سرور مجازی
zoomit

کشف‌‌های باستانی اسرارآمیز پس از وقوع طوفان نیکول در سواحل فلوریدا

تکه‌پاره‌ها و آوارهای کشتی چند هفته قبل پس از ویرانی‌های حاصل از طوفان نیکول در ساحل بندر دیتونا بیچ فلوریدا دیده شدند. به‌گزارش نیویورک ‌تایمز،‌ تا قبل از اینکه باستان‌شناسان نظریه‌ی نهایی خود را اعلام کنند، کاربران شبکه‌های اجتماعی‌ و رسانه‌های آنلاین محلی گمانه‌زنی‌های زیادی در‌این‌باره مطرح کرده بودند. برخی این آوارها را بقایای سد، کشتی شکسته، قسمتی از اسکله‌ی قدیمی و حتی جایگاه تماشاگران برای تماشای مسابقات اتومبیل‌رانی ناسکار در ساحل دانسته بودند.

تکه‌پاره‌هایی از یک کشتی شکسته

تکه‌پاره‌هایی از کشتی شکسته‌ای که پس از طوفان نیکول به ساحل دیتونا بیچ آمد.

بااین‌حال براساس گزارش خبرگزاری Fox Weather، باستان‌شناسان روز سه‌شنبه گفتند که این بقایا به احتمال زیاد متعلق به کشتی قرن‌نوزدهمی باشند. این آوار چند هفته قبل پس از وقوع طوفان نیکول به ساحل دیتونا بیچ آماده‌اند. تیمی از باستان‌شناسان روز سه‌شنبه برای بررسی این کشف که بیش از ۲۴ متر طول دارد، به ساحل اعزام شدند. قدمت این کشتی شکسته نیز احتمالاً به اواسط تا اواخر قرن نوزدهم برگردد.

کریستوفر مک‌کَرون، باستان‌شناس دریایی از سنت‌آگوستین فلوریدا، درباره‌ی این موضوع می‌گوید که هنوز پاسخ به بسیاری از پرسش‌های مرتبط با این کشف زود است؛ اما اظهار کرد:

گاهی اوقات می‌توانید بین آنچه حمل می‌شده و ساخته شده، ارتباطی پیدا کنید. همین‌جاست که این مشخصات می‌توانند به ما کمک زیادی کنند؛ اما متأسفانه درباره‌ی کشتی مذکور همچنان اطلاعات کافی در دست نداریم.

آوارهایی که چند هفته قبل پس از طوفان به سطح ساحل آمدند.

صندوقچه‌ای که چند هفته قبل پس از طوفان به ساحل جزیره‌ی هاچینسون آمد.

مارک آرد، از اداره منابع تاریخی و دفتر تحقیقات باستان‌شناسی فلوریدا، گفته است که هم‌اکنون همکاری نزدیکی با مقام‌های بندر دیتونا بیچ دارد و باستان‌شناسان در حال ثبت و ضبط و مستندسازی محوطه باستانی هستند. آرد گفت وقتی دولت از کشفی احتمالی اطلاع پیدا می‌کند، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا از محوطه‌ی کشف حفاظت شود. او همچنین اشاره کرد که برداشتن بدون مجوز هرگونه اثر باستانی از محل ازلحاظ قانونی جرم درجه‌‌سوم محسوب می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • کشف‌های حیرت‌انگیز براثر خشک‌سالی؛ آثار باستانی و تاریخی مختلف از اقصی نقاط جهان
  • اتفاقات باورنکردنی و ترسناک، ولی واقعی در بین‌النهرین باستان

باستان‌شناسان گفته‌اند ارتباط آثار باستانی با سایر مصنوعات تاریخی و ویژگی‌های محیطی می‌تواند سرنخ‌های زیادی از کارکرد و روش ساخته‌شدن و گم‌شدن آن‌ها ارائه دهد. این اطلاعات به باستان‌شناسان کمک می‌کند نه‌تنها درباره‌ی خود آثار باستانی، بلکه درباره‌ی رفتارهای گذشته‌ی انسان‌ها نیز اطلاعات ارزشمندی به‌دست بیاورند. هنگامی‌که آثار باستانی به هر دلیلی جابه‌جا ‌و دست‌کاری یا برداشته و تخریب شوند، هیچ امکانی برای کسب چنین اطلاعات ارزشمندی وجود ندارد.

طوفان نیکول

اجساد دست‌کم ۶ نفر پس از طوفان نیکول در سواحل جزیره‌ی هاچینسون کشف شدند.

پس از طوفان نیکول که نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) تمام منطقه را درنوردید،‌ آوارهای زیادی از ساحل دیتونیا بیچ فلوریدا سر درآورد. یافته‌‌ی دیتونا بیچ، تنها یکی از معدود اکتشافاتی است که پس از طوفان در فلوریدا انجام می‌شود. این طوفان سهمگین باعث کشف اجساد باستانی در سواحل جزیره‌ی هاچینسون در فاصله‌ی ۲۴۰ کیلومتری نیز شده بود.

به‌باور باستان‌شناسان، این اجساد احتمالاً از گوردخمه‌های بومیان آمریکایی خارج شده‌اند. در کشف جالب دیگر، یکی از عکاسان در روزهای پس از وقوع طوفان تصاویری از صندوقچه‌ای قدیمی در نزدیکی ساحل سنت‌آگوستین ثبت کرد. هر‌چند هنوز اشیای باارزشی از این صندوقچه به‌دست نیامده است، تصور می‌شود خود صندوقچه به سال‌های ۱۹۳۰ تعلق داشته باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا