سرور مجازی
موبایل

چرا گوشی را در طول شب شارژ نکنیم؟

چرا گوشی را در طول شب شارژ نکنیم؟

یک متخصص حوزه فناوری تأکید کرده است که اگر می‌خواهید عمر باتری خود را افزایش دهید، هرگز نباید گوشی خود را در طول شب شارژ کنید. 

ریچ چوج، دانشیار حوزه علوم فناوری و ارتباطات در دانشگاه CQUniversity استرالیا گفت: در بیشتر گوشی‌های هوشمند نسل جدید بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شوند.
 
وی افزود: بنابراین شارژ کردن تلفن همراه در طول شب نه تنها ضروری نیست، بلکه منجر به کاهش عمر باتری نیز می‌شود.
 
طبق این گزارش کاهش عمر باتری به این دلیل اتفاق می‌افتد که باتری‌های لیتیوم یونی که تلفن‌های هوشمند مدرن را تغذیه می‌کنند، در نتیجه چیز‌هایی مانند الگو‌های شارژ، نوسانات دما و میزان استفاده از دستگاه، از نظر شیمیایی تخریب می‌شوند.
 
همچنین، اگر گوشی خود را در طول شب شارژ کنید، به این معنی است که باتری شما چهار برابر زمانی که نیاز دارد شارژ می‌شود، زیرا شش تا هشت ساعت به برق متصل مانده است.
 
خبر خوب این است که اکثر دستگاه‌ها برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد باتری، زمانی که باتری آن‌ها به ۱۰۰ درصد می‌رسد، به‌طور خودکار شارژ را متوقف می‌کنند. با این حال، مشکل این است که از آن جایی که برنامه‌ها در تمام طول شب در پس‌زمینه کار می‌کنند، دستگاه به ناچار به ۹۹ درصد کاهش می‌یابد.
 
این استاد حوزه فناوری در مقاله‌ای در The Conversation توضیح داد: هر بار که این اتفاق می‌افتد، گوشی دوباره شروع به شارژ باتری خود می‌کند به روشی که به عنوان «شارژ متوالی» شناخته می‌شود و شارژ متوالی می‌تواند باتری را به مرور زمان از بین ببرد.
 
یکی دیگر از مواردی که به ویژه برای عمر باتری‌های لیتیوم یونی مضر است، زمانی است که می‌گذارید شارژ گوشی شما به طور کامل تمام شود. به گفته یک متخصص تعمیرات تلفن، باید سطح شارژ خود را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. 
 
این کار ممکن است دشوار به نظر برسد، اما بسیاری از تلفن‌های جدید گزینه‌ای را برای بهینه‌سازی شارژ ارائه می‌دهند تا فشار غیر ضروری به باتری وارد نکنید. این گزینه در تنظیمات هر دو گوشی‌های آیفون و اندروید موجود است.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا