سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

انویدیا پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته گرافیک RTX را به معماری آرم می‌آورد

انویدیا با نمایش جدیدی نشان داد که می‌خواهد پردازنده‌های گرافیکی RTX و فناوری‌های گیمینگ این محصولات از جمله DLSS و نورپردازی با رهگیری پرتو را برای اولین بار به سخت‌افزارهای آرم بیاورد.

شرکت انویدیا در رویداد GDC 2021 اجرای دو بازی Wolfenstein: Youngblood و The Bistro را روی RTX 3060 و پردازنده Kompanio 1200 که مدیاتک آن را بر اساس معماری آرم برای کروم‌بوک‌ها ساخته، به نمایش گذاشت. گرافیک RTX 3060 مطمئنا از قبل هم در اجرای این بازی‌ها مشکلی نداشت، اما بهینه‌سازی‌هایی که انویدیا انجام داده باعث هماهنگی این GPU با پردازنده آرم شده است. انویدیا درایورهایی طراحی کرده که برای اجرای این بازی‌ها بر روی سخت‌افزار آرم لازم‌اند.

انویدیا می‌گوید در مجموع پنج فناوری RTX را برای آرم و لینوکس پورت کرده است: DLSS ،RTX Direct Illumination, RTX Global Illumination ،RTX Memory Utility و Nvidia’s Optix AI-Accelerated Denoiser. ابزارهایی که انویدیا برای این منظور توسعه داده هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند یا به‌زودی برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌شوند.

اگرچه احتمالا کمی طول می‌کشد تا کروم‌بوک‌های مجهز به تراشه آرم و گرافیک RTX به بازار بیایند، ولی خبر امروز از آن جهت اهمیت دارد که امکان افزودن پشتیبانی از بازی‌های حرفه‌ای را در این سخت‌افزارها نشان می‌دهد. افزون بر این، می‌توانیم ببینیم که انویدیا هم به دنبال توسعه ابزارها و نرم‌افزارهای لازم برای پشتیبانی از آرم است.

انویدیا پارسال شرکت آرم را در معامله‌ای ۴۰ میلیارد دلاری خریداری کرد، بنابراین چندان عجیب نیست که حالا به دنبال افزایش یکپارچگی بین محصولات خود و معماری‌های این شرکت باشد. اگرچه این معامله هنوز نهایی نشده و نهادهای قانونی کشورهای مختلف در حال بررسی وضعیت آن هستند، ولی انتظار داریم که برنامه‌هایی از این دست را در آینده بیشتر ببینیم.

دولت انگلیس چند ماه پیش اعلام کرده بود که معامله انویدیا و آرم را از دید امنیت ملی بررسی می‌کند تا مطمئن شود که الحاق آرم به انویدیا زیرساخت‌های ملی و امنیتی این کشور را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها هم از جنبه رقابت و انحصارطلبی به این معامله معترض بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا