سرور مجازی
zoomit

اپل و اریکسون با پایان‌دادن به جنگ حقوقی، قرارداد چندساله امضا کردند

براساس گزارش رویترز، شرکت اریکسون در بیانیه‌ای می‌گوید توافق‌نامه‌ای با اپل بر سر سندهای ثبت اختراع امضا کرده است تا به اختلافات خبرسازی که روی استفاده از پتنت‌های بی‌سیم 5G در آیفون متمرکز بودند، پایان دهد.

اریکسون که در حوزه‌ی تولید تجهیزات سیستم‌های ارتباطی تخصص دارد، «قراردادی چندساله» با اپل امضا کرده است. به گفته‌ی این شرکت سوئدی، توافق‌نامه‌ی موردبحث «به تمامی مجادلات حقوقی فعلی مربوط به پتنت بین دو طرف پایان می‌دهد.»

مقاله‌های مرتبط:

  • اریکسون در بریتانیا نیز از اپل شکایت و این شرکت را به نقض پتنت 5G متهم کرد
  • اپل با اقدامی تلافی‌جویانه قصد دارد فروش محصولات اریکسون را ممنوع کند

خبر توافق اریکسون و اپل در حالی رسانه‌ای می‌شود که تولیدکننده‌ی سوئدی تجهیزات مخابراتی در اوایل سال جاری میلادی دومین شکوائیه‌ی خود را در دادگاه ایالات متحده ثبت کرده بود. این شرکت همچنین در بریتانیا از اپل شکایت کرد. پس از شکست مذاکرات احیای قرارداد هفت‌ساله‌‌ای که در ۲۰۱۵ منعقد شد، اپل نیز از اریکسون شکایت کرد.

اریکسون نخستین بار در سال ۲۰۲۱ پرونده‌ی حقوقی علیه اپل باز کرد و مدعی شد که تولیدکننده‌ی آیفون در تلاش است به شیوه‌‌ی غیرقانونی قیمت مجوز استفاده از پتنت‌ها را کاهش دهد. چند ماه بعد، اپل در دادگاه از اریکسون شکایت و این شرکت را به «تاکتیک‌های تهدیدآمیز» برای احیای قرارداد پتنت‌ها متهم کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا