سرور مجازی
اقتصادی

جهش قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت دنا، تیبا، پژو و کوییک

جهش قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت دنا، تیبا، پژو و کوییک

 شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته بازدهی منفی ثبت کرد. در همین حال حجم و ارزش معاملات خرد نیز در سطح رکودی باقی ماند تا چراغ خطر بورس همچنان روشن بماند. اگر چه طی همین هفته نزولی، برخی سهم‌های بازار بازدهی خوبی نصیب سهامداران

قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته صعودی شده است. در میان محصولات ایران خودرو دنا، پژو ۲۰۷، سمند و پژو پارس رکورددار افزایش قیمت هفتگی هستند. شاهین و کوییک نیز در صدر افزایش قیمت خودروهای سایپا قرار گرفتند.

جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به پنجشنبه هفته گذشته (۱۶ شهریور) را می‌خوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۶۰ میلیون رسیده است و نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۶۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۱۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۵۹۵ میلیون تومان است که طی هفته گذشته ۵ میلیون افزایش یافته است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۸۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۴۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۴۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است. این خودرو تقریبا طی سه ماه گذشته ۱۷۰ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۷۷۰میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلون گران شده است. این مدل طی دوماه گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۴۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۶۰ تومان قیمت خورده است که تغییر نکرده است و طی ۲4 روز حوالی ۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای ۱۴۰۲ هم به ۶۶۰میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است و طی سه ماه گذشته ۱۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۱۰ میلیونی طی هفته گذشته است. دنا ۴۰ میلیون در ۲۲ روز گذشته ارزان شده است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۴۰ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است و طی سه ماه گذشته ۲۳۰میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۰۵ میلیون تومان رسیده است که طی هفته گذشته تغییر نکرده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۱۵ میلیون تومان که ثابت مانده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۵۵ میلیونی شده است که تغییر نکرده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۵۰میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۱۰ میلیونی شده است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است اما طی ۲۸ روز گذشته ۶۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۳۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۰ میلیون اعلام شده است که طی روز هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۸۵ میلیون تومان شده است و نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است اما طی ۱۵ روز گذشته ۴۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۷۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته۱۵ میلیون بالا رفته است و طی ۳۰ روز گذشته ۳۵ میلیون ارزان شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۲۵ میلیون تومان است و نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است و حوالی ۲۴۸ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به هفته گذشته 5 میلیون بالا رفته است و ۳۲۰میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ نیز نسبت به هفته گذشته 5 میلیون گران شده است و حوالی ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به هفته گذشته 5 میلیون افزایش یافته است.

قیمت ساینا S اتوماتیک نیز ۳۹۰ میلیون تومان شده است که 5 میلیون بالا رفته است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۲۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۳۵ میلیون رسیده است که نسبت به هفته گذشته 5 میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۵۰ میلیون است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۶۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون بالا رفته است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای ثبات طی هفته گذشته است اما طی ۲۴ روز گذشته ۵۰ میلیون ارزان شده است.

خود کردند.

حالا این سوال مطرح است که آیا با نزدیک شدن به پایان تابستان، بورس تهران مسیر خود را تغییر می‌دهد و دوباره افزایشی می‌شود؟ کدام سهم‌ها در این برهه زمانی مورد توجه خواهند بود؟ اینها سوالاتی است که کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز به آنها پاسخ داده‌اند.

هلن عصمت‌پناه، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه قیمت نفت در حال صعود است، عنوان کرده است که علاوه بر گروه‌های حمل و نقل، فلزات و نیز تک‌سهم‌ها، گروه پالایشی نیز در هفته معاملاتی پیش رو، با تقاضا مواجه شود.

سهام با بیشترین بازدهی در هفته سوم شهریور

بررسی معاملات سومین هفته از شهریور 1402 نشان می‌دهد، سهم‌های پربازده بورس در این هفته نزولی، ارقام بیشتری را نسبت به سهم‌های کم‌بازده ثبت کردند. نگاهی به فیلترهای بورسی نشان می‌دهد که سهم ثامان در این هفته پیشتاز بازار سهام بود و با رشد 20 درصدی قیمت چهار هزار و 266 تومان را بر تابلو به ثبت رساند.

بررسی چارت قیمتی سهام شرکت سامان‌ گستر اصفهان‌ نشان می‌دهد نزدیکترین مقاومت سهم، سطح چهار هزار و 884 تومان و مهم‌ترین حمایت آن تراز قیمتی سه هزار و 741 تومان است.

همچنین بالاس و وهنز نیز در این هفته به ترتیب 16 و 15 درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح سه هزار و 930 و 480 تومانی رسیدند. تحلیل تکنیکال این دو سهم نشان می‌دهد که بالاس و وهنر از نظر استاتیکی در منطقه مهمی قرار گرفته‌اند و باید دید آیا در هفته چهارم شهریور پول جدیدی به این دو سهم تزریق می‌شود یا خیر؟

سهام با کمترین بازدهی در هفته سوم شهریور

در طرف مقابل اما سهم‌های کم‌بازده نیز کم نبودند؛ البته باید گفت ارقام نزولی این سهم‌ها کمتر از اعداد بازدهی پیشتازان بازار سرمایه بود. برای مثال شفارس، بکام و ویسا در این هفته با نزول 11 درصدی، سه سهمی بودند که کمترین بازدهی را در هفته سوم شهریور به ثبت رساندند.

در نهایت باید گفت بازار سهام در هفته سوم شهریورماه افت و خیز چندانی نداشت و سهم‌ها عموما روند ساید را برای نوسان انتخاب کردند. در این میان سهم‌هایی هم بودند که ارزش پرتفوی سهامداران خود را بالا برده و سود خوبی را نصیب آن‌ها کردند.

223223

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا