سرور مجازی
zoomit

اپل آپدیت iOS 16.2 و iPad OS 16.2 را با بهبودها و تغییرات متعدد منتشر کرد

اپل سال ۲۰۲۲ را با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بزرگ برای محصولات سخت‌افزاری خود به‌پایان می‌رساند. این شرکت اکنون iOS 16.2 را منتشر کرده است که شامل گزینه‌ی جدیدی برای حفاظت پیشرفته از داده‌ها است و رمزنگاری سرتاسری را روی اطلاعات آی‌کلاد کاربران ازجمله نسخه‌ی پشتیبان دستگاه، محتوای پیام‌ها، یادداشت‌ها و عکس‌ها به‌ارمغان می‌آورد. سازنده‌ی آیفون همچنین محدودیت‌هایی در قابلیت AirDrop اعمال کرده است و اکنون فقط ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا فایل‌ها را با همه به‌اشتراک بگذارید و درواقع کارکرد آن پس از این مدت، فقط به مخاطبان محدود می‌شود. این تغییر ابتدا در چین ارائه شد و ظاهراً در راستای تلاش‌های اپل برای راضی‌کردن مقاماتی که سعی دارند از اعتراضات جلوگیری کنند انجام شده است. البته اگر نگران این موضوع هستید که دیگران با قابلیت مذکور محتوای ناخواسته‌ای را دستگاه شما انتقال دهند، این تغییر می‌تواند مفید باشد.

اگر آیفون ۱۴ پرو یا ۱۴ پرو مکس دارید، به‌روزرسانی iOS 16.2 برای شما بسیار مهم است. اکنون می‌توانید پس‌زمینه و اعلان‌های خود را با فعال‌شدن قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن روی این گوشی‌ها مخفی کنید. این ویژگی باعث می‌شود گوشی‌های پرچم‌دار کنونی اپل دراین زمینه کارکردی شبیه گوشی‌های اندرویدی ارائه دهند. به‌روزرسانی جدید iOS همچنین بهبودهایی در حریم‌خصوصی اعمال می‌کند. Live Activities اکنون به‌لطف برنامه‌های TV برای بازی‌های NBA و MLB و همچنین لیگ‌برتر در همه‌ی آیفون و درسترس است؛ اگرچه برای مشاهده‌ی این فعالیت‌ها ازطریق داینامیک آیلند در صفحه‌ی اصلی خود، به یکی از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نیاز دارید.

به‌نوشته‌ی انگجت، سایر پیشرفت‌ها در iOS 16.2 بیشتر روی برنامه‌های جدید و تغییرات در امکانات قبلی تمرکز دارند. اپلیکیشن White Board دیجیتال Freeform که اپل از مدت‌ها قبل وعده‌ی انتشار آن را داده بود سرانجام دردسترس قرار گرفته است و ابزاری برای همکاری بصری در جلسه‌ها ارائه می‌دهد. حالت کارائوکه اپل موزیک نیز اکنون دردسترس است و برنامه‌ی آب‌وهوا نیز به بخش خبری مجهز شده است. اگر از آیفون خود برای کنترل لوازم هوشمند خانگی استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی جدید iOS برنامه‌ی Home را با معماری جدیدی منتشر کرده است که گفته می‌شود سرعت و قابلیت اطمینان بیشتری ارائه می‌دهد.

ipados 16.2

مقاله‌ی مرتبط:

  • iOS 16 باگذشت ۱۰۰ روز از انتشار آن، روی ۷۰ درصد آیفون‌ها نصب شده است
  • نرم افزار ویرایش ویدیو DaVinci Resolve به آیپدها می‌آید

نسخه‌ی پایدار iPadOS 16.2 نیز برای کاربران آیپد در سرتاسر جهان دردسترس قرار گرفته است. اپل نسخه‌ی ۱۶ این سیستم‌عامل را در ماه اکتبر برای عموم کاربران منتشر کرد بااین‌حال برخی از ویژگی‌هایی که این شرکت در جریان رویداد WWDC ۲۰۲۲ نمایش داد در نسخه‌ی مذکور ارائه نشد. اکنون به‌روزرسانی جدید iPadOS ویژگی‌های مورداشاره را دردسترس قرار می‌دهد و همچنین برخی مشکلات قبلی را برطرف می‌کند. این شرکت طی هفته‌های گذشته نسخه‌ی آزمایشی iPadOS 16.2 را با کمک علاقمندان به برنامه‌های بتا و توسعه‌دهندگان مورد آزمایش قرار داد. درحال‌حاضر این نسخه به‌عنوان بیلد پایدار برای همه‌ی کاربران آیپد در سرتاسر جهان منتشر شده است که شامل برنامه‌ی Music Sing، برنامه‌ی Freeform، رمزنگاری سرتاسری برای انواع داده‌های آی‌کلاد، محدودیت‌های جدید در AirDrip و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

به‌روزرسانی iPadOS 16.2 ازنظر ویژگی‌های جدید یک آپدیت بزرگ محسوب می‌شود. کاربرانی که از این نسخه استفاده می‌کنند درنهایت می‌توانند از برنامه‌ی Freeform که اپل آن را در ماه ژوئن به‌اشتراک گذاشته بود، استفاده کنند. همان‌طور که اشاره شد این برنامه مثل نسخه‌ی آیفون آن برای همکاری با دیگران و اشتراک‌گذاری ایده‌ها روی تخته‌سفید‌های بی‌نهایت طراحی شده است. این برنامه از متن، طراحی‌های دستی، رسانه‌ و انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود برنامه‌ی مذکور از همگام‌سازی آی‌کلاد نیز پشتیبانی کند و بدین‌ترتیب می‌توانید کار روی پروژه‌های خود را ازطریق هریک از محصولات اپل متصل به حساب آی‌کلاد خود، ادامه دهید.

Music Sing اپل در iPadOS 16.2 به شما اجازه می‌دهد با کنترل صدای آواز و دسترسی به نمایش دقیق و ریتم‌وار متن آهنگ‌ها، برنامه‌ی موزیک را به دستگاه کارائوکه تبدیل کنید. این به‌روزرسانی مثل iOS 16.2 محدودیت‌ ۱۰ دقیقه‌ای AirDrop را برای ارسال فایل به همه اعمال می‌کند و پس‌از این مدت، تنظیمات حریم‌خصوصی به‌طور خودکار به گزینه‌ی مخاطبان تغییر خواهد یافت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا