سرور مجازی
zoomit

به‌لطف فروش چشمگیر آیفون، TSMC فاصله‌اش را در صنعت تراشه با سامسونگ بیشتر کرد

براساس گزارش سم‌موبایل به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی ترندفورس، در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی فاصله‌ی بین سامسونگ و TSMC در صنعت تراشه بیشتر شد. آمار نشان می‌دهد سامسونگ ۱۵٫۵ درصد از بازار جهانی تراشه را دراختیار دارد. سهم سامسونگ نسبت‌به سال ۲۰۲۲ و سه‌ماهه‌ی گذشته کاهش یافته است.

سامسونگ در فصل سوم امسال ۵٫۵۸۴ میلیارد دلار فروش در کسب‌و‌کار تراشه‌ی خود ثبت کرد که نشان‌دهنده‌ی افت ۰٫۱ درصدی نسبت‌به فصل دوم ۲۰۲۲ است. از طرفی دیگر TSMC به‌عنوان بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی دنیا سهم خود را به ۵۶٫۱ درصد رساند.

سهم TSMC در صنعت تراشه رشد فصلی ۲٫۷ درصدی تجربه کرده است. این شرکت بزرگ تایوانی که مشتریانی مثل اپل و انویدیا دارد، فروش تراشه‌هایش را در فصل سوم ۱۱٫۱ درصد افزایش داد و به ۲۰٫۱۶۳ میلیارد دلار رساند.

به موجب رشد فروش تراشه‌های TSMC، این شرکت فاصله‌ی خود را با سامسونگ بسیار بیشتر کرده است. سهم TSMC در بازار ۴۰٫۶ درصد بیشتر از سامسونگ است. رسانه‌های کره‌ی جنوبی می‌گویند یکی از دلایل افزایش فاصله‌ی بین دو شرکت این بوده که سامسونگ در فصل اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی گسترش لیتوگرافی‌های پیشرفته انجام داده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ و TSMC بیشترین سهم تولید صنایع نیمه‌هادی را به خود اختصاص داده‌اند
  • ورود سامسونگ به دوران رکود؛ TSMC اکنون برترین شرکت تراشه‌ساز دنیا از لحاظ فروش است

به گفته‌ی ترندفورس فروش اکثر شرکت‌های صنعت تراشه به دلیل کاهش تقاضا در بازار محصولات مصرفی، افت کرده است. در همین حین TSMC به‌لطف تقاضای چشمگیر برای آیفون، شاهد افزایش فروش تراشه‌هایش بود.

TSMC در هفته‌ی گذشته اعلام کرد که دو کارخانه‌ی بزرگ با تجهیزات پیشرفته در ایالت آریزونای آمریکا احداث می‌کند. سامسونگ نیز در حال گسترش خط تولید خود در کارخانه‌ی تگزاس است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سامسونگ، پایین بوده بازده ساخت تراشه است و گفته می‌شود این شرکت در همکاری با Silicon Frontline Technology روی بهبود بازده تولید کار می‌کند. سامسونگ همچنین به‌دنبال احداث کارخانه‌های جدیدی در اروپا است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا