سرور مجازی
zoomit

گزارش لایف‌وب: VPNها محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی

سامانه تحلیل داده‌های لایف‌وب در گزارشی محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها را میان کاربران ایرانی گوگل‌پلی استور در پاییز ۱۴۰۱ تحلیل کرده و با ارائه آمارهایی نشان داده است که ۷۱ درصد از اپلیکیشن‌های پرکاربرد در این پلتفرم VPNها هستند. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با ۱۴ درصد در رتبه دوم محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها کاربران ایرانی هستند. ابزارها، بازی، سرگرمی و سایر دسته‌بندی‌ها هم در رده‌های بعدی اپ‌های پرکابرد قرار دارند.

طبق گزارش روابط‌عمومی لایف‌وب، در میان اپلیکیشن‌های ایرانی که جزو ۱۰۰ اپلیکیشن برتر این پلتفرم ارائه اپ‌های اندرویدی هستند، پیام‌رسان سروش‌پلاس با امتیاز ۳.۲ رتبه اول را دراختیار دارد. دیوار نیز مجموعاً با امتیاز ۴.۶ در رتبه دوم و پیام‌رسان بله با امتیاز ۳.۷ سومین اپ پرکاربرد در پاییز امسال بوده است. دو اپلیکیشن انتشار صوت و تصویر آنلاین یعنی «من» و «تلوبیون» نیز به‌ترتیب با بیش از ۱ میلیون و بیش از ۱۰ میلیون نصب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

گزارش لایف‌وب از آمار اپ‌های گوگل‌پلی

در میان ۱۰ اپلیکیشن محبوب گوگل‌پلی از نگاه کاربران ایرانی، ۶ اپلیکیشن نخست VPNهایی ازجمله Argo VPN و Porton VPN و VPN proxy speed هستند. به‌جز رتبه‌های هفتم و هشتم این فهرست که متعلق به پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ هستند، سایر رتبه‌ها نیز به VPNها تعلق دارند که با‌‌توجه‌‌به تشدید فیلترینگ در ایران، افزایش نیاز به دانلود و نصب VPN به‌وسیله کاربران داخل ایران طبیعی به‌نظر می‌رسد.

نکته جالب‌تر درباره همین اپ‌های محبوب از نگاه کاربران ایرانی در پاییز ۱۴۰۱ این است که پیام‌رسان‌های محبوب در این فهرست ده‌گانه هم پیام‌رسان‌های فیلترشده خارجی هستند که کاربران آن‌ها را از پلتفرم فیلترشده گوگل‌پلی جست‌وجو و دریافت کرده‌اند.

گزارش لایف‌وب اطلاعاتی درباره روند تغییرات جایگاه پلتفرم‌های غیرایرانی نیز ارائه کرده است که نشان می‌دهد تلگرام و اینستاگرام و واتساپ که هر سه در شهریور سال جاری جایگاهی بین ۱ تا ۱۰ داشته‌اند، در مهر و آبان ماه تا جایگاه ۴۰ تا ۸۰ از میان ۱۰۰ اپلیکیشن تنزل پیدا کرده بودند؛ اما در آذرماه باردیگر به همان رتبه اول تا دهم بازگشته‌اند.

این روند تغییرات لایف‌وب درباره اپ‌های ایرانی نیز نشان داده شده است که در میان اپ‌های آی‌گپ، بله، اسنپ، دیوار، نشان، تلوبیون و بلد، اپلیکیشن تلوبیون در آذرماه به جایگاهی بین ۱۰ تا ۲۰ رسیده است که احتمالاً پخش مسابقات جام جهانی در این ماه یکی از دلایل این تغییر جایگاه است. اپلیکیشن دیوار نیز دیگر اپ ایرانی است که تغییر جایگاه مثبتی داشته و از رتبه‌ای بین ۸۰ تا ۱۰۰ به رتبه‌ای پایین‌تر از ۴۰ رسیده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا