سرور مجازی
zoomit

آتش‌بازی اینتل در رده اقتصادی؛‌ پردازنده‌های ۶۵ واتی نسل ۱۳ تا ۶۴ درصد سریع‌تر از گذشته هستند

با توجه به نتایج آزمایش‌هایی که chi11eddog انجام داده است، عملکرد نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل نسبت به مدل‌های قبلی آن‌ها به‌میزان درخورتوجهی ارتقا یافته است. این آزمایش‌ها روی یک مادربرد ناشناخته برای همه‌ی مدل‌های پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل انجام و عملکرد آن‌ها با نمونه‌های نسل دوازدهمی مقایسه شده است.

آزمون بررسی عملکرد نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل درمقابل مدل‌های قبلی آن‌ها، روی سیستمی با مادربرد و حافظه‌ی یکسان انجام شده است اما نمی‌دانیم حافظه‌ی این سیستم از نوع DDR5 بوده است یا DDR4. این پردازنده‌ها فقط با یک معیار مورد آزمایش قرار گرفتند و نمی‌توان براساس نتایج به‌دست آمده، درمورد عملکرد گیمینگ آن‌ها نظر داد. به‌هرحال بنچمارک Cinebench امروزه به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای سنجش قدرت عملکرد پردازنده‌ها تبدیل شده است.

امتیاز عملکرد تک هسته ای پردازنده های نسل سیزدهم اینتل در Cinebench

(امتیاز عملکرد تک هسته‌ای پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل در Cinebench)

به گزارش ویدئوکاردز، Core i9-13900 اینتل در آزمون عملکرد تک‌هسته‌ای Cinebench حدود ۱۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود بود. این پردازنده همچنین در بخش عملکرد چندهسته‌ای تا ۵۳ درصد نسبت به همتای نسل دوازدهمی خود سریع‌تر ظاهر شد. فرکانس مدل جدیدتر ۵۰۰ مگاهرتز بیشتر است و از هشت هسته‌ی کارامد اضافه بهره می‌برد و همین ویژگی ازجمله مهم‌ترین دلایل افزایش درخورتوجه سرعت عملکرد آن نسبت به نسل قبل است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • برتری چشمگیر عملکرد Core i5-13400 نسبت به Core i5-12400 در بنچمارک‌های اولیه
  • آتش‌بازی تراشه ۶ گیگاهرتزی Intel 13900KS در گیک‌بنچ؛ ۴۰ درصد قوی‌تر از 12900KS

سرعت سایر مدل‌های پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب بین ۳ تا ۶ و ۲۸ تا ۶۴ درصد بیشتر از نسل دوازدهم آن‌ها بود. بزرگ‌ترین جهش در این میان، مربوط به مدل غیر K پردازنده‌ی Core i5-13500 است که نسبت به نسل قبلی خود ۶۴ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. البته سرعت این مدل در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای چندان جالب توجه نیست.

امتیاز عملکرد چندهسته ای پردازنده های نسل سیزدهم اینتل در Cinebench

(امتیاز عملکرد چند هسته‌ای پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل در Cinebench)

حداکثر توان مصرفی همه‌ی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل به‌طور پیش‌فرض ۶۵ وات است و با مادربردهای LGA1700 کنونی و همچنین مدل‌های آینده‌ی آن سازگاری دارند. این مدل‌ها همچنین از حافظه‌های DDR4 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند.

اینتل در تاریخ سوم ژانویه (۱۳ دی ۱۴۰۱) از پنج مدل پردازنده‌های نسل سیزدهمی خود درکنار ماربردهای جدید سری B760 رونمایی خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا