سرور مجازی
zoomit

سامسونگ برخی از پتنت‌های خود در ایالات متحده را به هواوی واگذار کرد

پیش‌تر گزارش داده بودیم که هواوی برخی از فناوری‌های اصلی 5G خود را به سامسونگ واگذار کرده است. اکنون گزارش شده است که سامسونگ نیز برخی از پتنت‌های خود در ایالات متحده را به هواوی منتقل کرده است و گفته می‌شود این بخشی از قرارداد میان هواوی و شرکت کره‌ای است.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ ۹۸ پتنت را که در ایالت متحده آمریکا ثبت کرده، به هواوی منتقل کرده است. این‌ در حالی است که در سال ۲۰۱۹ نیز سامسونگ ۸۱ پتنت را به این شرکت چینی واگذار کرده بود. این بخشی از قرارداد مجوز متقابل است که شرکت‌های مذکور چند سال پیش برای پایان‌دادن به مباحثه مربوط به پتنت خود امضا کردند. پتنت‌های منتقل‌شده از سامسونگ به هواوی شامل ارتباطات راه دور، شارژ، دوربین گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های نمایشگر است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی در میانه تحریم‌ها مجوز استفاده از پتنت‌های خود را برای سامسونگ و اوپو صادر کرد

گاهی در این نوع معاملات مجوزهای متقابل، یک شرکت به‌دلیل تعداد و کیفیت پتنت‌ها، هزینه بیشتری به دیگری پرداخت می‌کند. هواوی که زمانی رقیب اصلی سامسونگ بود، به‌دلیل افزایش نگرانی‌های امنیت سایبری، به‌دلیل ممنوعیت‌های اِعمال‌شده‌ی ایالات متحده اکنون گوشی‌های هوشمندش را بیشتر در چین و برخی کشورهای اروپایی می‌فروشد.

از زمان ممنوعیت تجارت، هواوی تلاش کرده است تا درآمدش را ازطریق معاملات مجوز پتنت افزایش دهد. درهمین‌حال، این شرکت قراردادی با اوپو و ۱۹ شرکت دیگر از‌جمله سامسونگ امضا کرده است. درحال‌حاضر، مشخص نیست که پتنت‌های مذکور چه امتیازی برای هواوی خواهند داشت. بااین‌حال، ممکن است غول چینی از آن‌ها برای دورزدن برخی از تحریم‌ها به‌منظور تهیه‌ی سخت‌افزار موردنیاز محصولاتش استفاده کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا