سرور مجازی
zoomit

شاید سامسونگ فقط مدل اولترا سری گلکسی S23 را به خنک‌کننده محفظه بخار مجهز کند

ظاهراً از بین مدل‌های سری گلکسی S23 سامسونگ، مدل اولترا در مدیریت دما بهتر از نسخه‌ی استاندارد و پلاس این پرچم‌داران عمل خواهد کرد، زیرا طبق شایعه‌ای جدید، این مدل رده‌بالا با سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار عرضه خواهد شد، درحالی‌که دو مدل دیگر احتمالاً از این راهکار بهره نخواهند برد.

گلکسی S22 اولترا نیز با سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار عرضه شد و طبق گفته‌ی افشاگری به‌نام OreXDA، انتظار می‌رود نسل بعدی این محصول یعنی گلکسی S23 اولترا با همین ویژگی روانه‌ی بازار شود. نکته‌ای که سامسونگ هنوز به آن اشاره نکرده است، سطح پیشرفت‌های انجام‌شده در نسل جدید این راهکار خنک‌کننده است. اکنون شاید این سؤال در ذهن کاربران ایجاد شود که غول فناوری کره‌ی جنوبی می‌تواند پرچم‌دار رده‌بالای بعدی خود را با سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمندتر با کارایی بهتر نسب به مدل کنونی این گوشی عرضه کند یا خیر.

به گزارش Wccftech، سامسونگ با هدف کاهش هزینه‌ها، مدل استاندارد و پلاس گلکسی S23 را بدون سیستم محفظه‌ی بخار عرضه خواهد کرد. البته گفته می‌شود این دو مدل نیز از راهکارهای دیگری برای کنترل و مدیریت گرما بهره خواهند برد اما شاید مدل استاندارد این گوشی‌ها به‌طور کامل بدون سیستم خنک‌کننده‌ی خاص عرضه شود. OreXDA اشاره نکرده است که نسخه‌ی معمولی این محصولات درصورت نداشتن هیت‌سینک، برای خنک‌ نگه‌داشتن سیستم-روی-چیپ (SoC) و سایر قطعات داخلی از چه روشی بهره خواهد گرفت.

مقاله‌ی مرتبط:

  • برخلاف شایعات، ظاهراً گلکسی S23 اولترا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ندارد
  • گلکسی S23 اولترا شاید از Snapdragon 8 Gen 2 اورکلاک‌شده استفاده کند

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ از ترکیب فویل گرافیتی و شاسی برای کاهش دمای مدل استاندارد گلکسی S23 استفاده خواهد کرد. ما نمی‌دانیم این روش چقدر در کنترل دما مؤثر خواهد بود و بنابراین باید منتظر انتشار خبرهای تکمیلی دراین مورد باشیم.

شنیده‌ها حاکی از آن است هر سه مدل گلکسی S23 با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 اورکلاک‌شده عرضه خواهند شد. علاوه‌براین، طبق شایعات هر سه گوشی مذکور مثل آیفون ۱۴ از قابلیت اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد اما درکنار امکان ارسال و دریافت پیامک، شاید امکان برقراری تماس با مراکز خدمات اضطراری نیز در این محصولات ارائه شود.

با توجه به این‌که Snapdragon 8 Gen 2 با فرایند ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود، مصرف انرژی این تراشه بسیار بهینه است و بنابراین اگر سامسونگ به‌روزرسانی‌های انحصاری‌تری برای گلکسی S23 اولترا ارائه دهد، چندان نگران نخواهیم شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا