سرور مجازی
اقتصادی

شوک جدید به خانواده‌ها: پاک‌کن ۴۰۰ و خودکار ۸۰۰هزار تومان! 

شوک جدید به خانواده‌ها: پاک‌کن ۴۰۰ و خودکار ۸۰۰هزار تومان! 

مشاهدات میدانی از آشفته بازار نوشت‌افزار در آستانه شروع سال تحصیلی خبر می دهد. اگرچه در این بازار تنوع بسیار دیده می شود اما گفتن و شنیدن قیمت ها چشم ها را گرد می کند و مغز سوت می کشد. با یک حساب سرانگشتی برای پرکردن کوله‌پشتی یک دانش آموز حاوی چهار دفتر مشق، یک دفتر نقاشی، دو مداد مشکی و قرمز، مدادرنگی ۱۲ تایی، یک مداد نوکی، پاک‌کن، خودکار، غلط‌گیر و جامدادی تا ۱۲ میلیون تومان آب می خورد.

این در حالی است که فروشگاه‌های آنلاین برند های متفاوت با قیمت های سرسام آور را عرضه می کنند. یک برند خاص یک بسته مداد مشکی ۱۲ تایی را از ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده است. البته یک بسته ۱۲ تایی مداد مشکی مخصوص طراحی از ۹۰۰ هزار تومان هم فراتر می رود.

در برخی از فروشگاه های آنلاین برای مداد اتدهایی با برندهای خارجی تا ۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری کرده اند. البته در بازار ارزان‌ترین خودکار را می توان با ۶۰۰۰ تومان قیمت خرید. اما قیمت برخی از خودکارها تا ۸۰۰ هزار تومان هم فراتر می رود.

تعجب آورتر این که برخی خودکارها و روان‌نویس‌های خاص تا بیش از ۲۴ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت هر بسته مداد رنگی ۱۲ تایی هم از ۲۴ هزار تومان تا حدود ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. مدادرنگی‌هایی با تنوع رنگ بیشتر قیمت بالاتری دارند.مثلا یک بسته مدادرنگی ۱۲۰ رنگ از یک برند معروف خارجی در برخی فروشگاه‌های آنلاین تا ۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

برای مداد غلط‌گیر هم ۱۳هزارتومان تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است و پاک‌کن حدود هفت تا ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته پاک‌کن‌های برقی هم به بازار آمده اند که حدود ۳۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

این در حالی است که نمایشگاه نوشت افزار ایرانی در محل نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب در حال برگزاری است که با قیمت های مناسب، لوازم التحریر ایرانی در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا