سرور مجازی
اقتصادی

دلار ریخت/ ریزش‌ قیمت‌ها ادامه دارد؟

دلار ریخت/ ریزش‌ قیمت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار روز چهارشنبه روند کاهشی هزار تومانی پیدا کرد و با این مقدار افت قیمت، به پله‌های پایانی کانال سوم در کریدور ششم برگشت.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، گفتنی است افت چشمگیر طلای جهانی طی روزهای گذشته و دور شدن از التهابات سیاسی، اثر ارزپاشی بازارساز را بیشتر کرده و دلار را در مسیر اصلاح قرار داده است.

دلار در روند اصلاحی افتاد

کارشناسان اقتصادی با توجه به سقف‌زنی قیمت دلار در نیمه دوم فروردین، انتظار اصلاح قیمت در بازار ارز را داشتند. این اتفاق رخ داد و دلار در کریدور ششم عقب‌نشینی کرد و اکنون دو پله میانی کریدور مذکور را به‌ عنوان کف حمایتی جدید شناسایی کرده است.

عقب‌نشینی قیمت‌ها از مرزهای مقاومتی حاکی از حضور پررنگ بازارساز برای فریز قیمت دلار است. به نظر می‌رسد این سیاست در صورتی که تنش در منطقه خاورمیانه تشدید نشود ادامه خواهد یافت. تحلیلگران اقتصادی احتمال می‌دهند قیمت دلار موقتاً به پله‌های ابتدایی کریدور ششم برگردد. به اعتقاد آنها این برگشت قیمت، اصلاح موقتی است.

حواله دلار ۴۱ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت کاهش ۲۶۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۲۶۰ تومان بسته شد. تتر با کاهش ۹۰۰ تومانی کانال ۶۴ هزار تومانی برگشت و با رقم ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۶۰۰ تومانی روی رقم ۷۹ هزار و ۶۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز چهارشنبه کاهش ۷۴۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در پنجمین روز اردیبهشت برخلاف بازار آزاد افزایش داشت و یک کانال بالاتر رفت. اسکناس دلار با افزایش ۱۴۲ تومانی با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز با همین مقدار افزایش به کانال ۴۱ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان عرضه شد.

227217

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا