سرور مجازی
zoomit

سامسونگ با تشکیل تیمی جدید به‌دنبال حضور پرقدرت در بازار تراشه‌های موبایلی است

پس از انتقادات فراوان به تراشه‌های سری اگزینوس، انتظار می‌رود سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S23 را صرفاً با تراشه‌ی اسنپدراگون در سراسر دنیا عرضه کند. البته این تغییر مهم در سیاست‌های سامسونگ به‌معنی خداحافظی همیشگی با تراشه‌های اختصاصی این شرکت نیست.

آن‌طور که Android Authority می‌نویسد، سامسونگ تیم جدیدی با تمرکز بر تولید تراشه در قالب واحد تجاری «تجربه‌ی موبایل» (MX) تشکیل داده است. این واحد تجاری مسئولیت تمامی عملیات‌های مرتبط به گوشی‌های هوشمند سامسونگ را دراختیار دارد. ظاهراً تیم جدید توسط چوی وون‌جون، قائم‌مقام اجرایی سامسونگ، رهبری می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ از کوالکام به سامسونگ ملحق شد.

گوشی‌های هوشمند سامسونگ سال‌ها است از تراشه‌های اختصاصی اگزینوس که توسط واحد تجاری Samsung System LSI تولید می‌شوند استفاده می‌کنند. این واحد تجاری در سال‌های اخیر تراشه‌های سری اگزینوس را برای شرکت‌های دیگری مثل میزو و ویوو نیز تولید کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • تراشه جدید اگزینوس احتمالاً با همکاری AMD و گوگل در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد
  • اگزینوس بدون گلکسی S23 نیز به حیاتش ادامه می‌دهد

منابع آگاه می‌گویند تیم جدیدی که در واجد تجاری تجربه‌ی موبایل تشکیل شده است احتمالاً روی پردازنده‌های اختصاصی کاملاً جدیدی برای گوشی‌های سری گلکسی کار می‌کند. فرضیه‌ی دیگر این است که تیم جدید وظیفه‌ی بهینه‌سازی تراشه‌های فعلی سری اگزینوس را برعهده داشته باشد. البته یکی از منابع آگاه می‌گوید چنین اقدامی منطقی به نظر نمی‌رسد.

این اولین باری نیست که گزارشی با محوریت برنامه‌ی جاه‌طلبانه‌ی سامسونگ برای تولید مجموعه‌ی جدیدی از تراشه‌ها منتشر می‌شود. چند ماه پیش گفته شد سامسونگ تراشه‌ی جدیدی در دست تولید دارد که سال ۲۰۲۵ به گوشی‌های گلکسی راه پیدا می‌کند. بدین ترتیب کره‌ای‌ها احتمالاً در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از تراشه‌ی اگزینوس استفاده نخواهند کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا