتکا بر رابط PCIe 4.0 می‌تواند به حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۳۸۰۰ و ۲۸۰۰ مگابایت‌برثانیه و حداکثر سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 191000IOPS و 510000IOPS برسد.

نوع حافظه فلش اس ۵۰ لایت XPG از نوع Micron 96L 3D TLC NAND و کنترلر نیز Silicon Motion SM2267EN است. دیگر ویژگی‌های این اس‌اس‌دی XPG بدین‌شرح‌اند: وجود DRAM از نوع DDR4، هیت‌سینک آلومینیومی، پشتیبانی از SLC Cache و الگوریتم رفع خطای پیشرفته LDPC ECC، مقاوم دربرابر ضربه، محافظت از داده‌ها در مسیر انتقال به‌صورت یکپارچه و از مبدأ به مقصد (E2E) و قابلیت Secure Erase به‌منظور پاک‌سازی بازگشت‌ناپذیر داده‌ها.

مقایسه قیمت ایکس پی جی GAMMIX S50 Lite ظرفیت ۵۱۲ گیگ
خرید ایکس پی جی GAMMIX S50 Lite ظرفیت ۵۱۲ گیگ

بهترین اس اس دی NVMe تا ۳ میلیون تومان

در این بازه‌ی قیمتی، می‌توان نوع بسیار سریع حافظه‌ی SSD NVMe M.2 با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت یا حافظه‌ی SSD NVMe M.2 با ظرفیت یک ترابایت و سرعت راضی‌کننده تهیه کرد.

سامسونگ PM9A1 NVMe M.2 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

بهترین اس اس دی | سامسونگ pm9a1 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

سرعت «SSD سامسونگ PM9A1» بسیار زیاد است و در خواندن و نوشتن ترتیبی به سرعتی درحدود ۶۹۰۰ و ۵۰۰۰ مگابایت‌برثانیه و در خواندن و نوشتن تصادفی به سرعت تقریباً 800000IOPS می‌رسد که از مدل ۲۵۶ گیگابایت آن در سرعت خواندن و نوشتن حدود ۷ تا ۸۵ درصد سریع‌تر است. گفتنی است که ویژگی‌های دیگر این محصول همانند مدل ۲۵۶ گیگابایت آن هستند.

مقایسه قیمت SSD سامسونگ PM9A1 ظرفیت ۵۱۲ گیگ

وسترن دیجیتال Blue SN570 NVMe M.2 ظرفیت 1 ترابایت

راهنمای خرید بهترین SSD - وسترن دیجیتال SN570‌یک ترابایت

اگر قصد دارید یکی از ارزان‌ترین حافظه‌ی‌های SSD یک ترابایتی را بخرید، «وسترن دیجیتال Blue SN570» ازجمله انتخاب‌های برتر خواهد بود. این اس‌اس‌دی وسترن دیجیتال از نوع NVMe M.2 است و با داشتن مقاومت دربرابر ضربه و لرزش، سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی اطلاعات ۳٬۵۰۰ مگابایت‌برثانیه، سرعت نوشتن و خواندن تصادفی اطلاعات 600,000IOPS، میانگین عمر ۹۰۰ ترابایت یا ۱٬۵۰۰٬۰۰ ساعت و حداکثر توان مصرفی ۹۰ میلی‌وات در حالت روشن یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید SSD تا سه میلیون تومان است.

مقایسه قیمت SSD وسترن دیجیتال Blue SN570
خرید اینترنتی SSD وسترن دیجیتال Blue SN570

سامسونگ 980 NVMe M.2 ظرفیت ۱ ترابایت

بهترین اس اس دی | سامسونگ ۹۸۰ ظرفیت یک ترابایت

از بهترین SSDهای موجود در بازه‌ی حدود ۳ میلیون تومان «اس‌اس‌دی سامسونگ 980» با طرفیت یک ترابایت است. این SSD با حافظه‌ی فلش از نوع Samsung V-NAND 3-bit MLC و کنترلر اختصاصی سامسونگ و رابط PCIe 3.0 می‌تواند به حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۳۵۰۰ و ۳۰۰۰ مگابایت‌برثانیه دست یابد.

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 500000IOPS و 480000IOPS، مقاومت دربرابر، ضربه، لرزش،‌ رطوبت و دمای زیاد، بهره‌مندی از الگوریتم GC برای استفاده‌ی بهینه از فضای حافظه و فناوری HMB برای استفاده از بخش کوچکی از رم سیستم به‌عنوان حافظه‌‌ی کش و پشتیبانی از نرم‌افزارهای Magician Software for SSD و Data Migration، از دیگر امکانات اس‌اس‌دی سامسونگ ۹۸۰ هستند.

مقایسه قیمت سامسونگ 980 ظرفیت یک ترابایت

بهترین اس اس دی NVMe تا ۴ میلیون تومان

اگر قصد دارید SSD در بازه‌ی حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان بخرید، انتخاب‌های متنوعی با‌‌‌توجه‌‌‌به نیازتان پیش‌ رو دارید. از اس‌اس‌دی‌های دو‌ترابایتی با سرعت رضایت‌بخش تا حافظه‌های بسیار سریع ۵۰۰ گیگابایتی در این بازه جای می‌گیرند.

ای دیتا XPG SPECTRIX S40G NVMe M.2 ظرفیت ۲ ترابایت

بهترین اس اس دی | ای دیتا ایکس پی جی س ۴۰ جی ظرفیت دو ترابایت

«ای دیتا XPG SPECTRIX S40G» یکی از حافظه‌های SSD NVMe M.2 دلخواه گیمرها است که از قیمت مناسب درکنار ظرفیت و سرعت بسیار زیاد بهره می‌برد. رابط این حافظه‌ از نوع PCIe 3.0 و DRAM است و می‌تواند به حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۳۵۰۰ و ۱۹۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 290000IOPS و 240000IOPS دست یابد.

قابلیت شخصی‌سازی نورپردازی، پشتیبانی از SLC Cache، بهره‌مندی از الگوریتم رفع خطای پیشرفته LDPC ECC و مقاومت دربرابر ضربه از امکانات دیگر XPG SPECTRIX S40G محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت ای دیتا XPG SPECTRIX S40G
خرید SSD ای دیتا XPG SPECTRIX S40G

سامسونگ 980PRO NVMe M.2 ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

بهترین اس اس دی |سامسونگ ۹۸۰ پرو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

در این بازه‌ی قیمتی، یکی از بهترین و گران‌ترین حافظه‌های SSD موجود در بازار مدل «۹۸۰ پرو سامسونگ» است که سرعت بی‌نظیری دارد. نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی ۹۸۰ پرو سامسونگ با بهره‌مندی از رابط PCIe 4.0 به حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی حدود ۶۹۰۰ و ۵۰۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 800000IOPS و 1000000IOPS می‌رسد. ۵۱۲ مگابایت DRAM از نوع LPDDR4، میانگین عمر ۳۰۰ ترابایت، نوع حافظه‌ی فلش Samsung V-NAND 3-bit MLC NAND با کنترلر Samsung Elpis از دیگر امکانات این حافظه‌ SSD سامسونگ هستند.

مقایسه قیمت سامسونگ ۹۸۰ پرو ظرفیت ۵۰۰ گیگ
خرید سامسونگ ۹۸۰ پرو ظرفیت ۵۰۰ گیگ

بهترین اس اس دی NVMe یک ترابایت

اگر قصد بهترین SSD بازار با ظرفیت یک ترابایت را بخرید، باید حداقل مبلغی درحدود ۵ میلیون تومان هزینه کنید. سرعت خواندن و نوشتن بسیار زیاد و ویژگی‌های امنیتی و طول عمر زیاد از ویژگی‌های حافظه‌های اس‌اس‌دی یک‌ترابایتی NVMe M.2 هستند.

سامسونگ 980 پرو ظرفیت ۱ ترابایت

بهترین اس اس دی | سامسونگ ۹۸۰ پرو - Samsung 980 Pro ظرفیت یک ترابایت

یکی از SSDهای بی‌نقص یک‌ترابایتی موجود در بازار که هم از بابت طول عمر و هم از بابت سرعت و کیفیت خیال کاربر را کاملاً راحت می‌کند، حافظه‌ی «SSD سامسونگ 980 پرو» است. درحالی‌که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۹۸۰ پرو به ۷۰۰۰ و ۵۰۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی آن تا مرز یک میلیون IOPS افزایش می‌یابد.

بهره‌مندی از یک گیگابایت DRAM از نوع DDR4، رابط PCIe 4.0، نوع حافظه‌ی فلش Samsung V-NAND 3-bit MLC NAND با کنترلر Samsung Elpis، قابلیت پایش دمای حافظه، پشتیبانی از DevSlp برای کاهش مصرف انرژی و الگوریتم GC برای استفاده‌ی بهینه از فضای حافظه، مقاومت دربرابر لرزش و ضربه و پشتیبانی از نرم‌افزار Magician Software for SSD از امکانات سامسونگ ۹۸۰ پرو محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت سامسونگ 980 پرو ظرفیت یک ترابایت
خرید SSD سامسونگ 980 پرو ظرفیت ۱ ترابایت

ای دیتا XPG GAMMIX S70 BLADE ظرفیت ۱ ترابایت

بهترین اس اس دی | ایکس پی جی اس ۷۰ بلید - ADATA XPG S70 BLADE ظرفیت یک ترابایت

«ای دیتا ایکس پی جی GAMMIX S70 BLADE» یک ترابایت ظرفیت دارد و رابط اتصال آن از نوع PCIe 4.0 است و از حافظه‌ی فلش Micron 96-Layer 3D TLC NAND با کنترلر InnoGrit IG5236 بهره می‌برد. ناگفته نماند محصول مذکور، به گفته‌ی ای‌دیتا می‌تواند به سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۷۴۰۰ و ۶۸۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی ۷۴۰ هزار IOPS دست یابد.

DRAM این SSD ای دیتا از نوع DDR4 است و هیت‌سینک آلومینیومی دارد و از SLC Cache و نرم‌افزار SSD ToolBox و الگوریتم رفع خطای پیشرفته LDPC ECC نیز پشتیبانی می‌کند. مقاومت دربرابر ضربه و محافظت از داده‌ها در مسیر انتقال به‌صورت یکپارچه و از مبدأ به مقصد (E2E) از دیگر ویژگی‌های ایکس پی جی GAMMIX S70 به‌شمار می‌روند؛ ضمناً S70 Blade با رابط PCIe 3.0 نیز سازگاری دارد که در صورت استفاده از آن سرعت خواندن و نوشتن ترتیببی آن به ۳٬۴۰۰ و ۳٬۰۰۰ مگابایت‌برثانیه محدود خواهد بود. ایکس پی جی S70 Blade با سرعت خیره‌کننده‌اش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پلی استیشن 5 نیز به‌حساب می‌آید.

مقایسه قیمت XPG GAMMIX S70 BLADE ظرفیت ۱ ترابابیت
خرید XPG S70 BLADE ظرفیت ۱ ترابایت

سامسونگ 990 پرو ظرفیت ۱ ترابایت

راهنمای خرید بهترین SSD‌ - سامسونگ ۹۹۰ پرو

اگر به‌دنبال یکی از بهترین و جدیدترین SSDهای بازار در ظرفیت یک ترابایت می‌گردید، «SSD سامسونگ 990 پرو» را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های این حافظه‌ی SSD سامسونگ نسبت‌به نسل پیشین‌اش سرعت است که در نوع ترتیبی آن در خواندن و نوشتن به عددهای ۷٬۴۵۰ و ۶٬۹۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسد؛ همچنین سرعت خواندن و نوشتن 990 پرو نیز حدوداً تا مرز یک‌ونیم میلیون IOPS قابل افزایش است.

تقریباً اکثر ویژگی‌های این دو SSD بالارده سامسونگ یکسان است؛ البته کنترلر حافظه از Elpis در مدل قبلی به Pascal تغییر کرده است که از نوع آرم و توسط سامسونگ طی فرایند ساخت نود ۸ نانومتری تولید شده است. تعداد لایه‌های فلش NAND نیز از ۱۲۸ به ۲۳۶ عدد ارتقا یافته است. باقی مشخصات نیز این موضوع را نشان می‌دهد که با یکی از پرسرعت‌ترین SSD های بازار مواجه هستیم. اگر محدودیت مالی ندارید، در خرید اس اس دی سامسونگ ۹۹۰ پرو، درنگ نکنید.

خرید SSD سامسونگ 990 پرو ظرفیت ۱ ترابایت

سه برند سامسونگ و ADATA و وسترن دیجیتال بیشترین سهم بازار اس‌اس‌دی را در کشورمان از‌آنِ خود کرده‌اند. در این مقاله سعی کردیم به بهترین‌های بازار و مشخصاتشان اشاره کنیم. شما می‌توانید مشخصات فنی دقیق انواع SSD در بازار ازجمله SSD سامسونگ، SSD ای دیتا، SSD وسترن دیجیتال و قیمت SSD در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را در بخش حافظه‌های ذخیره‌سازی قسمت محصولات دیتاسنتر من مشاهده کنید.

شما کاربران دیتاسنتر من از کدام‌یک از حافظه‌‌های ذکرشده استفاده می‌کنید؟ تجربه‌ی خود را با ما و دیگر کاربران دیتاسنتر من به‌اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

بهترین برند SSD بازار کدام است؟

ای دیتا، سامسونگ، وسترن دیجیتال، کداک، کورسیر، سیلیکون پاور، لکسار، کروشیال و برند گیمینگ ای دیتا یعنی ایکس پی جی (XPG) از معتبرترین و بهترین سازندگان انواع حافظه، ازجمله‌ی SSD هستند.

بهترین حافظه‌ی SSD برای بازی کدام است؟

به‌طور خلاصه بهتر است برای بازی یا برای مثال اتصال هارد به پلی استیشن، نوع SSD پرسرعت آن‌را استفاده کنید تا به‌مراتب تجربه‌ی بهتری از سرعت داشته باشید. از بهترین SSDها برای گیمرها می‌توان به محصولات سری گیمینگ ای دیتا یعنی XPG، مثلاً به ای دیتا ایکس پی جی GAMMIX S70 BLADE اشاره کرد. دیگر محصولات مانند سری ۹۸۰ پرو یا ۹۹۰ پرو سامسونگ یا کورسیر MP600 PRO LPX انتخاب‌های ایده‌آلی برای گیمرها خواهند بود.

بهترین SSD اینترنال سامسونگ کدام مدل است؟

بهترین SSD سامسونگ را می‌توان دو مدل ۹۸۰ پرو و ۹۹۰ پرو در نظر گرفت که جزو پرسرعت‌ترین، امن‌ترین و البته گران‌ترین SSDهای اینترنال بازار به‌حساب می‌آیند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا