سرور مجازی
تکنولوژی

اپل از مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و ناچ نمایشگر رونمایی کرد

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ خود از نسل جدید مک بوک ایر رونمایی کرد که اکنون به تراشه M2 مجهز شده است. همچنین طراحی دستگاه به صورت کلی دچار تغییر شده است و اکنون خریداران حق انتخاب از میان رنگ‌های بیشتری را خواهند داشت. مانند مک بوک پرو ۲۰۲۱، شاهد استفاده از ناچ در نمایشگر مک بوک ایر جدید نیز هستیم که امکان کاهش ضخامت حاشیه‌های صفحه نمایش را فراهم ساخته است.

بدون شک مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در مک بوک ایر جدید، مجهز شدن آن به پردازنده قدرتمند M2 اپل است که عملکرد آن ۴۰ درصد بهتر از نسخه دارای M1 سال ۲۰۲۰ است. البته طراحی جدید دستگاه هم موجب شده است تا ظاهر آن بیشتر از قبل به مک بوک پرو ۱۴ اینچی نزدیک شود. درگاه شارژ مگ سیف، دو درگاه تاندربولت و یک جک هدفون از دیگر ویژگی‌های شاخص محصول جدید اپل هستند.

مک بوک ایر

اپل ادعا دارد که مک بوک ایر جدید به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، می‌تواند افزایش سرعت شارژ ۵ برابری را در مقایسه با مک بوک‌های اینتل از خود نشان دهد. حداکثر مدت زمان شارژدهی این دستگاه هم ۱۸ ساعت اعلام شده است و می‌تواند تنها در طی ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد از ظرفیت باتری خود را شارژ کند. میزان زمان پخش ممتد ویدیو هم برای آن ۸ ساعت در نظر گرفته شده است.

رنگ‌بندی جدید در نظر گرفته شده برای مک بوک ایر شامل نقره‌ای، خاکستری فضایی، استارلایت و میدنایت می‌شود. ضخامت دستگاه هم ۱۱.۳ میلی‌متر اعلام شده است و تنها کمی بیشتر از ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد. اپل طراحی گوه‌ای شکل را نیز در این دستگاه کنار گذاشته است و ظاهری مربعی را برای آن انتخاب کرده است؛ مسئله‌ای که باعث شده اشغال فضا توسط بدنه نسبت به نسل گذشته ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه
مک بوک ایر

نمایشگر جدید Liquid Retina Display از دیگر قابلیت‌های جدید مک بوک ایر به شمار می‌رود که با یک ناچ و پنل ۱۳.۶ اینچی همراه شده است که نسبت به گذشته حاشیه‌های کمتری دارد. این نمایشگر می‌تواند تا حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت را ارائه کند که ۲۵ درصد بیشتر از گذشته است و می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را ارائه کند.

دوربین جدید فیس تایم با رزولوشن 1080p از بهبودهای جدید صورت گرفته در محصول تازه اپل است که رزولوشن آن دو برابر گذشته شده است و می‌تواند عملکرد بهتری را در شرایط نوری نامناسب ارائه کند. بلندگوها و میکروفن جدید هم می‌توانند تماس‌های صوتی را بهتر از گذشته کنند و از ویژگی Spatial Audio دالبی اتموس پشتیبانی به عمل می‌آورد.

مک بوک ایر

اپل حسگر اثر انگشت Touch ID را در مجیک کیبورد مک بوک ایر هم تعبیه کرده است و می‌تواند احراز هویت کاربر را آسان‌تر از گذشته کند. شارژر جدید ۳۵ واتی، یکی دیگر از موارد جدید مرتبط با مک بوک ایر است که از دو درگاه USB-C بهره می‌برد و با قیمت ۵۹ دلار عرضه می‌شود. البته شارژر ۶۷ واتی معمولی هم با همین قیمت در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت که می‌تواند دستگاه‌ را در طی ۲۰ دقیقه، ۸۰ درصد شارژ کند.

امکان سفارش مک بوک ایر جدید با حداکثر حافظه داخلی ۲ ترابایت از نوع SSD و ۲۴ گیگابایت حافظه رم وجود خواهد داشت. قیمت نسخه پایه هم ۱۱۹۹ دلار اعلام شده است. شایان ذکر است که قیمت نسل قبلی ۲۰۰ دلار کمتر است و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 هم ۱۰۰ دلار گران‌تر خواهد بود.

مک بوک ایر
مشخصات سخت افزاریمک بوک ایر M2
پردازندهتراشه M2 با ۸ هسته پردازشی
ضخامت۱۱.۳ میلی متر
وزن۱.۲۲ کیلوگرم
ظرفیت حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت
ظرفیت حافظه رم۸ تا ۲۴ گیگابایت
اندازه صفحه نمایش۱۳.۶ اینچ
درگاه شارژمگ سیف ۳
سرعت شارژ۳۵ وات – ۶۷ وات

سایر سخت افزارهای مهم معرفی شده از سوی اپل در WWDC 2022 شامل تراشه ۱۰ هسته‌ای M2 و مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با همین تراشه می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا