سرور مجازی
zoomit

هواوی و اوپو توافق بزرگی برای ثبت پتنت امضا کردند

امروز، هواوی و اوپو از امضای توافقنامه‌ای بزرگ برای ثبت پتنت جهانی فناوری خبر دادند. این توافقنامه شامل اشتراک‌گذاری پتنت‌هایی مانند شبکه‌های گوشی‌های هوشمند و 5G است.

مجوزدهی متقابل

قرارداد مجوز متقابل قراردادی بین دو یا چند طرف است که در آن هر یک از طرفین حقوق مالکیت معنوی خود را به طرف‌های دیگر اعطا می‌کنند. این توافقنامه‌ می‌تواند حرکتی بزرگ برای هواوی و اوپو باشد؛ چراکه آن‌ها همکاری را با حمایت از نوآوری فناوری با استفاده از پتنت‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر برای بهبود آ‌ها تقویت می‌کنند.

درحال‌حاضر، اطلاعات زیادی درباره‌ی این توافق فاش نشده است. باوجوداین، ما به تغییراتی که می‌تواند در صنعت گوشی‌های هوشمند و فناوری ایجاد کند، خوش‌بین هستیم. آلن فن، رئیس بخش مالکیت معنوی هواوی گفت:

پس از بیش از ۲۰ سال نوآوری مداوم، هواوی چند پتنت باارزش در حوزه‌هایی مانند 5G، Wi-Fi و کدک‌های صوتی و تصویری در بازار جهانی توسعه داده است. خوشحالیم که با اوپو به توافق مجوز متقابل رسیدیم. شناسایی متقابل ارزش مالکیت فکری بین شرکت‌ها گام بزرگی برای تقویت چرخه‌ی مثبت نوآوری و تحقیق در استانداردهای باارزش است. این صنعت به ما کمک می‌کند تا به نوآوری خود ادامه دهیم و محصولات و خدمات رقابتی‌تری را دراختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی در تقلا برای بازگشت همه‌جانبه به صنعت تراشه است

اوپو نیز می‌گوید:

بسیار خرسندیم که با هواوی قرارداد مجوزهای متقابل پتنت امضا می‌کنیم. این امر به‌وضوح نشان می‌دهد که دو شرکت ارزش مالکیت معنوی یکدیگر را به‌رسمیت می‌شناسند و به‌شدت به آن احترام می‌گذارند.

آدلر فنگ، مدیر ارشد مالکیت فکری اوپو، نیز گفت:

این معامله‌ای دوسربرد برای هر دو طرف است. ما مثل همیشه از ایجاد اکوسیستم مالکیت فکری پایدار و سالم دفاع خواهیم کرد؛ جایی که مجوزهای مالکیت معنوی را می‌توان ازطریق مذاکرات دوستانه حل‌و‌فصل کرد و ارزش ثبت اختراع هر شرکت بسیار محترم است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا