سرور مجازی
zoomit

بتای جدید iOS 16 تاریخچه ویرایش پیام را به iMessage اضافه می‌کند

اپل در جدیدترین بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS 16 قابلیت ویرایش پیام آی‌مسیج را به‌روزرسانی کرده است تا تاریخچه‌ی ویرایش را به آن اضافه کند. با ضربه زدن روی گزینه‌ی Edited که در پایین پیام‌های ویرایش‌شده نمایش داده می‌شود، می‌توانید تاریخچه‌ی ویرایش پیام را ببینید. ورج می‌نویسد وقتی روی Edited ضربه بزنید، تمامی نسخه‌های پیشین پیام در بالای پیام اصلی به نمایش درمی‌آیند. در نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS 16 کاربران می‌توانند صرفاً پنج بار هر پیام را ویرایش کنند.

در اسکرین‌شات زیر می‌توانید جدیدترین تغییرات قابلیت ویرایش پیام را در سیستم‌عامل iOS 16 مشاهده کنید.

تاریخچه ویرایش پیام iMessage در بتای توسعه دهنده iOS 16

اگر تاریخچه‌ی ویرایش پیامی را که طرف مقابل برای شما ارسال کرده است باز کنید، تمامی ویرایش‌های بعدی که روی پیام اعمال می‌شود به‌عنوان پیام اصلی به نمایش درمی‌آید. در اسکرین‌شات زیر، در ابتدا پیام «!No worries»‌ به‌عنوان پیام اصلی نشان داده می‌شد، اما پس از ویرایش آن به «Okay I’m just editing this away» رنگ پیام تغییر کرد.

اسکرین شات آیفون iOS 16 قابلیت ویرایش پیام

اپل اعتقاد دارد که بدون ارائه‌ی تاریخچه‌ی ویرایش، ممکن است افراد پس از ارسال پیام‌های توهین‌آمیز یا پیام‌های حاوی لینک مخرب آن‌ها را ویرایش کنند و کسی متوجه این موضوع نشود. تا پیش از انتشار بتای جدید، همچنان امکان دیدن گزینه‌ی Edited وجود داشت اما با ضربه زدن روی آن تاریخچه‌ی ویرایش نشان داده نمی‌شد.

مقاله‌های مرتبط:

  • نگاهی به نسخه بتای iOS 16؛ از سخن‌گوی فارسی داریوش تا شخصی‌سازی لاک‌اسکرین [به‌همراه ویدئو]
  • iOS 16 با قابلیت‌های جدید برای آیفون 8 به بعد معرفی شد
  • بررسی iOS 15 و iPadOS 15

اپل در بتای اولیه‌ی iOS 16 به کاربران امکان می‌داد تا ۱۵ دقیقه پس از انتشار هر پیام، آن را حذف کنند؛ اما این زمان اکنون به تنها ۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

در بتای جدید توسعه‌دهندگان می‌توانند کار با Live Activities API را شروع کنند و با استفاده از آن نوتیفیکیشن‌های جدیدی را که مثل ویجت هستند روی صفحه‌ی قفل نمایش دهند. Live Activities API در نسخه‌ی عمومی iOS 16 که پاییز منتشر می‌شود دردسترس قرار نمی‌گیرد و اپل می‌گوید تا پیش از پایان ۲۰۲۲ با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این قابلیت را به آیفون اضافه می‌کند.

iOS 16 جدیدترین سیستم‌عامل موبایلی اپل با تغییراتی نظیر شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل است که برای آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر دردسترس قرار می‌گیرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا