سرور مجازی
اقتصادی

اعلام مبلغ وام در تهران و سایر شهرها/ وام مسکن این گروه افزایش یافت

اعلام مبلغ وام در تهران و سایر شهرها/ وام مسکن این گروه افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در راستای تحقق اهداف دولت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرایط استفاده سرمایه‌های علمی کشور از تسهیلات مسکن با در نظر گرفتن ضوابط شبکه بانکی کشور بازنگری و تسهیل می شود.

برهمین اساس بنا بر سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، نخبگان و استعدادهای علمی کشور با ارائه معرفی نامه از بنیاد ملی نخبگان به شعب بانک مسکن از تسهیلات مذکور با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بهره‌مند خواهند شد.

متقاضیان واجد شرایط می توانند با ارائه مدارک لازم به شعب بانک مسکن از تسهیلات ویژه نخبگان و استعدادهای علمی کشور برای خرید یا ساخت مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند.

بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو در ارائه تسهیلات مسکن در سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال را برای اعطای تسهیلات به نخبگان اختصاص داده است. این مسیر با اجرای طرح های ویژه تسهیلات، روند رو به پیشرفتی را برای آحاد جامعه شهری و روستایی طی خواهد کرد.

همچنین طرح تسهیلات مسکن جوانان یکی از طرح هایی است که متقاضیان می توانند براساس یک برنامه ریزی منظم و مشخص نسبت به سپرده گذاری درحساب پس‌انداز مسکن جوانان اقدام کنند و متناسب با میزان و مدت سپرده‌گذاری در طی ۵ الی ۱۵ سال از سقف این تسهیلات برای خرید و یا ساخت مسکن بهره مند شوند.

سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۲ و پس از ۵ سال سپرده گذاری به ترتیب در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها مبلغ ۱۶ میلیارد ریال، ۱۴ میلیارد ریال و ۱۲ میلیارد ریال است.

همچنین در صورتی که افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۲ بخواهند سپرده گذاری خود را تا ۱۵ سال ادامه دهند(مشروط بر رعایت مبالغ سپرده‌گذاری تعیین شده)،می‌توانند از سقف این تسهیلات برای ساخت و خرید مسکن تا مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در شهر تهران، ۳۴ میلیارد ریال در شهرهای بزرگ و ۲۸ میلیارد ریال در شهرهای کوچک استفاده کنند.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا