سرور مجازی
zoomit

بهترین کیبورد مکانیکال؛ از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان

گیمرها از آن دست کاربرانی هستند که اکثر محصولات تکنولوژی را به‌تصرف خود درآورده‌اند و در همه‌جا به فکر برتری و بُردن هستند. لپ‌تاپ گیمینگ، کیس گیمینگ، مانیتور گیمینگ، موس گیمینگ! حتی گوشی گیمینگ و صندلی گیمینگ هم جای خود را دارند.

این قاعده در محصولی مانند کیبورد نیز صدق می‌کند. درواقع بهتر است اینگونه بیان کنیم که کیبورد یا صفحه‌کلید مکانیکی یا مکانیکال جامعه‌ی گیمرها را هدف قرار داده و نیم‌نگاهی نیز به تایپیست‌ها یا نویسنده‌ها و برنامه‌نویس‌ها هنگام کد زدن دارد. پس حضور فعال سازندگان محصولات گیمینگ در عرصه کیبوردهای مکانیکی جای تعجبی ندارد.

عناوین این مقاله:

کیبورد مکانیکال یا مکانیکی چیست

تفاوت کیبورد مکانیکال با کیبورد معمولی

بهترین کیبورد مکانیکال تا 300 هزار تومان

بهترین کیبورد مکانیکال تا 700 هزار تومان

بهترین کیبورد مکانیکال تا یک میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال تا 1/5 میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال تا 2 میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال تا 5 میلیون تومان

کیبورد مکانیکال یا مکانیکی چیست؟

صفحه‌کلید یا کیبورد مکانیکی برای هر کلید از سوئیچ جداگانه استفاده می‌کند. درواقع زمانی‌که کلید را به‌اندازه‌ای به سمت پایین فشار دهید تا سوئیچ روی کلید قرار بگیرد، این حرکت به‌عنوان یک ضربه‌ی کلید ثبت می‌شود. نام‌گذاری این نوع کیبوردها هم از این مکانیزم یا سازوکار مکانیکی نشأت می‌گیرد.

تفاوت کیبورد مکانیکال با کیبورد معمولی

کیبورد مکانیکال یا صفحه‌کلید مکانیکی اصطلاحی برای دسته‌ی خاصی از کیبوردهای حرفه‌ای است که سازوکاری متفاوت از کیبوردهای معمولی یا ممبرین دارند. اکثر کیبوردهای رایج بازار از نوع معمولی یا ممبرین هستند که عمر بسیار محدودتر و صدای کمتری دارند و به‌خاطر سازوکار ساده‌ی آن‌ها هزینه‌ی تولیدشان نیز به‌نسبت کیبوردهای مکانیکال کمتر است. همان‌طور که از نام این محصولات پیدا است، کیبوردهای مکانیکال از سازوکاری مکانیکی برای فشردن کلیدها استفاده می‌کنند.

برخلاف کیبوردهای معمولی که همه‌ی دکمه‌ها روی یک صفحه قرار دارند، در کیبوردهای مکانیکی هر دکمه جدا از هم کار می‌کند و به‌همین‌خاطر می‌توان همه‌ی کلیدها را با هم فعال کرد. همچنین نیاز به فشردن کامل هرکلید برای عمل‌کردن آن وجود ندارد و مثلاً با فشردن یک کلید به‌اندازه‌ی ۲ میلی‌متر، کلید موردنظر عمل خواهد کرد.

درست است که استفاده از کیبوردهای مکانیکال بسیار برای گیمرها سودمندو لذت‌بخش است؛ اما تایپیست‌ها و حتی برنامه‌نویس‌ها نیز می‌توانند تا حد زیادی از مزیت‌های کیبورد مکانیکال بهره‌ی کافی را ببرند؛ مثلاً کیبورد مکانیکی هنگام تایپ حرفه‌ای به‌احتمال زیاد علاوه‌بر ایجاد صدای گوش‌نواز تایپ کردن، سرعت آن‌را تا حد زیادی بالا خواهد برد.

برنامه‌نویس‌ها نیز هنگام کار پرمشقت و گاه خسته‌کننده‌ی کد زدن، از صدای ایجاد شده هنگام استفاده از کیبورد لذت برده و می‌توانند سرعت و دقت کار خود را بهبود دهند. علاوه‌براین‌، راحتی و ارگونومیک‌بودن برخی از این کیبوردها را نیز در استفاده‌های طولانی‌مدت راحتی کاربر را تضمین خواهد کرد.

انواع کیبورد مکانیکال

از تفاوت‌های عادی مانند اندازه و نوع اتصال (باسیم و بی‌سیم) صفحه‌کلید که بگذریم، به‌طورخلاصه فرق کیبوردهای مکانیکال به نوع سوئیچ آن‌ها بستگی دارد؛ یعنی فنر زیر هر کلید و بازخورد آن (فیدبک) که شامل حس کلیک‌کردن و صدای آن می‌شود، بسیار تعیین‌کننده است.

سازندگان کلیدهای مکانیکی چهار نوع رنگ برای این تفاوت کلیدها تعریف کرده‌اند که شامل چهار رنگ اصلی: مشکی، قهوه‌ای، قرمز و آبی می‌شود که کلیدهای آبی و گاهی سبز از نوع حساس و محکم، کلیدهای مشکی و قرمز از نوع بی‌صداتر برای گیمرها و کلیدهای قهوه‌ای با صدا و حس کلید کمتر تعریف می‌شوند.

در ادامه با راهنمای خرید بهترین کیبورد مکانیکال در بازه‌های قیمتی متفاوت با دیتاسنتر من باشید.


بهترین کیبورد مکانیکال تا 300 هزار تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - تسکو TK8022

تسکو TK 8022

کیبورد مکانیکال فول‌سایز «تسکو TK 8022» از ۱۰۳ کلید مربعی کشل و تخت بهره می‌برد و جزو ساده‌ترین و ارزان‌ترین کیبوردهای مکانیکال است. این کیبورد اقتصادی ازطریق کابل USB به دستگاه مقصد وصل می‌شود. برخلاق سایر صفحه‌کلیدهای مکانیکی، این محصول تسکو ظاهری بدون زرق‌وبرق و ساده دارد و که از پلاستیک فشرده ساخته شده است.

عمر متوسط کلیدها در حدود ۱۰ میلیون ضربه تخمین رده می‌شود. از دیگر امکانات کیبورد ارزان‌قیمت تسکو می‌توان به پایه‌های تنظیم ارتفاع، مقاومت دربرابر ریختن مایعات و گردوغبار و سازگاری با ویندوز و مک اشاره کرد.

مقایسه قیمت تسکو TK 8022 در فروشگاه‌های مختلف

هترون HK202

بهترین کیبورد مکانیکال - هترون HK202

کیبورد مکانیکی «هترون HK202» از ۱۱۳ کلید مربعی با سطح فرورفته . ابعاد ۱۰۰ درصدی استفاده می‌‎کند که ۹ کلید از این تعداد برای کنترل مدیا است. پایه‌های قابل تنظیم، عمر مفید ۱۰ میلیون ضربه کلیدها و اتصال ازطریق کابل نیز دیگر قابلیت‌های کیبورد اقتصادی هترون هستند.

مقایسه قیمت هترون HK202 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین کیبورد مکانیکال تا 700 هزار تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - تسکو GK 8126

تسکو GK 8126

کیبورد گیمینگ مکانیکال «تسکو GK 8126» از ظاهری جذاب، ۱۱۷ کلید مربعی با سطح فرورفته و تکیه‌گاه مچ دست بهره می‌برد. در بین کلید ها ۵ کلید ماکرو با قابلیت برنامه‌ریزی و ۷ کلید دارای میان‌برنیز به‌چشم می‌خورد. پایه‌های قابل‌تنظیم ارتفاع، نورپردازی RGB و متوسط عمر مفید ۱۰ میلیون ضربه هم از دیگر ویژگی‌های کیبورد گیمینگ تسکو محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت تسکو GK 8126 در فروشگاه‌های مختلف

پرودو PDX211

بهترین کیبورد مکانیکال - پرودو PDX211

کیبورد «پرودو PDX211» با نورپردازی RGB حال‌وهوای گیمینگ دارد و با داشتن ۱۰۴ کلید مربعی با سطح فرورفته، فول سایز محسوب می‌شود. استفاده از کلیدهای F برای میان‌بر و کنترل مدیا، تمکان آنتی گوستینگ با دریافت امکان فشردن ۲۶ کلید هم‌زمان و طول عمر مفید تا ۵۰ میلیون ضربه برای کلیدها از دیگر امکانات کیبورد مکانیکال و گیمینگ پرودو به‌شمار می‌روند.

مقایسه قیمت پرودو PDX211 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین کیبورد مکانیکال تا یک میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - تی دگر bora TGK313

تی دگر Bora T-TGK313

کیبورد «تی دگر Bora T-TGK313» از اندازه‌ای ۸۰ درصد (فاقد نام پد) و ۸۷ کلید مربعی‌شکل با نورپردازی یکدست آبی یا سبز بهره می‌برد. عمر مفید کلیدها در حدود ۵۰ میلیون ضربه عنوان شده و قابلیت دریافت سیگنال از تمامی کلیدها به‌طور هم‌زمان نیز وجود دارد. همچنین از کلیدهای F نیز به‌‎عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا می‌توان استفاده کرد. گفتنی است اتصال این کیبورد پایین‌رده ازطریق کابل جداشونده‌ی USB با دستگاه مقصد برقرا می‌شود.

مقایسه قیمت تی دگر Bora T-TGK313 در فروشگاه‌های مختلف

تی دگر Corvette T-TGK302

بهترین کیبورد مکانیکال - تی دگر Corvette TGK302

کیبورد «تی دگر Corvette T-TGK302» درست مانند مدل معرفی‌شده‌ی قبلی است و از نظر امکانات باهم مشترک هستند، اما در اینجا کابل اتصال جداشونده نیست و نور پس‌زمینه کیبورد هم تنها سبز رنگ است. همچنین سوئیچ‌‎ها از نوع سوئیچ OUTEMU Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence و نقطه‌ی تأثیر ۲٫۱ میلی‌متر است. ضمناً حالت بازی و امکان جایگزینی کلیدهای جهت با WASD نیز باری این محصول گیمینگ تی دگر تعریف شده‌اند.

مقایسه قیمت تی دگر Corvette T-TGK302 در فروشگاه‌های مختلف

رپو V500SE

بهترین کیبورد مکانیکال - رپو V500se

«رپو V500SE» کیبوردی فول سایز با ۱۰۴ کلید مربعی با سطح فرورفته و امکان استفاده از کلیدهای F به‌عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا است. با افزایش قیمت کیبوردها، جنس بدنه به آلیاژ آلومینیوم ارتقا یافته و سوئیچ‌ها نیز تمامی چهار نوع اصلی مشکی، قهوه‌ای، آبی و قرمز را شامل می‌شود که متوسط عمری تا ۶۰ میلیون ضربه می‌توانند داشته باشند. نور پس‌زمینه‌ی RGB، مقاومت دربرابر پاشش آب و اتصال باسیم ازطریق کابل متصل USB نیز دیگر امکانات کیبورد گیمینگ مکانیکال رپو هستند.

مقایسه قیمت رپو V500SE در فروشگاه‌های مختلف

ردراگون K630 Dragonborn

بهترین کبورد مکانیکال - ردراگون K630 دراگون بورن

«ردراگون K630 Dragonborn» یکی از جذاب‌ترین کیبوردهای مکانیکال کامپکت زیر یک میلیون تومان است که از ۶۱ کیلد مربعی فرورفته و طراحی ساده و مینینمال بهره می‌برد. سوئیچ‌ها نیز از سه نوع OUTEMU Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky، سوئیچ Outemu Brown با عملکرد واکنشی Tactileو OUTEMU Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence هستند که بازه‌ی حرکت سوئیچ‌ها قرمز و آبی به‌ترتیب ۴ و ۲ میلی‌متر خواهد بود.

اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده‌ی USB، قابلیت تنظیم ارتفاع، نورپردازی RGB‌ با امکان شخصی‌سازی نرم‌افزاری و امکان آنتی گوستینگ با دریافت سیگنال هم‌زمان از تمامی کلیدها نیز از سایر ویژگی‌های کیبورد پایین‌رده‌ی ردراگون محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت ردراگون K630 Dragonborn در فروشگاه‌های مختلف

ردراگون K614 Anivia

بهترین کیبورد مکانیکال - ردراگون K614 انیویا

کیبورد «ردراگون K614 Anivia» نیز دقیقاً مانند محصول معرفی‌شده‌ی پیشین همین شرکت است، با این تفاوت که نوع سوئیچ‌ها تنها به سوئیچ OUTEMU Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence محدود می‌شوند و البته باتری داخلی نیز برای این محصول درنظر گرفته شده است.

مقایسه قیمت ردراگون K614 Anivia در فروشگاه‌های مختلف

بهترین کیبورد مکانیکال تا ۱٫۵ میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - ردراگون K568 اونجر

ردراگون K568 RGB Dark Avenger

کیبورد بسیار زیبای «ردراگون K568 RGB Dark Avenger» در اندازه‌ی ۸۰ درصد (TKL) و با ۸۷ کلید مربعی با سطح فروروفته عرضه شده است. کلیدهای F تعبیه‌شده نیز امکان استفاده به‌عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا را نیز دارند.

جنس بدنه‌ی فلزی با کلیدهایی از پلاستیک فشرده، وجود سوئیچ OUTEMU Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky با بازه‌ی حرکت ۲ میلی‌متر، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی محدود ازطریق کلید مربوطه، حالت بازی، مقاومت دربرابر پاشش آب و گردوغبار، امکان دریافت سیگنال هم‌زمان از تمامی کلیدها و سازگاری با انواع ویندوز و مک OS از ویژگی‌های دیگر کیبورد گیمینگ ردراگون به حساب می‌آیند.

مقایسه قیمت ردراگون K568 RGB Dark Avenger در فروشگاه‌ها

پرودو PDX214

بهترین کیبورد مکانیکال - پرودو PDX214

«پرودو PDX214» یک کیبورد مکانیکال گیمینگ در ابعاد کامپکت و با ۶۸ کلید مربعی فرورفته است. ظاهر گیمینگ این محصول از نورپردازی RGB آن پیدا است و همچنین از سایر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به امکان اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث دستگاه مقصد و اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB، عمر مفید کلیدها تا ۵۰ میلیون ضربه، دریافت سیگنال هم‌زمان از تمامی کلیدها و باتری داخلی با ظرفیت ۱٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد.

مقایسه قیمت پرودو PDX214 در فروشگاه‌های مختلف

ردراگون K539 Anubis

بهترین کیبورد مکانیکال - ردراگون K539 انوبیس

«ردراگون K539 Anubis» یک کیبورد TKL با ۸۷ کلید است که امکان اتصال از سه طریق اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB، اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث 5.2 و اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی را به دستگاه مقصد دارد.

سوئیچ به‌کاررفته در این کیبورد مکانیکی از نوع سوئیچ Outemu Brown با عملکرد واکنشی Tactile است که بازه‌ی حرکتی ۴ میلی‌متری دارد. نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار، دو نشانگر LED و باتری داخلی با طرفیت ۱٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز دیگر ویژگی‌های صفحه‌کلید مکانیکی ردراگون را شامل می‌شوند.

مقایسه قیمت ردراگون K539 Anubis در فروشگاه‌های مختلف

ردراگون Deimos K599

بهترین کیبورد مکانیکال - ردراگون K599 دیموس

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کیبوردهای مکانیکال برای خرید تا یک میلیون و پانصد هزار تومان «ردراگون Deimos K599» است که از صفحه‌کلید ۸۰ درصد با ۷۰ کلید مربعی فرورفته بهره می‌برد. دو نوع اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی و اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB، بهره‌مندی از سوئیچ Cherry MX Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی و دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها از قابلیت‌های Deimos K599 محسوب می‌شوند.

همچنین درصورت استفاده‌ی بی‌سیم باتری داخلی آن تا ۶۰ ساعت بدون نورپردازی LED و تا ۳۰ ساعت با استفاده از نورپردازی LED کار می‌کند. سازگاری این کیبورد مکانیکال با ویندوز ، مک OS، ایکس باکس و پلی‌استیشن ۴ را نیز نباید از قلم انداخت.

مقایسه قیمت ردراگون Deimos K599 در فروشگاه‌های مختلف

ردراگون K558 ANALA

بهترین کیبورد مکانیکال - ردراگون K558 آنالا

«ردراگون K558 ANALA» کیبوردی فول سایز با تکیه‌گاه متصل مچ دست است که ۱۰۴ کلید مربعی فرورفته با سوئیچ OUTEMU Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky بهره می‌برد. گفتنی است بازه‌ی حرکتی سوئیچ‌ها ۲ میلی‌متری و طول عمد مفید آن‌ها نیز ۵۰ میلیون ضربه است. از دیگر ویژگی‌های K558 ANALA می‌توان به نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی محدود ازطریق کلیدهای FN، دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها، مقاومت دربرابر مایعات و امکان غیرفعال‌سازی کلید WIN اشاره کرد.

مقایسه قیمت ردراگون K558 ANALA در فروشگاه‌های مختلف

بهترین کیبورد مکانیکال تا 2 میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - ردراگون K530

ردراگون K530

«ردراگون K530» کیبوردی ۶۰ درصد با ۶۱ کلید مجهز به سوئیچ‌های OUTEMU Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky، سوئیچ Outemu Brown با عملکرد واکنشی Tactile و OUTEMU Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence با عمر مفید تا ۵۰ میلیون ضربه است.

نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار، تنظیم ارتفاع، دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها، جابه‌جایی سریع بین دستگاه‌های بی‌سیم، باتری داخلی با ظرفیت ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و قابلیت برنامه‌ریزی کلیدها نیز از دیگر امکانات کیبورد مکانیکال میان‌رده‌ی ردراگون است.

مقایسه قیمت ردراگون K530 در فروشگاه‌های مختلف

ردراگون K603 Dragon Warrior

بهترین کبورد مکانیکال - ردراگون K603 دراگون واریور

«ردراگون K603 Dragon Warrior» کیبوردی مکانیکال مجهز به ۹۵ کلید مربعی با سطح فرورفته و طول عمر مفید تا ۵۰ میلیون ضربه است. اتصال این کیبورد از نوع باسیم است و اصطلاحاً مجهز به کلید‌هایی با سوئیچ low-profile است که بازه‌ی حرکتی کوتاه و عملکرد سریعی دارند.

نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار، دریافت سیگنال به‌صورت هم‌زمان از تمام کلیدها، سازگاری با ویندوز، مک OS، ایکس باکس و پلی‌استیشن ۴ و قابلیت برنامه‌ریزی کلیدها نیز از دیگر ویژگی‌های K603 Dragon Warrior محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت ردراگون K603 Dragon Warrior در فروشگاه‌های مختلف

بهترین کیبورد مکانیکال تا 3 میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - ای دیتا ایکس پی جی سامونر

ای دیتا XPG SUMMONER

یکی از بهترین، جذاب‌ترین و راحت‌ترین کیبوردهای مکانیکالی که هر گیمری آرزوی داشتن آن‌را دارد، «ای دیتا XPG SUMMONER» است. کیبورد گیمینگ ای دیتا شامل تکیه‌گاه جداشونده مچ دست و ۱۰۹ کلید مربعی با سطح فرورفته با طول عمر بسیار بالای ۱۰۰ میلیون ضربه است.

همچنین این کیبورد فول سایز مکانیکال مجهز به سوئیچ‌های Cherry MX Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence، سوئیچ Cherry MX Silver با عملکرد واکنشی Linear و Silence و Cherry MX Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Loud است که نقطه‌ی تأثیر هرکدام به‎‌ترتیب ۱٫۹، ۱٫۲ و ۲٫۲ میلی‌متر است.

دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی محدود ازطریق کلید مربوطه و شخصی‌سازی بیشتر با نرم‌افزار، کلید برای قطع و وصل صدا و غلتک تنظیم صدا، LED با سه حالت نشانگر برای نمایش وضعیت فعال‌بودن Caps Lock، Num Lock و Game mode و وجود ۹ عدد کلید داخل جعبه با رنگ قرمز برای جایگزینی با کلیدهای جهت، ویندوز و WASD از ویژگی دیگر این کیبورد باکیفیت ای دیتا محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت ای دیتا XPG SUMMONER در فروشگاه‌های مختلف

دیپ کول KG722

بهترین کیبورد مکانیکال - دیپ کول KG722

کیبورد «دیپ کول KG722» طراحی متفاوت و مینیمال دارد که با اندازه ۶۵ درصد و ۶۸ کلید مربعی فرورفته عرضه شده است. نوع سوئیچ به کاررفته در کیبورد مکانیکی دیپ کول سوئیچ Gateron Red با عملکرد واکنشی Linear و Quiet است و طول عمر مفیدی تا ۵۰ میلیون ضربه دارد. از دیگر ویژگی‌های KG722 امکان استفاده از کلیدهای F به‌عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا، اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB و نورپردازی RGB را می‌توان نام برد.

مقایسه قیمت دیپ کول KG722 در فروشگاه‌های مختلف

ام اس آی VIGOR GK50 ELITE

بهترین کیبورد مکانیکال - ام اس آی ویگور GK50 الیت

کیبورد فول سایز «ام اس آی VIGOR GK50 ELITE KAILH BLUE» را می‌توان یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی برای خرید تا ۳ میلیون تومان در نظر گرفت. ۱۰۴ کلید مربعی شکل فرورفته با طول عمر مفید ۵۰ میلیون کلیک و سوئیچ Kailh Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky، استفاده از کلیدهای F به‌عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا، اتصال باسیم ازطریق کابل متصل USB، نورپردازی RGB و وجود سه نشانگر LED دیگر امکانات کیبورد گیمینگ ام اس آی را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است جنس فلزی و طراحی سیقلی سطح صفحه‌کلید و نوع قرارگیری کلیدها به‌همراه نورپردازی نیز بر جذابیت‌های این محصول افزوده است.

مقایسه قیمت ام اس آی VIGOR GK50 ELITE در فروشگاه‌ها

بهترین کیبورد مکانیکال تا 4 میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - کولر مستر SK622

کولر مستر SK622

«کولر مستر SK622» کیبورد مکانیکال ۶۰ درصد با ۶۴ کلید مربعی فرورفته است که ۱۲ کلید دراین‌بین قابلیت برنامه‌ریزی دارند. همچنین از کلیدهای F نیز می‌توان به‌عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا استفاده کرد. سوئیچ‌ها به سه نوع سوئیچ‌ TTC Low Profile Red، سوئیچ‌ TTC Low Profile Blue و سوئیچ‌ TTC Low Profile Brown مجهز شده‌اند.

اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB و اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث دستگاه مقصد، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار، باتری داخلی با ظرفیت ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، استفاده از میکروکنترلر ۳۲ بیتی ARM Cortex M0 با ۵۱۲ کیلوبایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها در حالت باسیم و ۶ کلید هم‌زمان در حالت بی‌سیم را می‌توان از ویژگی‌های اصلی کولر مستر SK622 شمرد.

مقایسه قیمت کولر مستر SK622 در فروشگاه‌های مختلف

ریزر BlackWidow V3 TKL

بهترین کیبورد مکنیکال - ریزر بلک ویدو ۳ بدون نام پد

«ریزر BlackWidow V3 Tenkeyless» کیبورد مکانیکی فاقد نام پد است که از ۸۷ کلید مربعی فرورفته بهره می‌برد. کلیدها با طول عمر مفید ۸۰ میلیون ضربه از سوئیچ‌های اختصاصی ریزر با نام‌های سوئیچ Razer Green با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky و سوئیچ Razer Yellow با عملکرد واکنشی Linear و Silent استفاده می‌کنند.

کیبورد گیمینگ بالارده ریزر پایه‌های تنظیم ارتفاع دارد و از قابلیت‌هایی مانند ریزر کروما برای واکنش نوری کیبورد به اتفاقات بازی، نورپردازی RGB با امکان شخصی‌سازی ازطریق نرم افزار Razer Cynosa V2 بهره‌مند است. همچنین با امکانات مشابه و سوئیچ‌های متفاوت می‌توایند سراغ کیبورد مکانیکال ریزر BlackWidow Lite نیز بروید.

مقایسه قیمت ریزر BlackWidow V3 TKL در فروشگاه‌های مختلف

کورسیر K60 RGB Pro

بهترین کیبورد مکانیکال - کورسیر K60 پرو RGB

«کورسیر K60 RGB Pro» صفحه‌کلید مکانیکی با اندازه‌ی ۱۰۰ درصد و ۱۰۴ کلید مربعی فرورفته مجهز‌به سوئیچ Cherry VIOLA با عملکرد واکنشی Linear است. اتصال باسیم ازطریق کابل متصل USB، دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها، پایه‌های تنظیم ارتفاع، استفاده از کلیدهای F به‌عنوان میان‌بر یا برای کنترل مدیا و بهره‌مندی از چهار نشانگر LED، دیگر امکانات K60 RGB Pro را شامل می‌شوند.

مقایسه قیمت کورسیر K60 RGB Pro در فروشگاه‌های مختلف

بهترین کیبورد مکانیکال تا 5 میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - لاجیتک پاپ کیز

لاجیتک Pop Keys

طراحی بی‌نظیر و زیبای کیبورد بی‌سیم «لاجیتک Pop Keys» در همین ابتدای کار احتمالاً بسیاری از کاربران را وسوسه خواهد کرد؛ اما جذابیت این محصول تنها در ظاهر آن خلاصه نمی‌شود.

صفحه‌کلید TKL با ۸۷ کلید دایره‌ای تخت با بهبره‌مندی از سوئیچ Cherry MX Brown با عملکرد واکنشی Tactile و Loud، اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث دستگاه مقصد و اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی، دارای سه نشانگر LED برای نمایش وضعیت باتری، اتصال بلوتوث و Caps Lock، پنج کلید ایموجی، سازگاری با ویندوز، مک OS و کروم OS درصورت اتصال ازطریق دانگل و سازگاری با ویندوز، مک OS، آیپد OS و iOS، کروم OS و اندروید درصورت اتصال بلوتوثی از دیگر امکانات کیبورد مکانکیال لاجیتک محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت لاجیتک Pop Keys در فروشگاه‌های مختلف

استیل سریز Apex 5

بهترین کیبورد مکانیکال - استیل سریز ایپکس ۵

«استیل سریز Apex 5» از آن دست کیبورد‌های فول سایزی است که کاربر هنگام کار با آن احساس راحتی زیادی دارد؛ چراکه علاوه‌بر داشتن ۱۰۵ کلید مربعی فرورفته مجهز به سوئیچ Hybrid Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky، ازتکیه‌گاه جداشونده‌ی نرم هم بهره می‌برد. جنس کلیدها از پلاستیک ABS و جنس بدنه نیز از آلیاژ آلومینیوم ۵٬۰۰۰ است و از پایه‌های تنظیم ارتفاع هم استفاده می‌کند.

نمایشگر OLED جهت نمایش پروفایل، اطلاعات بازی، پیام‌های دیسکورد و غیره، سازگاری با ویندوز، مک OS، ایکس باکس و پلی‌استیشن، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار و اتصال باسیم ازطریق کابل متصل USB ویژگی‌های دیگر کیبور APex 5‌را تشکیل می‌دهند.

مقایسه قیمت استیل سریز Apex 5 در فروشگاه‌های مختلف

ریزر BlackWidow V3

بهترین کیبورد مکانیکال - ریزر بلک ویدو ۳

تا حدود ۵ میلیون تومان می‌توان مدل فول‌سایز «ریزر BlackWidow V3» را خرید. این نسخه از بلک ویدو ریزر که از تکیه‌گاه جداشونده بهره می‌برد، صفحه‌کلیدی به‌اندازه‌ی ۱۰۰ درصدی با ۱۰۵ کلید مربعی‌شکل فرورفته مجهز‌به سوئیچ Razer Green با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky و سوئیچ Razer Yellow با عملکرد واکنشی Linear و Silent دارد.

قابلیت ریزر کروما برای واکنش نوری کیبورد به اتفاقات بازی، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار Razer Cynosa V2 و امکان تنظیم ارتفاع را می‌توان از ویژگی‌های کیبورد مکانیکال رده‌بالای Razer نام برد. همچنین BlackWidow V3 که ازطریق کابل USB چسبیده به دستگاه مقصد متصل می‌شود، از کلیدهایی با عمر متوسط ۸۰ میلیون ضربه بهره می‌برد.

مقایسه قیمت ریزر BlackWidow V3 در فروشگاه‌های مختلف

گلوریس GMMK

بهترین کیبورد مکانیکال - گلوریوس GMMK‌فول سایز

کیبورد GMMK گلوریوس در سه مدل «گلوریس GMMK Full Size»، «گلوریوس GMMK TKL» و «گلوریوس GMMK Compact» عرضه شده که کم‌وبیش امکانات یکسانی را باهم به‌اشتراک می‌گذارند و می‌توان مطابق سلیقه یکی را در بازه‌ی قیمتی حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان انتخاب کرد. اتصال باسیم ازطریق کابل متصل USB، نور پس‌زمینه RGB با قابلیت شخصی‌‌سازی ازطریق نرم‌افزار و سوئیچ Gateron Brown با عملکرد واکنشی Tactile از ویژگی‌های مشترک این سه مدل محسوب می‌شوند.

جزئیاتی مانند تعداد کلیدها، تعداد نشانگرهای LED و ابعاد در این سه مدل تفاوت‌هایی باهم دارند که از آوردن آن‌ها به‌دلیل طولانی نشدن نوشته خودداری شده است. پیشنهاد می‌شود با مراجعه به صفحه‌ی هر محصول بیشتر با ظاهر، مشخصات و موجودی و قیمت گلوریس GMMK در فروشگاه‌های مختلف آشنا شوید.

مقایسه قیمت گلوریس GMMK Full Size در فروشگاه‌ها

بهترین کیبورد مکانیکال بیش از ۵ میلیون تومان

بهترین کیبورد مکانیکال - کورسیر K70 MK2 RGB

کورسیر K70 RGB MK.2

«کورسیر K70 RGB MK.2» کیبورد مکانیکی فول‌سازی است که از تکیه‌گاه جداشونده مچ دست و ۱۰۴ کلید مربعی فرورفته بهره می‌برد. نوع سوئیچ‌ها در این کیبورد بالارده بسیار متنوع و از هر چهار نوع Cherry MX Brown با عملکرد واکنشی Tactile و Loud، سوئیچ Cherry MX Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence، سوئیچ Cherry MX Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Loud و سوئیچ Cherry MX Silver با عملکرد واکنشی Linear و Silence است.

از ویژگی‌های K70 RGB MK.2 می‌توان به قابلیت برنامه‌ریزی تمام کلیدها، پنج کلید برای پخش یا توقف، قطع یا وصل، قبلی، بعدی و غلتک تنظیم صدا، سه کلید میان‌بر اختصاصی، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار، دریافت هم‌زمان سیگنال از تمامی کلیدها، سه نشانگر LED برای نمایش وضعیت فعال‌بودن Caps Lock، Num Lock و Scroll Lock اشار کرد.

همچنین داشتن هشت مگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی جهت ذخیره‌سازی سه پروفایل و عمر مفید کلیدها تا ۱۰۰ میلیون ضربه دو امکان بسیار خوب برای کیبورد مکانکیال کورسیر خواهند بود.

مقایسه قیمت کورسیر K70 RGB MK.2 در فروشگاه‌های مختلف

هایپر ایکس Alloy Elite 2

بهترین کیبورد مکانیکال - هایپر اکس الومینیومی الیت ۲

«هایپر ایکس Alloy Elite 2» با طراحی جذاب و زیبا و جنس بدنه‌ای از استیل به‌راحتی عنوان یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی مخصوص بازی را کسب می‌کند. بهترین‌بودن در ظاهر این محصول خلاصه نمی‌شود و می‌توان انتظار این امکانات را داشت:

۱۱۱ کلید مربعی فرورفته با سوئیچ HyperX Red با عملکرد واکنشی Linear و نقطه‌ی تأثیر ۱٫۸ میلی‌متر، قابلیت برنامه‌ریزی تمام کلیدها، دارای سه کلید میان‌بر اختصاصی و همچنین استفاده از کلیدهای F به‌عنوان میان‌بر، دارای چهار کلید برای پخش یا توقف، قطع یا وصل، قبلی، بعدی، غلتک تنظیم صدا و دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها را از هایپر ایکس Alloy Elite ۲.

اتصال باسیم ازطریق کابل متصل USB، حافظه‌ی ذخیره‌سازی جهت ذخیره تا پنج پروفایل برای RGB، سازگاری با سیستم عامل ویندوز، ایکس باکس و پلی‌استیشن، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار و شخصی‌سازی محدودتر ازطریق دکمه‌ی پروفایل و طول عمر مفید کلیدها تا ۸۰ میلیون ضربه از دیگر ویژگی‌های کیبورد پرچم‌دار هایپر اکس به‌شمار می‌روند.

مقایسه قیمت هایپر ایکس Alloy Elite 2 در فروشگاه‌های مختلف

ایسوس ROG Falchion

بهترین کیبورد مکانیکال - راگ ایسوس فالچیون

«ایسوس ROG Falchion» کیبوردی کامپکت با اندازه‌ای ۶۵ درصدی است که از ۶۸ کلید مربعی فرورفته مجهز به چهار نوع سوئیچ Cherry MX Blue با عملکرد واکنشی Tactile و Loud، سوئیچ Cherry MX Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence، سوئیچ Cherry MX Silver با عملکرد واکنشی Linear و Silence و سوئیچ Cherry MX Brown با عملکرد واکنشی Tactile و Loud بهره می‌برد.

نور پس‌زمینه با نورپردازی Aura،پنل لمسی در سمت چپ کیبورد برای تنظیمات صدا، اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB و اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی با طول عمر باتری تا ۴۵۰ ساعت سایر قابلیت‌های کیبورد مکانیکال ایسوس را تکشیل می‌دهند.

مقایسه قیمت ایسوس ROG Falchion در فروشگاه‌های مختلف

استیل سریز Apex Pro

بهترین کیبورد مکانیکال - استیل سریز ایپکس پرو

کیبورد مکانیکال فول سایز «استیل سریز Apex Pro» که به‌عنوان پرچم‌دار SteelSeries در محدوده‌ی قیمتی حدود هفت میلیون تومان قرار می‌گیرد از امکاناتی نظیر استراحت‌گاه جداشونده مچ دست، صفحه OLED با قابلیت شخصی‌سازی، پایه های تنظیم ارتفاع، سه مسیر برای عبور کابل، غلتک تنظیم صدا و کلیدهای پخش یا توقف، قبلی، بعدی، قابلیت برنامه‌ریزی تمام کلیدها و دریافت هم‌زمان سیگنال از تمام کلیدها بهره می‌برد.

۱۰۴ کلید مربعی با سطح فرورفته، مجهز به سه نوع سوئیچ OmniPoint با عملکرد واکنشی Linear، سوئیچ Speed با عملکرد واکنشی Linear و سوئیچ استاندارد مکانیکال با عملکرد واکنشی Linear، سازگاری با ویندوز و مک OS و پشتیبانی از کنسول Xbox و PlayStation ویژگی‌های دیگر ایپکس پرو را شامل می‌شوند.

مقایسه قیمت استیل سریز Apex Pro در فروشگاه‌های مختلف

ریز BlackWidow V3 Pro

بهترین کیبورد مکانیکال - ریزر بلک ویدو ۳ پرو

اگر از آن دست کاربرانی هستید که برای کیفیت خوب، هراندازه لازم باشد هزینه می‌کنید، «ریز BlackWidow V3 Pro» یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی بازار است که اندازه‌ای ۱۰۰ درصدی، ۱۰۸ کلید مربعی فرورفته و تکیه‌گاه جداشونده‌ی بسیار راحت مچ دست دارد. ریزر، کلیدهای بلک ویدو V3 پرو تا ۸۰ میلیون ضربه تضمین می‌کند. همچنین زیر این کلیدها از سوئیچ‌های اختصاصی ریزر Razer Green با عملکرد واکنشی Tactile و Clicky و سوئیچ Razer Yellow با عملکرد واکنشی Linear و Silent استفاده شده است.

قابلیت برنامه‌ریزی تمامی کلیدها به‌عنوان ماکرو، کلیدهای تنظیم صدا، پخش/توقف، بعدی، قبلی، پایه‌های تنظیم ارتفاع، اتصال باسیم ازطریق کابل جداشونده USB، اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث دستگاه مقصد، اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی RF، قابلیت ریزر کروما برای واکنش نوری کیبورد به اتفاقات بازی و شخصی‌سازی و نمایش ۱۶٫۸ میلیون رنگ هنگام نورپردازی نیز از دیگر امکانات کیبورد رده‌بالا ریزر است.

مقایسه قیمت ریز BlackWidow V3 Pro در فروشگاه‌های مختلف

ریزر مدل HUNTSMAN ELITE

بهترین کیبورد مکانیکال - ریزر هانتسمن الیت

«ریزر HUNTSMAN ELITE» نیز یکی از محصولات بسیار خوب Razer است که مشخصاتی مانند سوئیچ‌های قرمز با عملکرد واکنشی Linear و سوئیچ بنفش با عملکرد واکنشی Clicky، متوسط عمر ۱۰۰ میلیون ضربه برای کلیدها، قابلیت ریزر کروما برای واکنش نوری کیبورد به اتفاقات بازی و نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی ازطریق نرم‌افزار Razer Cynosa V2 را به‌همراه دارد.

این کیبورد فول سایز از ۱۰۸ کلید مربعی فرورفته بهره می‌برد. همچنین قابلیت برنامه‌ریزی تمامی کلیدها ازطریق نرم افزار Razer Synapse 3، کلیدهای اختصاصی پخش یا توقف، بعدی، قبلی و غلتک تنظیم صدا نیز روی بدنه‌ی این کیبورد مکانیکال Razer دیده می‌شوند.

مقایسه قیمت ریزر HUNTSMAN ELITE در فروشگاه‌های مختلف

پرسش‌های متداول

کیبورد مکانیکال چیست؟

کیبوردی که سازوکار مکانیکی هنگام فشردن کلیدها داشته باشد اصطلاحاً مکانیکال یا مکانیکی می‌گویند که طول عمر بالا، صدای گوش‌نواز کلیدها و تعویض آسان هر کلید از ویژگی‌های آن است.

بهترین کیبورد مکانیکال تا 1 میلیون تومان کدام است؟

بهترین کیبورد مکانیکی تا ۱ میلیون تومان ردراگون K614 Anivia را می‌دانیم. نورپردازی RGB، دریافت سیگنال به‌صورت هم‌زمان از تمام کلیدها و بهره‌مندی از سوئیچ OUTEMU Red با عملکرد واکنشی Linear و Silence از دلایل این انتخاب هستند.

بهترین برند کیبورد مکانیکی کدام است؟

از بهترین تولیدکنندگان کیبورد مکانیکال می‌توان ریزر، لاجیتک، هایپر ایکس و کورسیر در بالارده‌ها و ردراگون را در میان‌رده‌ها نام برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا