سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ثبت‌نام واکسیناسیون برای افراد ۶۵ سال به بالا شروع شد

سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت صبح امروز برای ثبت‌نام متولدین ۱۳۳۵ و قبل آن به منظور واکسیناسیون کرونا بازگشایی شد.

متقاضیان دریافت واکسن کرونا در این بازه سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات مورد نیاز منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا باشند.

روز گذشته (۱۹ تیرماه) با اعلام دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد واکسیناسیون گروه‌ سنی ۶۸ سال به بالا از روز دوشنبه (۲۱ تیرماه) آغاز شود. بنا بر اعلام او «از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین‌تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا، از دوشنبه شروع خواهد شد.»

رییسی از مردم خواهش کرده که اگر پیامک دریافت کردند به این مراکز مراجعه کنند: « خواهش می‌کنیم عزیزانی مراجعه کنند که برایشان پیامک آمده باشد. ما مراکز تجمیعی را زیاد کرده ایم و ظرفیت تزریق واکسن در روز را بالا بردیم، اما خواهش ما این است دوستان بدون نوبت دهی مراجعه نکنند.»

رییسی همچنین درباره مشکلاتی که برای تامین واکسن به وجود آمده بود و شهروندان را درگیر خود ساخته بود در جمع خبرنگاران گفت: «کندی‌هایی در تأمین واکسن داشتیم که با ورود واکسن و تولید داخل جبران می‌شود. عکس‌ها و فیلم‌هایی هم منتشر شد که در تهران بود و افراد بدون نوبت آمده بودند و به مشکل خوردند. الان ۸۰ مرکز تجمیعی تنها در تهران راه اندازی شده است و مردم می‌توانند بیایند و استفاده کنند.» چندی پیش دیجیاتو گزارشی میدانی از این مشکلات منتشر ساخت که می‌توانید برای مطالعه آن به این لینک مراجعه کنید.

طی روزهای آینده، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه افراد بالای ۶۸ سال ارسال خواهد شد و مردم برای انجام واکسیناسیون کرونا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی خودداری کنند.

گفتنی است این سامانه کار خود را از ۱۸ اردیبهشت با ثبت‌نام متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) آغاز کرده است و با اعلام وزارت بهداشت، امکان ثبت‌نام گروه‌های سنی جدید برای دریافت واکسن فراهم می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا