سرور مجازی
zoomit

آمریکا با شکایت از مایکروسافت در پی جلوگیری از تصاحب اکتیویژن است

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، در نهایت شکایت رسمی‌اش را ثبت کرد تا از تلاش خود برای جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد به دست مایکروسافت خبر دهد. این سازمان رگولاتوری آمریکایی در حالی تلاش برای فسخ قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری را شروع کرده که مایکروسافت، سونی و نهادهای رگولاتوری در هفته‌های اخیر بیانیه‌های پرتنشی علیه یکدیگر منتشر کرده‌اند.

سازمان‌های رگولاتوری نگرانند که بسته شدن قرارداد، رقابت را در صنعت بازی به خطر بیندازد و مایکروسافت مجموعه‌ی محبوب Call of Duty را انحصاری کند.

کمیسیون فدرال تجارت می‌گوید تصاحب اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت امکان می‌دهد «رقبای کنسول‌های گیمینگ ایکس باکس و سرویس اشتراکیِ در حال رشدش را سرکوب کند.» اقدام رسمی کمیسیون فدرال تجارت بدین معنی است که مایکروسافت برای بستن قرارداد با اکتیویژن مسیر بسیار دشوارتری در پیش دارد.

نهادهای رگولاتوری بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا نیز در حال نظارت دقیق روی قرارداد موردبحث هستند، این در حالی است که مایکروسافت با بیانیه‌های متعدد تلاش کرده نظر آن‌ها را جلب کند.

هالی ودووا، مدیر دفتر رقابت در کمیسیون فدرال تجارت، می‌گوید: «مایکروسافت پیش‌تر نشان داده است که می‌تواند دسترسی رقبای گیمینگش را به محتوا متوقف کند و ثابت کرده که چنین کاری انجام خواهد داد. امروز ما تلاش می‌کنیم به مایکروسافت اجازه ندهیم که کنترل یک استودیوی بازی‌سازی مستقل را در دست بگیرد و ازطریق آن به رقابت در چندین بازار گیمینگ پویا و در حال رشد، ضربه بزند.»

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در بیانیه‌ای که برای ورج ارسال کرده است می‌گوید‌: «ما همچنان معتقدیم این قرارداد رقابت را گسترش می‌دهد و فرصت‌های بیشتری برای گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی ایجاد می‌کند. از روز اول متعهد شده‌ایم که به نگرانی‌های مربوط به رقابت رسیدگی کنیم و اوایل این هفته پیشنهادی برای کمیسیون فدرال تجارت ارسال کردیم… ما کاملاً به پرونده‌ی خود اطمینان داریم و از فرصت ارائه‌ی آن در دادگاه استقبال می‌کنیم.»

بابی کاتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در نامه‌ای به کارکنان شرکت می‌گوید که اطمینان دارد قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری بسته می‌شود. او می‌گوید «این ادعا که قرارداد ما ضد رقابتی است با حقایق هم‌خوانی ندارد» و اکتیویژن معتقد است که «از این چالش سربلند بیرون خواهد آمد.»

مقاله‌های مرتبط:

  • مایکروسافت با چنگ‌و‌دندان در پی تصاحب اکتیویژن: بریتانیا به «ادعاهای خودخواهانه سونی» استناد می‌کند
  • رئیس مایکروسافت: تصاحب اکتیویژن به نفع گیمرها و کل صنعت بازی است

مایکروسافت ماه گذشته‌ی میلادی قراردادی ۱۰ ساله با محوریت بازی‌های جدید مجموعه‌ی Call of Duty به سونی پیشنهاد کرد، اما سونی هنوز این پیشنهاد را نپذیرفته است. هفته‌ی گذشته قرارداد مشابهی بین مایکروسافت با نینتندو و ولو بسته شد. اگر مایکروسافت از چالش حقوقی‌اش سربلند بیرون بیاید، شاهد انتشار باز‌ی‌های سری Call of Duty برای کنسول‌های نینتندو خواهیم بود.

مایکروسافت به وضوح نشان داده که به‌هیچ‌وجه با اعتراضات سونی موافق نیست. این شرکت ردموندی همچنین علیه ادعاهای سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) موضع گرفته و این ادعاها را «نابه‌جا» دانسته است.

مایکروسافت می‌گوید سونی به توسعه‌دهندگان پول می‌دهد تا بازی‌هایشان را در سرویس اشتراکی گیم پس منتشر نکنند. از طرفی سونی می‌گوید بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن «به توسعه‌دهندگان ضربه می‌زند و به افزایش قیمت بازی‌ها منجر می‌شود.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا