سرور مجازی
zoomit

خداحافظی مایکروسافت با لپ‌تاپ‌های سری سرفیس پرو ایکس

مایکروسافت مهر آینده جشن ده‌سالگی دستگاه‌های سرفیس خود را با معرفی محصولات جدید این سری برگزار می‌کند. احتمال دارد این شرکت امسال غافل‌گیری جدیدی برای کاربرانش تدارک دیده باشد. طبق گزارش Windows Central، مایکروسافت می‌خواهد سرفیس پرو 9 را در دو مدل جداگانه‌ی مجهز به تراشه‌های اینتل و ARM عرضه کند.

پیش‌ازاین، سری پرو ایکس، تنها لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت با تراشه‌ی ARM بود؛ ولی با عرضه‌ی مدل سرفیس پرو 9 مجهز به ARM، احتمال معرفی مدل‌های جدید از سری پرو ایکس در آینده تقریباً منتفی است. طبق گزارش مذکور، مایکروسافت سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 9 را در خط‌تولید واحدی با یکدیگر ادغام می‌کند.

قرار است سرفیس پرو 9 پاییز امسال عرضه شود و نسخه‌ی اینتلی آن احتمالاً از تراشه‌های نسل‌دوازدهمی سری P استفاده می‌کند. همچنین، انتظار می‌رود نسخه‌ی مجهز به ARM از تراشه‌ی SQ3 مایکروسافت استفاده کند که برپایه‌ی اسنپدراگون 8cx Gen3 تولید شده است.

مایکروسافت تغییرات کوچک، ولی مهمی نیز در سری جدید سرفیس پرو 9 اعمال می‌کند. برای مثال، سری جدید شامل مدلی با فناوری 5G است و سایر مدل‌ها نیز با تایپ‌کاورهایی با رنگ‌ها و طرح‌های جدید به بازار می‌آیند. باید منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت طراحی باریک سرفیس پرو ایکس را برای دستگاه‌های سرفیس پرو آینده نیز به‌ارمغان می‌آورد یا طبق گزارش منتشرشده، طراحی سری جدید با محصولات قبلی یکسان است.

گفتنی‌ است مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای استفاده از AMD در مدل‌های مختلف پرو 9 ندارد؛ ولی در آینده همچنان به تولید لپ‌تاپ‌های سرفیس مجهز به تراشه‌ی AMD ادامه می‌دهد. برای مثال، ممکن است به‌زودی شاهد رونمایی سرفیس لپ‌تاپ 5 با پردازنده‌ی AMD باشیم. انتظار می‌رود مایکروسافت سرفیس پرو 9 را همراه با سرفیس استودیو جدید و سرفیس لپ‌تاپ 5 پاییز پیش رو رونمایی کند. به‌احتمال زیاد، محصولات مذکور در کنفرانسی خبری معرفی می‌شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا