سرور مجازی
zoomit

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه آنلاین

از طرفی فرایند خرید مشتریان هنگامی پایان می‌یابد که پرداخت هزینه سفارش به‌طور کامل انجام شده و رسید آن برای مشتریان فرستاده شود. بنابراین بهتر است سفر مشتریان در وب‌سایت یا فروشگاه شبکه‌های اجتماعی بدون دردسر پایان یابد. این نکته باعث شده که پرداخت اینترنتی اهمیت خاصی به دست آورد و تمام تلاش‌ها به این سو باشد که مشتریان از مزایای درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین بهره‌مند شوند. به همین دلیل در این مطلب سعی داریم که نگاهی به مزیت‌های متعدد درگاه‌های پرداخت اینترنتی داشته باشیم.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

هم‌زمان با تسهیل و تسریع مراحل جستجو و ثبت سفارش، تمام تلاش‌ها در این راستا انجام گرفت که پرداخت هزینه نهایی سفارش هم به راحت‌ترین و مطمئن‌ترین روش انجام شود. به همین دلیل درگاه پرداخت اینترنتی روی کار آمد که تراکنش‌های مالی مختلف از جمله پرداخت هزینه سفارش‌های ثبت شده در فروشگاه‌های آنلاین به سهولت انجام شوند. همین باعث شد که مشتریان تنها با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و رمز پویا می‌توانند پرداخت را انجام دهند.

در این حالت دو نوع درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم و غیرمستقیم وجود دارند. در نوع مستقیم کسب‌وکارها مستقیم با بانک‌ها قرارداد می‌بندند و تصمیم بر آن می‌شود که پول پرداخت شده مستقیم به حساب فرد یا فروشگاه بیاید. اما در نوع غیرمستقیم، فروشگاه‌های اینترنتی با شرکت‌هایی که واسط بین آن‌ها و بانک‌ها هستند، ارتباط برقرار می‌کنند. در این صورت مبلغ پرداخت شده مشتریان به حساب آن شرکت‌ها می‌رود و آن‌ها روزانه با فروشگاه‌های اینترنتی تسویه‌حساب می‌کنند.

داشتن درگاه پرداخت به کمک پادروشاپ

یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند، استفاده از درگاه پرداخت است. شما می‌توانید به‌راحتی با ثبت نام در پادروشاپ از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن استفاده کنید که از آن جمله می‌توان به داشتن درگاه پرداخت اشاره کرد. به کمک این ویژگی به‌سادگی امکان مدیریت رسیدهای پرداخت خود را خواهید داشت و همچنین می‌توانید برای مشتری فاکتور آنلاین صادر کنید. از دیگر مزایای داشتن درگاه پرداخت پادروشاپ می‌توان به تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… اشاره کرد.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه‌های آنلاین

همان‌طورکه گفتیم، درگاه پرداخت اینترنتی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم است. اما سؤالی مطرح می‌شود و آن هم اینکه مزایای هر کدام چه می‌توانند باشند؟ در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

اعتبار کسب‌وکار

اولین موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، اعتبار فروشگاه‌های آنلاین است. مشتریان به این نکته توجه می‌کنند که فروشگاه اینترنتی مورد نظر به سهولت و سرعت پرداخت هزینه سفارش‌ها توجه دارد یا خیر. در میان فروشگاه‌های آنلاین، آن‌هایی مورد قبول مشتریان هستند که تمام مراحل خود را به‌راحتی در آن انجام دهند. البته هنگامی که نام درگاه پرداخت معتبری را می‌بینند، متوجه اعتبار آن فروشگاه آنلاین خواهند شد. به همین دلیل است که با انتخاب بهترین مجرای پرداخت می‌توان اعتبار بیشتری میان مشتریان به دست آورد.

افزایش اعتماد و اطمینان

موارد مختلفی باعث جلب اعتماد مشتریان هنگام ورود به فروشگاه‌های آنلاین می‌‎شوند. یکی از آن‌ها، انتخاب درگاه پرداخت معتبر و قابل اعتماد است. این موضوع که مشتریان خیالشان راحت است اطلاعات کارتشان هنگام انجام تراکنش مورد سوءاستفاده هکرها قرار نمی‌گیرد و پول دقیقاً به حساب فرد قابل اعتماد یا فروشگاه اینترنتی وارد می‌شود، باعث می‌گردد که اعتماد بیشتری به آن کسب‌وکار آنلاین داشته باشند.

بدون کارمزد بودن تراکنش‌ها

نکته مثبت دیگری که درباره درگاه پرداخت مستقیم می‌توان توضیح داد، کم نشدن کارمزد از حساب افراد است. بدین‌ترتیب هنگامی که فرد به دفعات مختلف تراکنش انجام می‌دهد، می‌تواند ضرر کمتری را متقبل شود. در حقیقت شاید در نگاه اول و برای یک پرداخت کارمزد مبلغ ناچیزی به نظر برسد، اما در تعداد زیاد مبلغ کارمزد مقدار قابل توجهی می‌شود.

تسریع اتصال به درگاه‌های پرداخت

هنگامی که فروشگاهی از درگاه‌های پرداخت مستقیم استفاده می‌کنند، برای مشتریان خود فرصتی را فراهم می‌آورند که ورود به مرحله پرداخت خیلی سریع و بدون اتلاف وقت انجام شود. این نکته می‌تواند اعتبار کسب‌وکار را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد و اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کند.

ورود مستقیم پول به حساب فرد یا فروشگاه اینترنتی

هنگامی مشتریان می‌دانند هزینه سفارش از درگاهی امن به حساب فروشگاه آنلاین یا فردی که عموماً صاحب کسب‌وکار و فردی شناخته شده است، وارد می‌شود، اطمینان بیشتری به کسب‌وکار آنلاین خواهد کرد. همین باعث افزایش اعتبار و میزان فروش آن کسب‌وکارها می‌شود.

پرداخت مستقیم با درگاه پرداخت آنلاین

اتصال به چند درگاه پرداخت با انتخاب روش غیرمستقیم

هنگامی کسب‌وکار آنلاین به شرکت‌های واسطه روی می‌آورند، می‌توانند چند درگاه پرداخت اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم آورند. بدین‌ترتیب اگر یکی از درگاه‌های پرداخت مشکل داشته باشد، مشتریان می‌توانند درگاه‌های دیگری را برای انجام تراکنش مالی خود انتخاب کنند.

تسهیل کارهای اداری برای کسب‌وکارهای آنلاین

با عقد قرارداد بین کسب‌وکارها با شرکت‌هایی که درگاه‌های پرداخت اینترنتی را دراختیار آن فروشگاه‌‎های آنلاین قرار می‌دهند، انجام تعدادی از فرآیندهای اداری مانند کسب مجوز اینماد لغو می‌شوند. در این صورت کسب‌وکارها در عین حال که بستر مطمئنی برای پرداخت‌های مشتریان فراهم کرده‌اند، از انجام برخی از فرآیندهای اداری بی‌نیاز می‌شوند.

پشتیبانی توسط شرکت واسط

اگر مشتریان هنگام پرداخت با درگاه‌های اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین مشکلی داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند آن را به تیم پشتیبانی شرکت واسط گزارش داده و فرایند تراکنش را با کمترین اتلاف وقت و دردسری انجام دهند. این موضوع نکته حائز اهمیتی است که در مورد درگاه‌های اینترنتی غیرمستقیم صادق است.

این مزایا امکان تسهیل فرایند خرید و رشد کسب‌وکارهای آنلاین را فراهم می‌آورند. بنابراین انتخاب بهترین درگاه پرداخت اهمیت قابل توجهی دارد.

“استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد برای فروشگاه‌ها هزینه‌ای نداشته و فروشندگان آنلاین پس از ثبت‌نام و دریافت برنامه اشتراکی خود در پادروشاپ می‌توانند به‌راحتی از خدمات پرداخت آنلاین استفاده کنند.”

منبع: https://podro.com/gateway/

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا