سرور مجازی
zoomit

چین با هدف بهبود فرایندهای حقوقی، استفاده از هوش مصنوعی در حوزه قضایی را از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌کند

روزنامه‌ی دولتی چاینا دیلی (China Daily) با اشاره به دستورالعمل‌هایی که دادگاه عالی چین صادر کرده، اعلام کرد همه‌ی دادگاه‌های این کشور باید در مدت سه‌ سال، از سیستم‌ مبتنی‌بر هوش‌ مصنوعی صلاحیتدار استفاده کنند. در این سند به استفاده از زیرساخت قانونی بهتر و مؤثرتر مبتنی‌بر هوش‌ مصنوعی در تمام فرایندهای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اشاره شده است. دادگاه عالی چین می‌گوید این اقدام باید شامل ادغام عمیق فناوری مذکور و ایجاد دادگاه‌های هوشمند و ارائه‌ی عدالت دیجیتال بیشتری باشد.

در سند مربوط به دستورالعمل‌های استفاده از هوش مصنوعی در بخش قضایی چین، نوشته شده است کاربردهای پیشرفته‌تر این فناوی نباید بر امنیت ملی تأثیر منفی بگذارند یا اسرار دولتی را نقض کنند. علاوه‌براین، امنیت داده‌های شخصی باید کاملاً حفظ شود. از دیگر بندهای این سند، می‌توان به تأکید بر اهمیت حفظ مشروعیت و امنیت هوش مصنوعی در موارد قانونی اشاره کرد.

دادگاه عالی چین اعلام کرد صدور احکام همچنان برعهده‌ی قاضی‌های انسانی خواهد بود و هوش مصنوعی به‌عنوان مرجع و ابزار تکمیلی برای بهبود کارایی قضات و کاهش بار کاری آن‌ها در مسائل کم‌اهمیت استفاده خواهد شد. همچنین، این دادگاه اشاره می‌کند سیستم مجهز به هوش مصنوعی دسترسی بیشتری به‌ عموم مردم ارائه خواهد داد که این ویژگی به حل‌وفصل مو‌ٔثرتر مسائل کمک می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • چین با ادامه‌دادن آزمایش‌ها در ساخت فناوری 6G سعی می‌کند همچنان در این حوزه پیشرو باشد
  • چین به ساخت تراشه‌های مبتنی‌بر گرافن با عملکرد ۱۰ برابری نسبت‌به تراشه‌های سیلیکونی روی می‌آورد

دادگاه‌های سرتاسر چین موظف شده‌اند با تمرکز بیشتر در یادگیری استفاده از هوش مصنوعی، بی‌نظمی‌ها را در رسیدگی به پرونده‌ها شناسایی کنند. به‌گزارش ZDNet، دادگاه عالی چین در دهه‌ی گذشته تلاش کرده است تا پذیرش فناوری را در این حوزه گسترش دهد. این نهاد در ماه می، برنامه‌های خود را برای ایجاد اتحاد قضایی مبتنی‌بر بلاک چین میان دادگاه‌های چین و سایر بخش‌ها تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد؛ برنامه‌هایی که هدف آن‌ها تقویت یکپارچگی قانون و فناوری و حمایت بهتر از توسعه‌ی اجتماعی‌اقتصادی است.

تا سپتامبر سال جاری، بیش‌ از ۹۰ هزار نهاد میانجیگری و ۳۵۰ هزار میانجی روی پلتفرمی که دادگاه عالی چین به‌منظور کمک به وکلا در حل‌وفصل اختلافات آنلاین ایجاد کرده، راه‌اندازی شده است. علاوه‌براین، دادگاه‌های این کشور در سال گذشته بیش‌ از ۱۱٫۴۳ میلیون پرونده را با روش آنلاین تشکیل داده‌اند.

دولت چین قبلاً بارها برنامه‌هایی برای تبدیل هوش مصنوعی به نیروی محرکه‌ی اصلی رشد اقتصادی این کشور ارائه کرده بود که ازجمله می‌توان به هدف آن برای تبدیل‌شدن به یکی از رهبران جهانی در حوزه‌ی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد.

در ماه سپتامبر، چین اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ ناحیه‌ فناوری‌ پیشرفته‌ی دیگر را اضافه خواهد کرد و از اعتبار این وب‌سایت‌های توسعه‌ی صنعتی برای تأمین تولید ناخالص داخلی و دستیابی به موفقیت‌ در هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی و ارتباطات 5G بهره خواهد برد. این در حالی‌ است که دانشمندان و شرکت‌های چینی فعال در‌زمینه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌، اولین تراشه‌ی هوش مصنوعی و ماهواره‌ی ارتباطی کوانتومی این کشور را تولید کرده‌اند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا