سرور مجازی
zoomit

نیمی از افراد مبتلا به کرونا از بیماری خود مطلع نبودند

پژوهشگران در مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله‌ی علمی JAMA Network Open منتشر شده است می‌گویند ۵۶ درصد از افرادی که به نوع امیکرون بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، از این موضوع مطلع نبوده‌اند. ۹۰ درصد این افراد علائم ابتلا به کرونا را از خود بروز ندادند و ۱۰ درصد بقیه علائم‌شان را به سرماخوردگی یا سایر بیماری‌ها مرتبط دانستند.

با وجود این‌که اطلاعات متخصصان حوزه‌ی سلامت درباره‌ی کرونای امیکرون بیشتر از افراد عادی است، همچنان آمار ۵۶ درصدی تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد.

آن‌طور که فوربز می‌‌نویسد، پژوهشگران مؤسسه‌ی قلب اسمیت در مرکز پزشکی سیدرز-ساینای، ۲۱۰ فرد بزرگسال را که در مطالعه‌ی اخیر حضور داشتند ارزیابی کردند. نمونه‌ی خون این افراد کمی قبل از آغاز موج امیکرون در کالیفرنیای جنوبی (یا بعد از آغاز این موج) گرفته شد. میانگین سنی این افراد ۵۱ سال اعلام شده است. تنها ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان مرد و بقیه زن بودند. ۹۴ درصد از این افراد واکسینه شده بودند.

پژوهشگران به شرکت‌کنندگان در مطالعه گفتند که آخرین جزئیات درباره‌ی وضعیت سلامتی‌شان را ازطریق مصاحبه یا نظرسنجی ارائه دهند. از بین کسانی که به‌تازگی در بدن‌شان پادتن کووید ۱۹ تولید کرده بودند، تنها ۴۴ درصد از ابتلا به بیماری امیکرون اطلاع داشتند.

پژوهشگران در مقاله‌ی خود می‌گویند عدم آگاهی از ابتلا به امیکرون به‌دلیل نداشتن علائم یا انجام ندادن به موقع آزمایش، احتمالاً روی انتقال سریع این ویروس در جوامع ساکن در شهر لس آنجلس تأثیر گذاشته است: «ما همچنین مشاهده کردیم که احتمال آگاهی از ابتلا به امیکرون در بین افراد جوان‌تر و مردان بیشتر است.»

مقاله‌های مرتبط:

  • منشأ کووید ۱۹ پیچیده‌تر از چیزی است که قبلاً تصور می‌شد
  • معرفی انواع تست‌ کرونا؛ از PCR تا آنتی ژن و آنتی بادی

براساس مطالعه‌های پیشین، حداقل ۵۰ درصد تا حداکثر ۸۳ درصد از تمامی افرادی که در ۶ ماه اول همه‌گیری کرونا به این بیماری مبتلا شدند از ابتلای خود خبر نداشتند. با این وجود امیکرون و سایر واریانت‌های کرونا از آغاز سال جاری میلادی تا ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۱) جان حداقل ۴٬۳۹۰ نفر را گرفتند. این موضوع باعث شده است کرونا یکی از علل اصلی مرگ‌و‌میر در کالیفرنیای جنوبی باشد.

سوزان چِنگ، نویسنده‌ی ارشد مقاله و متخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی سیدرز-ساینای، می‌گوید او و سایر پژوهشگران امیدوار هستند که مردم این یافته‌ها را بخوانند و در صورت مشکوک بودن به کرونا، آزمایش بدهند: «هرچه خطرات‌ را بهتر درک کنیم، توانایی‌مان برای حفاظت از سلامت عمومی و همچنین سلامت خودمان بهبود می‌یابد.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا