سرور مجازی
اخبار آی تی

۱۶۴ اختراع ایرانی بین‌المللی شد

به گزارش ایسنا، تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ درخواست برای دریافت حمایت ثبت اختراع به کانون ثبت پتنت ایران ارسال شده که از این میان پس از ارزیابی محتوایی ۳۶۴ پرونده مورد تایید قرار گرفته است. کانون پتنت معاونت علمی ریاست جمهوری با حمایت بیش از ۹۰ درصدی خود از مخترعان آنها را در مسیر سخت ثبت بین المللی اختراع در ادارات معتبر حمایت می‌کند.

آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و چین کشورهایی هستند که کانون ثبت اختراع بین‌المللی را در آنها انجام می‌دهد.

ثبت بین المللی دارای اهمیت بالایی است. پتنت یک اختراع ثبت شده است، هر فردی با تلاش و خلاقیت ذهن خود اختراع خلق می‌کند و می‌خواهد که تمام حقوق مادی و معنوی آن را برای خود داشته باشد و از سوی دولت‌ها یک سیستم حمایتی به وجود آمده است که فرد می‌تواند اختراع خود را به پتنت تبدیل کند و آن را به ثبت برساند.

در واقع پتنت یک قانون است که مانع دزدیده شدن ایده می‌شود، وقتی که یک اختراع پتنت دریافت می‌کند، مخترع مالک آن پتنت می‌شود و بعد از گذشت محدودیت زمانی تعیین شده حق ساخت و استفاده و فروش اختراع در اختیار عموم قرار می‌گیرد. کسانی که حق پتنت دارند، در صورت نیاز می‌توانند مالکیت خود را به فرد دیگر بفروشند. ثبت کردن اختراع به عنوان پتنت اجباری نیست.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ثبت مقدار پتنت بین‌المللی یکی از نشانه‌های پیشرفت کلی زیست‌بوم نوآوری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا